Ga naar inhoud

Instellingen videokaart veranderd, geen beeld

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met 2 videokaarten en had altijd mijn computerbeeldscherm waar windows Xp opstartte en dan kon ik verzenden naar beeldscherm 2 en 3 zodat ik films kon kijken waar ik wilde. Nu heb ik mijn pc opengemaakt en het stof verwijderd, maar wist ik niet meer uit welke uitgang welke vga kabel kwam. Heb ze toen allemaal geprobeerd, maar ik had toen opeens geen beeld meer op 1 scherm. Vervolgens heb ik verschillende instellingen veranderd en nu heb ik helemaal geen beeld meer op geen een scherm. Hij start nog wel op, ik kan dus in mijn bios komen maar wanneer windows op wil starten gaat het scherm op zwart, dus ik kan ook geen instellingen meer terug veranderen. Ik heb geen videokaart onboard en heb al geprobeerd om het met 1 videokaart te doen, maar ook dan heb ik op geen van de schermen beeld. Weet iemand hoe ik weer windows op mijn scherm kan krijgen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd als de pc opstart net voor hij naar Windows gaat op F8 te drukken en dan daar de veilige modus te laten draaien. Dan zal hij de videokaart op standaard zetten en dan kan je eventueel in Windows komen en daar kijken wat er aan scheelt.\r\n\r\nWellicht dat je hem dan weer als standaard kan zetten of binnen het systeem herstel de pc weer terug brengen op een tijdstip dat hij het nog wel deed
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, ik ben er tussen het werk en de sociale verplichtingen door, 3 dagen mee bezig geweest. Als ik op F8 drukte, kon ik niet in de veilige modus komen, ik kon dan kiezen of ik via de floppy, hdd of cdrom wilde opstarten. Uiteindelijk heb ik via Hiren\'s bootcd kunnen opstarten in de veilige modus en toen begon het zoeken\nBij configuratiescherm en beeldscherm kon ik niets veranderen, maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb via apparaatbeheer, de beeldschermadapter kunnen aanklikken en toen bij het stuurprogramma op de knop \"vorig stuurprogramma\" geklikt en wonder boven wonder werkte alles weer\n\nDus.... bedankt voor je hulp
Link naar reactie
[QUOTE=poppentje;556516]Als ik op F8 drukte, kon ik niet in de veilige modus komen, ik kon dan kiezen of ik via de floppy, hdd of cdrom wilde opstarten.bedankt voor je hulp[/QUOTE]\r\nGoed dat het weer werkt, maar dan nog even een tip:\r\n\r\nDat F8 menu wat je krijgt is van het BIOS (keuze voor bootvolgorde), maar als je daar de keus gemaakt heb, en je vervolgt [I]direct[/I] daarna met het één maal per seconde snel op F8 drukken, dan zal vervolgens toch dat bootmenu van Windows verschijnen met de keus voor \'[I]Veilige modus[/I]\'.\r\n\r\nVreemd genoeg hebben sommige BIOS de F8 knop zoals je ziet ook voor hun menu in gebruik. Makkelijker te onthouden, maar verwarrend als je naar de Veilige modus van Windows wil, want het is niet algemeen gebruikelijk.\r\nIs een Asus moederbord waarschijnlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...