Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2011 Delen Geplaatst: 12 januari 2011 hallo, ik heb sinds kort een probleem met mijn laptop. het gaat om een packerd bell easynote LJ61 \r\n\r\nals ik hem opstart zegt hij SMART predicted failure on hard disk 4 (09405-xxxxx-xxxx- (S1)\r\n\r\npress F1 to continue\r\n\r\nnou geeft hij alleen die fout aan maar hij doet het wel gewoon zonder problemen. kan iemand mij hiermee helpen of is er een programma voor deze laptop waar iemand mij heen kan verwijzen met een beetje uitleg hoe het moet om eventueel te controleren of het ernstig is?\r\n\r\nIk heb al op het forum gezocht maar kom er niet echt uit wat ik moet doen om te kijken of het een ernstig probleem is.\r\n\r\ngroetjes Rob Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2011 Maak allereerst een backup van je belangrijke data.\r\n\r\nDaarna: \r\n\r\nOpen \"deze Computer\" Klik op je hardedisk met rechts en kies eigenschappen.\r\nKies de tab EXTRA en kies Schijfcontrole.\r\nVink beide vakjes aan en daarna OK\r\nHet systeem laat weten dit niet te kunnen, tenzij je opnieuw opstart.\r\nDoe dat dan ook en trek er een uurtje voor uit.\r\nDe harde schijf wordt gecontroleerd.\r\nAls je weer operationeel bent, kan je in je logboeken naar de resultaten kijken. \r\nHet item heet bij XP \"Winlogon\" (klik daar dan dubbel op) en staat in het logboek \"Toepassingen\".\r\nZoek dan naar de regel met \"beschadigde blocks of sectoren.\r\n\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Test de schijf met de diagnosetool van de fabrikant, dat is de einge test die zekerheid biedt.\n[url]http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287[/url]\n\nSMART is op zich onbetrouwbaar en geen enkele garantie dat een schijf defect of goed is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Goede link Coutch_potato. Ik heb ze gelijk allemaal gedownload voor m\'n testen van diverse hd\'s \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen