Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Hallo iedereen,\r\n\r\nkennis van me heeft zijn laptop defect door het verkeerd polariseren van een universele autolader. Na aansluiting vd lader rook het vanuit de cooling openingen naar verbrande component(en).(N)\r\n\r\nHet betreft een Medion laptop Akoya p6624 - MD98390\r\n\r\nIs zo een laptop hier tegen beveiligd dmv een polarisatiebeveiliging?\r\nOf heeft het interne voedingsgedeelte er aan moeten geloven?\r\n\r\nHij vroeg of er iets aan te herstellen viel vandaar dat ik deze vraag hier stel.\r\nGraag hoor ik het van jullie, alvast bedankt.\r\n\r\nGroeten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Gerede kans dat alles is doorgefikt. Electronica is hier normaliter niet tegen beveiligd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Met een simpele diode zouw zoiets te beveiligen zijn ,maar als er rook en stank uit is gekomen was dat niet het geval en is er wel meer stuk gegaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Rook kwam er niet, hij rook iets verbrand..\r\n\r\nIk dacht ook meteen aan een diode maar die zou dan toch sperren of eerder doorsmeulen? Spanning & stroom waren volgens hem correct.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Ligt er aan wat voor een diode het is. En spanning en stroom waren niet goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 [QUOTE=AntiFrys;556466]Ligt er aan wat voor een diode het is. En spanning en stroom waren niet goed.[/QUOTE]\r\n\r\ndat is een feit.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen