Ga naar inhoud

Laptop/TV aansluiten HDMI kabel, geen geluid

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb vanavond een HDMI kabel gekocht. Nu heb ik deze aangesloten en heb mooi beeld, maar geen geluid, ik ben al zover dat ik op het geluid icoontje onderaan gedrukt hebt, daarna op afspeel apparatengedrukt heb en de HDMI out als standaard heb ingesteld.\r\nMaar nog steeds heb ik geen geluid.\r\n\r\nDe TV is een philips model en mijn laptop is een HP pavilion entertainment PC.\r\n\r\nIk heb geen idee wat ik nog moet doen en ik durf ook niet zomaar alle instellingen te veranderen, want ik begrijp er niet veel van! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!\r\n\r\nGroetjes!
Link naar reactie
De High-Definition Multimedia Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elke compatibele digitale bron van audio/video zoals een settopbox, dvd-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een lcd-scherm en computers met DVI-aansluiting. (Bron Wikipedia)\ndus geluid zit in HDMI aansluiting, ik denk dus dat er in je laptop een digitaal switchje omgezet moet worden.\nMisschien heb je hier iets aan:\n[url]http://www.gilsmethod.com/how-to-enable-hdmi-audio-using-your-hp-pavilion-media-center-pc[/url]
Link naar reactie
@triple_T bedankt voor de info! maar helaas.. Ik heb alles gedaan wat op de site staat, maar dit had ik ook al gedaan,, maar niets heeft geholpen.. Ik heb nog steeds alleen beeld en geen geluid. ik heb ook al geprobeerd om de boxen van de laptop af te sluiten en alleen de HDMI out te activeren. Helpt ook niet... Heb je nog meer ideeen?\r\n\r\nAlvast bedankt,!
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ik heb een HP laptop met Windows 8 en een Samsung smart-tv.\r\nNa dagen zoeken op internet en bij de instellingen op de laptop kwam ik toevallig op de volgende oplossing. Werkte bij mij meteen, Ook na herstart.\r\nGeen gedoe met videokaart etc.\r\n\r\nAansluiting HDMI-kabel:\r\nheeft uw tv een DVI/HDMI aansluiting, gebruik die dan NIET.\r\nGebruik alleen de \'HDMI\' aansluiting!\r\n\r\nOp de laptop:\r\nKlik op ‘Configuratiescherm’ (via tegel of via \'zoeken\') \r\nKlik op ‘Hardware en geluiden’\r\nKlik op ’Dolby Advanced Audio’\r\nBij Afspelen staat de tv (Samsung) vermeld.\r\nZonodig vinkje ernaast activeren.\r\nStel bijbehorende volumeregelaar op maximaal.\r\nSluiten\r\nVolume op tv is nu te regelen met de afstandsbediening van de tv zelf.\r\n\r\nIk weet niet of dit een typische HP oplossing is. Hoop dat het in meerdere gevallen werkt.\r\nSucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...