Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Hallo iedereen,\r\n\r\nIk ben nieuw op dit forum en je mag mij gerust een computerleek noemen. Vorige week kreeg ik een virus dat zich nestelde in windows.exe en de boel onklaar maakte. Ik heb toen van mijn vader een cd-rom met windows xp voor een haier laptop gekregen(mijn comp is van een ander merk), ik heb deze gepoogd te installeren, het is mij na veel kloten nog gelukt ook!\r\n\r\nNu stuit ik alleen op het volgende probleem, nu ik internet van online weer op mijn computer wil zetten geeft hij de volgende melding: Modem kan niet worden aangesloten voor het aansluiten van het modem op de computer is een netwerkkaart nodig. \r\n\r\nNu ben ik gaan kijken bij de instellingen van deze netwerkkaart (want ik heb hem weldegelijk) en dit lijkt allemaal keurig in orde, hij zegt de benodigde software geinstalleerd te hebben. Als ik in de software lijst kijk zie ik geen driver voor de netwerkkaart staan, ik heb ook geen idee of dit hoort. \r\n\r\nMijn vraag is dus als volgt: Kan ik iets doen met de configuraties zodat het weer gaat werken of moet windows er weer afgooien omdat deze cdrom speciaal voor haier computers is? \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij hier kan helpen. In ieder geval bij voorbaat dank!\r\n\r\nJonathan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 [QUOTE=dutch-online;556449]drivers van de netwerkaart installeren .[/QUOTE]\r\n\r\nKun je uitleggen waar ik deze kan vinden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 In apparaatbeheer gekeken ? \nRechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Apparaatbeheer[/I]\'.\nDaar moet de info staan over je netwerkadapter, en eventueel opmerkingen dat iets van een driver ontbreekt, zoals rood kruis of geel uitroepteken.\nJe kan daar op de netwerkadapter rechtsklikken en op \'[I]Stuurprogramma bijwerken[/I]\' klikken. \n[QUOTE=Jonathan23;556444]nu ik internet van online weer op mijn computer wil zetten geeft hij de volgende melding: Modem kan niet worden aangesloten voor het aansluiten van het modem op de computer is een netwerkkaart nodig.[/QUOTE]\nInternet van Online zit niet echt op je PC, dat is alleen met je modem verbonden. \n\nWanneer en van wie krijg je die melding ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 [QUOTE=erikdenhouter;556456]In apparaatbeheer gekeken ? \r\nRechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Apparaatbeheer[/I]\'.\r\nDaar moet de info staan over je netwerkadapter, en eventueel opmerkingen dat iets van een driver ontbreekt, zoals rood kruis of geel uitroepteken.\r\nJe kan daar op de netwerkadapter rechtsklikken en op \'[I]Stuurprogramma bijwerken[/I]\' klikken. \r\n\r\nInternet van Online zit niet echt op je PC, dat is alleen met je modem verbonden. \r\n[/quote]\r\n\r\nDit heb ik gedaan. Ik krijg dan de melding dat er geen betere software is om te installeren.\r\n\r\n[quote]Wanneer en van wie krijg je die melding ?[/QUOTE]\r\n\r\nBij de installatie cdrom van het modem, nadat ik een modem heb geselecteerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 [QUOTE=Jonathan23;556460]Dit heb ik gedaan. Ik krijg dan de melding dat er geen betere software is om te installeren.[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan betekenen dat er in het geheel geen driver is gevonden. Je zegt dat er geen driver is geïnstalleerd. Staat er een uitroepteken bij je netwerkkaart bij apparaarbeheer? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Éen modem hoef je volgens mij alleen maar op je pc te installeren, als je dat via usb aangesloten hebt en dan is redelijk ouderwets.\nEen netwerkkaart van je pc zet normaal met een UTP kabel verbonden met dat modem.\nDie netwerkkaart wordt kennelijk niet gevonden, dus is vermoedelijk niet of onjuist geinstalleerd.\nHet beste kan je je pc installeren met een normale Windows cd. (lenen van iemand). Na een format van je C: schijf (alle data ben je dan kwijt) installeer je dan Windows.\nOp je pc zit een sticker van Microsoft met het 5x5 serial nummer en welke Windows versie erop kan.\nDaarna ga je (desnoods op een andere pc) naar de site van de fabrikant van je pc en zoek daar naar de drivers voor de hardware van jou type pc. Download die en installeer ze op jou pc. \nDaarna zal je vermoedelijk weer een goed werkende pc hebben.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 [quote]Éen modem hoef je volgens mij alleen maar op je pc te installeren, als je dat via usb aangesloten hebt en dan is redelijk ouderwets[/quote]\r\nKlopt maar tegenwoordig worden er bij gewone modems ook installatie cd\'s meegeleverd.\r\nBij de nieuwe Telfort modems zit bijv. zo\'n installatiecd en bij een Ziggo installatie ook, om het de gebruiker makkelijker te maken. Maar feitelijk kan men ook zonder die cd\'s installeren.\r\n\r\n@Jonathan23: Welke netwerkadapter staat er bij jou? Want je schreef dat je er een zag.\r\nWant als daar alleen een 1394 netwerkadapter staat dan is dat geen netwerk kaart maar een Firewire aansluiting, mensen willen dat nog wel eens verwarren omdat deze ook bij de netwerkadapters staat.\r\nIndien je echt een netwerkkaart hebt, kijk eens of dat dan misschien een kaart is die los is, of een kaart die op het moederbord ingebouwd zit.\r\n\r\nEen ingebouwde kaart kan in de bios uitgeschakeld staan, ook kan het zijn dat je drivers van het moederbord nodig hebt om de kaart werkend te krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 En als het een merk pc is bij de fabrikant van je pc.\r\nIs het een merkloze pc dan zoek je bij de fabrikant van je moederbord type.\r\nIs het een losse pci netwerkkaart dan de fabrikant daarvan.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen