Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Hoi, ik heb een vreemd voorval met een Epson Styles D6050 printer.\r\n\r\nGisteren nieuwe originele !! cartridge\'s gekocht en in de printer geplaatst. bij opstart en eerste keer printen dacht ik te zien in het menu (krijg je te zien op je PC bij een printodracht) dat 2 cartridge\'s niet helemaal vol waren ?; aangezien de printer ongeveer 2 maanden heeft stil gestaan heb ik via de printer de spuitmondjes ed \"schoon\" gemaakt en door gespoten.\r\nEchter printte hij niet alle kleuren, cartridges eruit gehaald en opnieuw geplaatst, weer printopdracht gegeven en toen de melding dat 2 cartridges leeg waren en vervangen moeten worden !!\r\nNu heeft Epson de zeer fijne gewoonte om bij lege cartridges de printer niks meer te laten doen, dus zit ik nu met een printer die niks meer wil met daarin 4 gloednieuwe cartridges !\r\n\r\nWat kan het probleem zijn ? zoals gezegd heeft die 2 maanden stil gestaan (wel met de oude cartridges er nog in) dus misschien uitgedroogd ? of (maar dat geloof ik zelf niet echt) is door het \"reiningen \" via de printer de cartridges al leeg ? Heb getwijfeld om de chip op de cartridge en de chiplezer op de printkop te reinigen maar durf dat eigenlijk niet aan.\r\n\r\nIk heb al wat rond gegoogeld maar kan niks vinden, printer is 4 jaar oud en o ja de THT datum van de cartridges was prima in orde (2013) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Ik kan alleen adviseren de goud contacten op cartridge en printer goed schoon te maken met zachte watttips, alcohol, en niet te veel kracht.\n\nDat wat jij waarschijnlijk \'de chip\' noemt ? Kijk eerst eens goed hoe dat er uit ziet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Hoi Arthur\r\n\r\nreinig rustig de chip en de chiplezer met alcohol en een wattenstaafje.\r\nGebruik echter wel alcohol zonder toevoegingen. Dus bv isopropylalkohol\r\nanders laat je een laagje achter op de kontakten\r\n\r\nps rum of wodka lijkt mij ook geen goed idee............. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 [quote=Triple_T;555765]Hoi Arthur\n \nreinig rustig de chip en de chiplezer met alcohol en een wattenstaafje.\nGebruik echter wel alcohol zonder toevoegingen. Dus bv isopropylalkohol\nanders laat je een laagje achter op de kontakten\n \nps rum of wodka lijkt mij ook geen goed idee.............[/quote]\n Gewoon spiritus dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Echt liever geen spiritus omdat dat blauwe kleur- en smaakstof achterlaat.\n\nMocht je echt niets anders hebben dan zacht nawrijven met een schone droge watttip. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Ik heb wel vaker gehoord dat sommige nieuwe cartridges gewoon niet werken. Omdat we bij ons een refill station hebben van Videoland heb ik daar es gevraagd wat hiervan het probleem kon zijn. \n\nZe hebben op hun website de volgende melding staan. Misschien kan u hier de cartridge weer aan de gang krijgen.\n\n[url]http://www.videolandrefill.nl/i/reset/epson_softreset.pdf[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Hoi, bedankt voor jullie reacties\r\n\r\nAangezien de printer niet van mij zelf is, heb de aan gedragen opties nog niet kunnen proberen\r\nWat het reinigen betreft, op mijn werk werken wij met div. printers om coderingen op verpakkingsmatriaal te printen (levensmiddelenindustrie, dus THT datum op product en productinformatie op de omverpakking), hier gebruiken wij (zoals wij het noemen solvent) om de printkop te reinigen (dit gebeurt in principe automatisch maar we doen het ook soms zelf), zou ik dit ook hiervoor kunnen gebruiken ?\r\n\r\nWat betreft de rum ed. ook ik vind dit zonde, drink het liever zelf op :-)\r\n\r\nHet epson programma van ikwordergekvan zal ook zeker geprobeerd worden.\r\n\r\nIk zal zeker ff laten weten of een en ander geholpen heeft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2011 Nee, ik denk niet dat je die printkop daarmee kan reinigen, grote kans dat je hem daarmee in no time kapot maakt.\r\nJe bedoelt toch de spuitmondjes ? Die \'solvent\' is een oplosmiddel voor specifiek die inkt, en wat jullie gebruiken is geen inkt op waterbasis, terwijl je Epson inkt dat hoogstwaarschijnlijk toch wel is.\r\n\r\nAls het om de contacten gaat zou ik toch gewoon wat alcohol kopen bij de drogist. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Hoi, \n\nHelaas hebben geen van de opties geholpen, en hebben ze besloten een andere printer aan te schaffen. Nu blijkt dat ze in het verleden al vaker problemen met de printer te hebben gehad en gezien de leeftijd van de printer vonden ze het beter om toch maar een nieuwe aan te schaffen.\nBedankt voor jullie meedenken / reacties ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 In dat geval zou ik zeggen, ga voor een Canon multi bak.\r\n\r\nCartridges zijn goedkoper ook de navulbare bij de videoboer. Als je een HP neemt en je originele cartridges neemt kosten ze net zo veel als een nieuwe printer.\r\n \r\nSucces met aanschaffen. Laat het ff weten wat het geworden is:p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Ik kreeg net een mailtje dat ze vanochtend een nieuwe hebben aan geschaft, zelf had ik idd ook al aan gegeven een canon te nemen (heb zelf een canon MP990) en deze bevalt zeer goed. Hun hebben gekozen voor een Canon Pixma Mg5150. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 [QUOTE=arthur35;556557]Ik kreeg net een mailtje dat ze vanochtend een nieuwe hebben aan geschaft, zelf had ik idd ook al aan gegeven een canon te nemen (heb zelf een canon MP990) en deze bevalt zeer goed. Hun hebben gekozen voor een Canon Pixma Mg5150.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHelemaal top Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen