Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Ik heb sedert ruim een week geen internetverbinding meer met mijn Windows 7 computer. Alle andere computers in huis, zijnde Windows XP, kunnen zonder enig probleem naar internet. Evenzo kan de Windows 7 computer, onderdeel van het bekabelde netwerk in huis, de andere computers terugvinden. Conclusie zou hieruit getrokken kunnen worden dat de ethernetkaart in de windows 7 computer wel werkt maar dat er om wat voor reden de internet verbinding is verwijderd. De op Internet gevonden oplossing van het bestand raspppoe.sys vervangen door de Vista versie heeft geen resultaat opgeleverd. Wie kan mij hier verder helpen? :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Het lijkt erop dat dan op de Windows 7 machine de Gateway niet bekend is.\nDoe in een DOS box eens IPCONFIG /ALL en vergelijk de uitvoer hiervan met een zelfde commando op 1 van de XP machines. Het IP adres achter Gateway moet gelijk zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Als je wel op het netwerk kunt komen met de windows 7 computer dan ligt het waarschijnlijk aan je browser.\n\nMet welke Browser werk je? en met welke E-mail Cliënt, bijvoorbeeld Internet Explorer en Windows mail of Firefox en Thunderbird.\n\nMocht je Internet Explorer er op hebben als Browser download dan even via een van de andere PC\'s een Firefox Browser versie 3.6.13 en plaats deze op een stick en installeer deze op de Windows 7 Pc als je nu wel op het Internet kunt dan ligt het dus aan Internet Explorer. [url]http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/security/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=Tom0512;556812]Ik heb sedert ruim een week geen internetverbinding meer met mijn Windows 7 computer.[/QUOTE]e\r\nHeeft het daarvoor wel gewerkt. Dan is de vraag wat heb je veranderd c.q. geïnstalleerd na die week dat je internet niet meer werkt. Als je de precieze datum nog weet wanneer je wel verbinding had, dan zou je een systeem herstel kunnen doen. Kijk dan goed wat je na die datum had geïnstalleerd. \r\n\r\nMocht je na je systeem herstel weer een internet verbinding hebben kan je er vanuit gaan dat één van de destijds geïnstalde programma\'s veroorxzaakt had dat je geen verbinding meer had. \r\n\r\nHet kan ook zijn dat je in de voor die week iets heb gewijzigd in je netwerkverbinding. Dit zal hij dan ook herstellen.\r\n\r\nMocht je dan toch geen verbinding kunnen krijgen dan is deze link nog een optie. Het is een programma van KPN, deze helpt je om de verbinding eventueel te herstellen. Loop gewoon het programma door en hij zal kijken of je verbinding hersteld kan worden.\r\n\r\n[url]http://www.kpn.com/web/show/id=1017991[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=stroke33;556928]Als je wel op het netwerk kunt komen met de windows 7 computer dan ligt het waarschijnlijk aan je browser.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Tom0512;556812]Ik heb sedert ruim een week geen internetverbinding meer met mijn Windows 7 computer.[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet niet hoe leest hoor, maar hij kan met Windows 7 [B]NIET[/B] op het netwerk komen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Het probleem[B]: [/B][I]niet [/I]op Internet, [I]wel[/I] het LAN (Local Area Network).\n\nDe vraag hier tussen in is dus[B]:[/B] is het alleen de verbinding die de browser maakt...\nHet is daarom goed de vraag van Edmoor te beantwoorden, en een IPCONFIG /ALL in een opdrachtprompt uit te voeren, en te zien of er een Standard Gateway is vermeld.\nWel die opdrachtprompt als administrator openen d.m.v. een rechtsklik op de snelkoppeling \'[I]Opdrachtprompt[/I]\', en kiezen voor \'[I]Openen als.... Administrator[/I]\'.\n\nOok kan je in die opdrachtprompt een PING opdracht uitvoeren, b.v. \n[CODE]PING computeridee.nl[/CODE]\n( ! Tenminste... als [B]computeridee.nl[/B] ping verzoeken beantwoordt, want b.v. Microsoft antwoordt inmiddels niet meer... Anders nog een ander domein proberen.)\n\nWordt de ping 4x beantwoord, dan is er wel een verbinding met Internet, maar is er misschien alleen een probleem met de browser. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=Edmoor;556816]Het lijkt erop dat dan op de Windows 7 machine de Gateway niet bekend is.\r\nDoe in een DOS box eens IPCONFIG /ALL en vergelijk de uitvoer hiervan met een zelfde commando op 1 van de XP machines. Het IP adres achter Gateway moet gelijk zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de opdracht uitgevoerd in de DOS box en op beide computers Windows 7 en XP was dezelfde standaard gateway te zien. \r\n\r\nIk laat na deze constering nogmaals IE opstarten en weer geeft hij een verbindingsprobleem. Vervolgens laat ik IE naar het verbindingsprobleem zoeken en nu geeft hij aan dat DHCP was uitgeschakeld. Dit bericht was voorheen nooit verschenen. Als administrator moest ik DHCP weer inschakelen waarna de internetverbinding weer is hersteld.\r\n\r\nAl met al vind ik dit een heel rare situatie en de oplossing niet te verklaren. Maar goed iedereen toch bedankt voor de geboden ondersteuning.Ik heb nu weer verbinding. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=stroke33;556928]Als je wel op het netwerk kunt komen met de windows 7 computer dan ligt het waarschijnlijk aan je browser.\r\n\r\nMet welke Browser werk je? en met welke E-mail Cliënt, bijvoorbeeld Internet Explorer en Windows mail of Firefox en Thunderbird.\r\n\r\nMocht je Internet Explorer er op hebben als Browser download dan even via een van de andere PC\'s een Firefox Browser versie 3.6.13 en plaats deze op een stick en installeer deze op de Windows 7 Pc als je nu wel op het Internet kunt dan ligt het dus aan Internet Explorer. [url]http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/security/[/url][/QUOTE]\r\n\r\nAan de browser lag het niet want ik had in eerste instantie Google Chrome als standaard browser. Ik had tevens Firefox geïnstalleerd en ik had IE8 erop geïnstalleerd. Geen van allen gaven een verbinding aan. \r\n\r\nEveneens had ik het systeem teruggezet naar een herstelpunt van enkele weken geleden. Ook dat gaf geen resultaat. Nieuwe programma\'s had ik niet geïnstalleerd op het moment van het wegvallen van de verbinding. Dus geen van alle suggesties was hier van toepassing. \r\n\r\nMaar thans is de verbinding hersteld op even onverklaarbare wijze als de verbreking. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Als DHCP niet aanstaat heb je dit probleem inderdaad.\nHoe het uit komt te staan... Tja... :confused:\n\nBij de opdracht IPCONFIG /all staat ook welke DHCP server er gebruikt wordt. Dit is bij het gebruik van een router in bijna alle gevallen dezelfde als vermeld bij \'[I]Standard Gateway[/I]\', n.l. je router.\n\nVoor de toekomst:\nom te zien of DHCP op je PC aanstaat:\nrechtsklik op je netwerk-icoon rechtsonder in de system tray.\nKies voor \'[I]Netwerkverbindingen openen[/I]\' (onderaan).\nRechtsklik op de LAN verbinding, en kies voor \'[I]Eigenschappen[/I]\'. \nScroll in het lijstje naar \'[I]Internet Protocol (TCP/IP)[/I]\' en selecteer het.\nKlik op \'[I]Eigenschappen[/I]\'.\nZorg dat daar \'[I]Automatisch een IP verkrijgen[/I]\' gekozen staat, dat is namelijk DHCP. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen