Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nAan mijn pc heb ik een maxtor basics externe schijf van 500 gb hangen. Ik kan deze niet meer benaderen, hij ziet de schijf wel, maar een fout in een i/o apparaat .....\r\nNu heb ik getdataback gedownload, dat draait al bijna twee weken alleen om fouten te zien. Net kom ik erachter dat er daarna gedokt moet worden voor echte recovery. Zijn er goede en goedkope alternatieven? Of is het raadzaam wel een goed en duurder programma te gebruiken?\r\n\r\nGroet van Marit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Recuva is gratis, maar probeer je schijf eerst ook eens op een andere computer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2011 tja, helaas, dat geeft hetzelfde bericht. Usb kabel is goed, ik heb andere geprobeerd. Voedingskabel idem. En, ja ik weet het, backup ... maar ik ben uitgegaan van een nog niet zo oude externe schijf ... en helaas heeft die het na anderhalf jaar al begeven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Tijd maakt niet uit. Ik krijg afgelopen donderdag een netbookje binnen van 650 piek. 3 dagen draait het perfect en zondag is de hd stuk. \r\n\r\nProbeer de harde schijf te demonteren uit de behuizing en in/aan je pc te hangen.\r\nDan zie je hem misshcien weer. Anders met recuva proberen.\r\nOm hem extren (gedemonteerd) te koppelen verkopen ze USB to SATA/IDE adopters voor 20 euro.\r\nEn RECUVA is gratis. [url]http://download.cnet.com/Recuva/3000-2242_4-10753287.html[/url]\r\n\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Recuva kan niet omgaan met een fout in i/o apparaat! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Oke dan. Ik heb even gezocht en las in een topic over hetzelfde probleem dat Testdisk daar wel alles terug haalde van een USB apparaat met een I/O fout melding bij recuva dus even proberen toch?.\r\nTestdisk kan je daar downloaden: [url]http://download.cnet.com/TestDisk-PhotoRec/3000-2248_4-10511775.html[/url]\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 helaas, ook geen geluk. Testdisk kan alleen maar error aangeven. Ik weet het echt niet, zal maar een prof erbij halen. Helaas..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;556180]\r\nProbeer de harde schijf te demonteren uit de behuizing en in/aan je pc te hangen.[/QUOTE]\r\nDit lijkt me een optie hoor, tenzij je geen hardware weet uit te wisselen. Dan dus de prof er bij halen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 tja, ik zie geen kans om de schijf uit de behuizing te halen. Ik zie geen schroefjes of andere openingspunten. Daarvoor ben ik dan toch vrouw denk ik maar. Misschien moet ik doorpakken en een schroevendraaier pakken en daarmee de opening die ik zie hardhandig openbreken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Ik ken vrouwen die onwijs goed met schroevendraaiers om kunnen gaan en jij bent er daar vast 1 van.:-)\r\n\r\nKijk en lees eens daar: [url]http://www.computer-aid.com.au/blog/2009/02/17/how-to-take-apart-a-maxtor-basics-external-35-usb-drive/[/url]\r\n\r\nDat gaat dan over een 500GB versie, maar dat zal niet veel verschillen:\r\n\r\nAan de kant waar Maxtor op staat, moet je dat ding met een plat schroevendraaiertje (nadruk op TJE) open kunnen wippen. (Voorzichtig met vrouwelijke souplesse) \r\nEr zitten onder en boven 5 nokjes.\r\n\r\nHet was wel effe intensief googlen, want ik heb zo\'n ding nog nooit gezien.\r\n\r\nAls je hem eruit hebt en je weet niet hoe je hem in je pc aan moet sluiten lezen we dat wel weer.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 [QUOTE=maritmanelleke;556607]helaas, ook geen geluk. Testdisk kan alleen maar error aangeven. Ik weet het echt niet, zal maar een prof erbij halen. Helaas.....[/QUOTE]\r\n\r\n[B]Foutbericht met betrekking tot een I/O-apparaat ........[/B]\r\n\r\nZou deze methode ook van toepassing zijn op een externe HD ?\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/891894/nl[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 sterker nog, het gaat over deze harde schijf. Dus dat moet gaan lukken, maar helaas pas morgen, dan ben ik weer vrij. Nu roept de plicht ....... