Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nIk zit met het volgende probleem;\r\n\r\nIk heb een browsergame en ik wil dat spelers op forums een plaatje kunnen zetten met daarop wat gegevens van hun. (Denk aan geld, spelersnaam etc.)\r\n\r\nNou heb ik een script gemaakt en werkend gekregen op mijn localhost.\r\n\r\n[PHP]\r\n 0)\r\n{\r\n $info = mysql_fetch_assoc($query);\r\n \r\n $tekst1 = \"User: \".$info[\'gebruikersnaam\'].\"\"; \r\n $tekst2 = \"Coins: \".$info[\'geld\'].\"\"; \r\n $tekst3 = \"Rang: 3/3\"; \r\n \r\n $grootte = 10; \r\n \r\n header(\"content-type: image/png\"); \r\n \r\n $image = imagecreatefrompng(\"image.png\");\r\n \r\n $achtergrond = ImageColorAllocate($image, 255, 255, 255); \r\n \r\n $kleur = ImageColorAllocate($image, 255, 255, 255);\r\n \r\n $font = \'GOTHIC.ttf\';\r\n \r\n ImageTTFText($image, $grootte, 0, 5, 18, $kleur, $font, $tekst1); \r\n ImageTTFText($image, $grootte, 0, 5, 35, $kleur, $font, $tekst2); \r\n ImageTTFText($image, $grootte, 0, 5, 50, $kleur, $font, $tekst3); \r\n ImagePng($image); \r\n}\r\n?>\r\n\">\r\n\r\n[/PHP]\r\n\r\nMaar als ik hem op de server zet laat hij alleen de achtergrond afbeelding zien :S\r\n(Zie: [url]http://mbdesigner.nl/Fairm/signature/?id=19[/url])\r\n\r\nWeet iemand wat ik fout doe?\r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 De gd-versie op je server is inclusief de Freetype library?\n\nEven controleren met behulp van phpinfo(). Als je moeite hebt met het lezen van phpinfo, plaats dan even een link, dan wil ik wel even voor je kijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 [QUOTE=FooBar;555578]De gd-versie op je server is inclusief de Freetype library?\r\n\r\nEven controleren met behulp van phpinfo(). Als je moeite hebt met het lezen van phpinfo, plaats dan even een link, dan wil ik wel even voor je kijken.[/QUOTE]\r\n\r\nGD Support: enabled \r\nGD Version: bundled (2.0.34 compatible) \r\nFreeType Support: enabled\r\n([url]http://mbdesigner.nl/Fairm/signature/phpinfo.php[/url])\r\n\r\nDus dat is het dan niet toch?\r\n\r\n[B]Edit:[/B] Heb de fout gevonden. GOTHIC.ttf moest veranderd worden in GOTHIC.TTF.\r\nToch bedankt voor de moeite! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Je hebt in ieder geval goed gezien dat je freetype hebt.\n\nHet probleem met forums wat je nu hebt is dat je bestandsnaam voor de afbeelding eindigt op php en niet op png. De meeste forumsoftware vind dat niet leuk en denkt \"dat is geen afbeelding, dus ik geef niks weer\".\nEen oplossing daarvoor is een beetje een hack, maar werkt meestal wel: je kunt door middel van een .htaccess bestandje aangeven dat .png bestanden ook door de php-parser gehaald moeten worden. Dan kun je je .php bestand hernoemen tot .png en maakt de forumsoftware geen problemen meer.\n\nZet onderstaand in een .htaccess betstand en plaats dit bestand in dezelfde map als je php bestand. Hernoem dit php bestand naar png.\n[code]AddHandler application/x-httpd-php .png[/code]\n\nLet op dat je dit htaccess bestand niet van toepassing maakt op je hele website, want het doorgeven van echte png afbeeldingen maak je hiermee in feite stuk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen