Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Hallo,\r\nvorige maand HP pc desktop gekocht en afgelopen weken software en bestanden overgezet.\r\nQ1 ik zie nu 2x Program Files in mijn directory\r\n-Program Files\r\n-Program Files (x86)\r\nWat heeft dit te betekenen?\r\n\r\nIk word ook regelmatig geconfronteerd met vervelende pop up over autorisaties... Iets met Admistrator Rights. Heb een handboek Windows 7 (P Kassenaar) gekocht maar zie in index niet \'machtigen\' of Administrateur\'\r\n\r\nTekst van zo\'n pop is bv U DIENT DOOR IEDEREEN GEMACHTIGD TE WORDEN OM WIJZIGINGEN AAN DIT BESTAND TE KUNNEN AANBRENGEN\r\n???\r\n\r\nZo heb ik een database en heb ik dit weekend op mijn laptop gewerkt aan wijzigingen; de .dbf file heb ik met mijn usb stick op de pc gezet - maar mijn werk lijkt voor niks want hoewel de dbf file in de directory staat en met rechtermuisklik in eigenschappen voor deze map MAKER EIGENAAR heb veranderd in Admistrator zie ik mijn wijzigingen niet terug als ik de applicatie start #&%#!!\r\n\r\nIk ben de enige werker op deze pc; en nieuwe pc en heb het al weer helemaal gehad met al die security dingen...\r\nWie helpt me verder op weg?\r\nDank alvast. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Dat antwoord helpt me niet echt... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Program Files en Program Filesx86 komen voor op een pc met een 64bits besturingssysteem.\n\nIn Program Files komen de 64 bits installaties en in x86 de 32 bits software installaties.\n\nGroet, Theo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Program Files is de nieuwe programma omgeving in een 64-bit systeem.\nProgram Files (x86) is de omgeving waar de 32-bit software wordt geinstalleerd.\n\nHetzelfde verschil kom je tegen in de Windows map.\nDaar staat System32 en SysWOW64, met dit verschil dat de nieuwe programmatuur staat in System32 en de oudere geinstalleerd wordt in SysWOW64.\nSysWOW64 staat hier voor Windows On Windows, dus oudere windows programmatuur op een 64-bit systeem.\n\nDit is kort door de bocht de uitleg ervoor. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Wat theo schrijft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Niet met z\'n drieën tegelijk graag ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Wat betreft de meldingen over machtigingen, je kunt de UAC (User Authorization Control) uit zetten, dan heb je er geen last meer van.\n\nZie:\n[URL]http://www.tweakwindows7.nl/tweaks/uac-uitschakelen-in-windows-7/[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Da\'s en interessante link, bedankt, zal ik nog eens verder verkennen ook, En duidelijk vwb dat \'x86\': ik heb mijn probleem software daar naar toe gezet en kan inmiddels de updates lezen, pffff, daar zaten heel wat uurtjes in!\r\nBedankt dus allemaal! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 In principe kan je nooit software zomaar in de map Program files zetten. Programma\'s komen daar, door deze netjes te installeren vanaf een cd/dvd of van een download. Ze kiezen vanzelf de goede map.\nHet los overzetten, kan Windows enorm in de war brengen en behoorlijke fouten in het register veroorzaken.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen