Ga naar inhoud
  • 0

CSRSS.exe uit register halen

Anoniem2

Vraag

Hey, ik heb een vraagje. Er was een trojan gevestigd in een file genaamd csrss.exe in mijn appdata temp map. Dit proced heb ik beeindigd en verwijderd ook, virus is verdwenen. Als ik mijn computer nu opstart krijg ik echter de foutmelding getiteld desktop dat dit bestand (zelfde pad) zich niet vanuit de register kan opstarten, dus dat ik de path moet checken of vanuit het register moet verwijderen. Het virus heeft zich gevestigd in het register geloof ik ook, voor de rest heb ik geen problemen oid, maar het moet dus wel uit het register, zodat ik het irritant bericht niet elke keer krijg. Iemand die mij hierbij kan helpen?
Link naar reactie

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Tik in het \"Programma\'s en bestanden zoeken\" veld (bij Windows 7) de tekst \" regedit \" en het register opent zich.\nDoe voorzichtig maar kijk even of hij ergens in deze sleutels staat. Indien ja, maak een backup van je register door dit te exporteren en verwijder de csrss.exe sleutel daar.\nHet is overigens inderdaad een bestand wat normaal in de dir system32 thuis hoort, maar behoort niet aangeroepen te worden op de hieronder aangegeven plaats.\n\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run\n\nen HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunOnce\n\nNiek
Link naar reactie
  • 0
Nee niet importeren, want in die versie staat weer het zojuist verwijderde bestand.\r\nAls alles daarna goed blijft werken, kan na verloop van tijd het geexportreede bestand weggooien.\r\n\r\nMet de export functie, schrijf je het register naar een bestand, In dit geval doen we dat, zodat als je een verkeerde handeling uitvoert in het register en je krijgt problemen, de oorspronkelijke versie (met csrss) weer kan terug zetten, door deze te importeren.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 0
dus ik open regedit, zoek het csrss.exe, exporteer het register, haal dan in het regedit het csrss.exe weg.\r\ndan zou het goed moeten zijn??\r\n\r\nhet ge-exporteerde heb ik in principe niet nodig alleen als de handel het niet meer doet en dan zou ik het weer moeten inporteren??\r\n\r\nalvast weer erg bedankt voor jullie hulp aan een bijna digibeet.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=ricky1;559081][B]csrss.exe[/B]\r\n\r\nZie ook nog even hier : [url]http://www.computerhope.com/issues/ch000916.htm[/url]\r\n\r\nMet dank aan [B]stroke33[/B].[/QUOTE]\r\n\r\nJawel Ricky dat klopt.\r\nMaar lees ook hier: [url]http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/csrss/[/url]\r\n\r\nHet kan dus een beestje zijn ook.\r\n\r\nVan belang is dat TS alleen bij de genoemde register sleutels kijkt en niet een blinde zoekactie in het register doet op dat bestand, want dan gaat het zeker mis met Windows.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niekie30;556037]Tik in het \"Programma\'s en bestanden zoeken\" veld (bij Windows 7) de tekst \" regedit \" en het register opent zich.\r\nDoe voorzichtig maar kijk even of hij ergens in deze sleutels staat. Indien ja, maak een backup van je register door dit te exporteren en verwijder de csrss.exe sleutel daar.\r\nHet is overigens inderdaad een bestand wat normaal in de dir system32 thuis hoort, maar behoort niet aangeroepen te worden op de hieronder aangegeven plaats.\r\n\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run\r\n\r\nen HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunOnce\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoe kom ik bij het register?? Ik heb windows xp ipv windows 7. Ik heb geprobeerd via windows verkenner het bestand \"regedit\" op te zoeken. Maar vervolgens opende er niets.
Link naar reactie
  • 0
Hmmmm XP da\'s even geleden.\nOp eigen verantwoording: \nTik cmd juist boven start en daarna in het zwarte schermpje regedit, of tik gelijk op die regel regedit (weet ik niet meer zeker)\nHet register opent.\nExporteer eerst het gehele register naar een locatie die je terug kunt vinden op je pc of een externe schijf.\n\nGa daarna (voorzichtig) aan de gang en let goed op. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...