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Het probleem bij het \'moderne\' openen is dat die clipjes waarmee twee helften aan elkaar gehouden worden helemaal rondom zitten, en als je er één los hebt, je veel moeite moet doen om die ene los te houden, zodat je aan nr.2 kan beginnen, dus daar moet je even je vingerhuid- of iets anders tussenhouden, anders klikt nr.1 weer dicht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=maritmanelleke;556742]tja, ik zie geen kans om de schijf uit de behuizing te halen. Ik zie geen schroefjes of andere openingspunten.[/QUOTE]\r\n\r\n[B]How to open a extern HardDrive [MAXTOR 500GB] [/B]\r\n\r\nMisschien kan dit filmpje je verder helpen : [url]http://www.youtube.com/watch?v=o41XhWEoWA8&feature=related[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Het is gelukt, dank zij de heldere uitleg via de computeridee-aid.com.au/blog/2009 enzovoorts. Maar ja, inderdaad, nu aansluiten. Bij mij hangt er al een extra harde interne schijf, zelf meteen erbij gezet toen ik de computer kreeg. Kan ik die aansluiting veilig losmaken en gebruiken voor deze? Punt is, de C-schijf is alleen voor windows, dus al mijn bestanden staan op andere schijven. Ik zal het proberen.\nOh en Ricky, ik heb het filmpje niet nodig gehad, maar het was erg leuk om te zien, dat ik het wel goed heb aangepakt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Je hebt grof weg 2 soorten harde schijven: Sata: Zijn de laatste 4 jaar in gebruik en hebben 2 kleine aansluitingen en IDE: waren daarvoor in gebruik en hebben een brede platte stekker aansluiting waar heel veel pennetjes in passen.\r\nAls ze beiden SATA zijn, past het in elk geval.\r\nHaal de beide stekkertjes van je data schijf los en koppel die aan de externe schijf en start de pc weer op.\r\nHij zal mogelijk erg traag zijn, want hij wil de mogelijk stukke sata schijf benaderen.\r\nKoppel ook een externe schijf aan je pc, om de \"geredde\" bestanden op te zetten als je de schijf kan bereiken met een recover programma.\r\nSoms zegt Windows dat hij de schijf eerst moet formateren. DOE DAT (NOG) NIET.\r\nDus annuleren.\r\nDaarna kijken met recuve of een ander recover programma de data proberen te redden. Daar gaat vaak wat tijd in zitten.\r\nAan mijn pc hangt er nu één van 200 GB en die laat weten er 354 uur over te gaan doen.:-(.\r\nMaar soms is het met 1 nachtje geregeld.\r\nDoe zo weinig mogelijk met de pc, tenzij het een behoorlijk zware pc is. Hier gaat dit forum nog wel maar toch.\r\nIk hoop dat het je lukt.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 als ik de schijf niet kan zien, hoe kan ik deze dan wel zoeken en vinden?\nOf is het dan echt einde oefening? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Hoeft niet. Draait de schjif wel? Hoor je hem licht zoemen, op gang komen?\r\nZo ja kijk dan of recuva hem ziet.\r\nSata stekkers gaan nog al gemakkelijk los, dus check ook even of op het moederbord en bij de schijf alles goed vast zit.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Helaas niets, ik zie hem niet in recuva, niet in de bios, en stekkertjes zitten vast. Ik heb het ondertussen al vier keer geprobeerd, de stekkertjes doen het wel met de andere schijven. Ik hoor de schijf wel zoemen, heel licht, maar dat is alles. Ik begin te wanhopen ......\n\nOh en de schijf ratelt iets als ik hem aansluit. Ik koppel de stekkertjes dan los, dan wacht ik tot hij helemaal stil is, en dan weer aankoppelen. Dan ratelt er iets, en voel ik het schijfje weer trillen en lopen. Maar nergens iets te zien van de schijf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Oeps..... je gaat hem toch niet aan sata poorten hangen terwijl de pc aanstaat?\r\nJe weet helemaal niet of dat ding \"hot swappable\" is, dus don\'t.\r\nPc uit. Alles aansluiten en dan opstarten.\r\nRustig laten opstarten. Als alles tot rust is, start je het recover programma en kijk je of de schijf gezien wordt.\r\nZelf gebruik ik daarvoor vaak Easeus Data recovery proffesional, maar dat is redelijk duur.\r\n\r\nProbeer anders ook eens een ander datarecovery programma. Er zijn er diversen, maar niet zoveel gratis. R-studio is ook heel goed. Weet niet of daar een gratis versie van is.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen