Ga naar inhoud

nieuwe game pc sandy bridge of niet?

Aanbevolen berichten

hallo allemaal hier codmw2\r\n\r\nik had een paar weken of een maand gelden een post gedaan. dat ging over dat ik mijn eerste klant had die een game pc wilde ik wilde deze best in elkaar zetten had ik gezegd. maar als ik jou was zou ik nog even wachten op de sandy bridge processors hij vond dat een goed idee want hij zei namelijk ag je kijkt maar :p . nu dat de sandy bridge uit is gekomen wilde ik gaan beginnen zijn budget is 900euro. \r\n\r\nik zat te denken aan deze samenstelling\r\n[url]http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B363575%5D=1&product%5B381315%5D=1&product%5B225954%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B351661%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B338877%5D=1&product%5B245679%5D=1[/url]\r\nbij azerty ivm dat hun processors en moederborden binnen hebben van de sandy bridge en zoals velen andere dus niet.\r\n\r\nis de sandy bridge het waard of is toch amd x6 1090t een betere optie let op hij gebruikt hem alleen maar om mee te gamen gamen en nog eens gamen :p
Link naar reactie
Dit is zonder meer een snellere oplossing. Ik zou zelf een grotere harddisk nemen, de 1TB F3 past makkelijk in het budget. Ik ben niet zo dol op asrock, maar dit is geen slecht bord. De videokaart kun je ook over twisten. Niet slecht maar presteert amper beter dan een veel goedkopere gtx460. Een snellere 5870 is niet veel duurder.
Link naar reactie
Gezien het feit dat je er een Radeon HD6870 bij stopt, heeft Sandy Bridge geen enkel nut. Het hele punt van die dingen is dat er een grafische chip in de processor ingebakken zit, maar als je er dan een losse videokaart bij stopt heeft dat geen meerwaarde. Ik zou dus niet automatisch blindvaren op Sandy Bridge en gewoon gaan zoeken naar wat benchmarks waarin de processor die je nu gekozen hebt, vergeleken wordt met andere processoren.\nHelaas is de SB splinternieuw en zijn er dus nog niet bijster veel benches gedaan. Tweakers.net heeft er een tijdje terug één op de pijnbank gelegd en daar was hij inderdaad sneller dan vrijwel alle andere processoren, maar verwacht bij gaming geen indrukwekkende verschillen - daar is de videokaart te belangrijk voor.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;555438]Gezien het feit dat je er een Radeon HD6870 bij stopt, heeft Sandy Bridge geen enkel nut. Het hele punt van die dingen is dat er een grafische chip in de processor ingebakken zit, maar als je er dan een losse videokaart bij stopt heeft dat geen meerwaarde. Ik zou dus niet automatisch blindvaren op Sandy Bridge en gewoon gaan zoeken naar wat benchmarks waarin de processor die je nu gekozen hebt, vergeleken wordt met andere processoren.\r\nHelaas is de SB splinternieuw en zijn er dus nog niet bijster veel benches gedaan. Tweakers.net heeft er een tijdje terug één op de pijnbank gelegd en daar was hij inderdaad sneller dan vrijwel alle andere processoren, maar verwacht bij gaming geen indrukwekkende verschillen - daar is de videokaart te belangrijk voor.[/QUOTE]\r\n\r\now dus als je hem voor gamen gebruikt heeft de videokaart de hoogste prioriteit?\r\nik dacht dat je cpu er ook wel veel mee had te maken ik dacht altijd een beetje 45% videokaart en 45%cpu. maargoed ik zal u maar geloven aangezien u veel post heeft en al helemaal omdat je uit etten-leur komt/woont :P
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;555484]Hangt van het spel af. In de meeste gevallen is de videokaart het belangrijkste. Maar sommige spellen zijn sterk cpu-afhankelijk, bijvoorbeeld GTA4. Strategy spellen met veel units in beeld zijn dat vaak ook. Veel AI berekeningen die door de processor gedaan moeten worden.[/QUOTE]\n\nja en laat hem nou net een gta fan zijn en hij speelt ook veel strategy spellen dus zal ik het toch moeten overwegen als iemand een goede samenstelling heeft zou ik het graag horen het mag bij azerty alternate of 4launch. :p
Link naar reactie
Ik zou ook niet de i7 SB nemen maar de i5 SB omdat die een stuk goedkoper is en sneller is dan een (duurdere) i7 950. \n\nDe I5 SB is zo snel dat hij de komende jaren nog snel zat is! Je GPU daartegenin vormt meestel al snel een bottleneck bij games. Dus je kan beter de veel goedkopere I5 SB nemen en dan een betere GPU erin doen.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;555438]Gezien het feit dat je er een Radeon HD6870 bij stopt, heeft Sandy Bridge geen enkel nut. Het hele punt van die dingen is dat er een grafische chip in de processor ingebakken zit, maar als je er dan een losse videokaart bij stopt heeft dat geen meerwaarde. Ik zou dus niet automatisch blindvaren op Sandy Bridge en gewoon gaan zoeken naar wat benchmarks waarin de processor die je nu gekozen hebt, vergeleken wordt met andere processoren.\r\nHelaas is de SB splinternieuw en zijn er dus nog niet bijster veel benches gedaan. Tweakers.net heeft er een tijdje terug één op de pijnbank gelegd en daar was hij inderdaad sneller dan vrijwel alle andere processoren, maar verwacht bij gaming geen indrukwekkende verschillen - daar is de videokaart te belangrijk voor.[/QUOTE]\r\n\r\nEn OF de Sandy Bridge een meerwaarde heeft!!! Qua pure rekenkracht is deze processor zelf ook VEEL sneller dan alle andere processoren die maar iets in de buurt komen qua prijs en zelfs sneller dan vele veel duurdere cpu\'s.\r\njuist bij games die zwaar op de CPU leunen (en dat zijn er veel meer dan jij blijkbaar weet), zal deze processor stukken beter presteren.\r\nEr zijn ondertussen 10-tallen sites te vinden waar benchmarks en vergelijkingen van alle Sandy Bridge cpu\'s zijn te vinden, dus waarom jij denkt dat er niet bijster veel benches gedaan zijn, is mij een raadsel....... Gebruik google eens en er zal een wereld voor je open gaan.\r\n\r\n [url]http://www.google.nl/search?q=benchmark+core+i7+2600&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8&rlz=&redir_esc=&ei=EyQqTbKLJs218QOGstSLAw[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;555647]En OF de Sandy Bridge een meerwaarde heeft!!! Qua pure rekenkracht is deze processor zelf ook VEEL sneller dan alle andere processoren die maar iets in de buurt komen qua prijs en zelfs sneller dan vele veel duurdere cpu\'s.\r\njuist bij games die zwaar op de CPU leunen (en dat zijn er veel meer dan jij blijkbaar weet), zal deze processor stukken beter presteren.\r\nEr zijn ondertussen 10-tallen sites te vinden waar benchmarks en vergelijkingen van alle Sandy Bridge cpu\'s zijn te vinden, dus waarom jij denkt dat er niet bijster veel benches gedaan zijn, is mij een raadsel....... Gebruik google eens en er zal een wereld voor je open gaan.\r\n\r\n [url]http://www.google.nl/search?q=benchmark+core+i7+2600&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8&rlz=&redir_esc=&ei=EyQqTbKLJs218QOGstSLAw[/url][/QUOTE]\r\n\r\now ok maar wat vind u een i5 2500k voor gaming of een i7 2600k?:D die 2600k past net niet in het bedrag
Link naar reactie
[QUOTE=codmw2;555651]ow ok maar wat vind u een i5 2500k voor gaming of een i7 2600k?:D die 2600k past net niet in het bedrag[/QUOTE]\r\n\r\nOok met die i5 2500 heb je een dijk van een processor in huis, die door geen enkele andere processor van die prijsklasse geëvenaard kan worden. Een perfecte processor voor gaming binnen jouw budget.
Link naar reactie
Ben het niet helemaal met qpc eens. Er wordt inderdaad veel door de processor gedaan maar de meeste games gebruiken slechts 1 a 2 cores. Tuurlijk de cpu wordt steeds meer belast maar in games heb je opzich niet veel aan 4cores+4virtuele. \n\nJe hebt meer aan een hoog geklockte i5 dan een langzamere i7 op het gebied van gamen. Een cpu werkt als een snelweg een i5 heeft 5 banen en een i7 heeft er 7.\nEen game maakt eerst gebruik van de 1ste core als die \'in de file staat\' pakt hij core 2 erbij. Als je dus een i5 @ 3,5ghz hebt is die dus sneller als een i7 @3 ghz.\n\nMaar omdat de i5 2500 een stuk goedkoper is als een i7 950 kan je beter voor een i5 2500 kiezen. Alleen heeft die geen 4 virtuele cores en minder cache geheugen. waardoor de i7 950 nog steeds geen slechte keuze is omdat hij nog steeds +- 80 euro goedkoper is als een i7 2600k.\n\nZoals je hebt gezien bij de review van tweakers dan zie je dat er slechts 3FPS meer worden gehaald met een i7 2600k dan een i7 950 dus dat is ook niet echt baanbrekend. Het is idd meer het geval voor al round pc zonder losse videokaart.\n\n+een i7 is nog te upgraden en een i5 is dat niet.
Link naar reactie
[QUOTE]Ben het niet helemaal met qpc eens. Er wordt inderdaad veel door de processor gedaan maar de meeste games gebruiken slechts 1 a 2 cores. Tuurlijk de cpu wordt steeds meer belast maar in games heb je opzich niet veel aan 4cores+4virtuele. \r\n\r\nJe hebt meer aan een hoog geklockte i5 dan een langzamere i7 op het gebied van gamen. Een cpu werkt als een snelweg een i5 heeft 5 banen en een i7 heeft er 7.\r\nEen game maakt eerst gebruik van de 1ste core als die \'in de file staat\' pakt hij core 2 erbij. Als je dus een i5 @ 3,5ghz hebt is die dus sneller als een i7 @3 ghz.\r\n\r\nMaar omdat de i5 2500 een stuk goedkoper is als een i7 950 kan je beter voor een i5 2500 kiezen. Alleen heeft die geen 4 virtuele cores en minder cache geheugen. waardoor de i7 950 nog steeds geen slechte keuze is omdat hij nog steeds +- 80 euro goedkoper is als een i7 2600k.\r\n\r\nZoals je hebt gezien bij de review van tweakers dan zie je dat er slechts 3FPS meer worden gehaald met een i7 2600k dan een i7 950 dus dat is ook niet echt baanbrekend. Het is idd meer het geval voor al round pc zonder losse videokaart.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien moet je toch maar eens deze benchmarks bekijken en dan met name die van de games;\r\n\r\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1947/intel-core-i7-2600k-i5-2500k-i5-2300-sandy-bridge-review[/url]\r\n\r\n[QUOTE]+een i7 is nog te upgraden en een i5 is dat niet.[/QUOTE]\r\n\r\nGeen flauw idee wat je hiermee bedoelt :confused:
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;555665]Misschien moet je toch maar eens deze benchmarks bekijken en dan met name die van de games;\r\n\r\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1947/intel-core-i7-2600k-i5-2500k-i5-2300-sandy-bridge-review[/url]\r\n\r\n\r\n\r\nGeen flauw idee wat je hiermee bedoelt :confused:[/QUOTE]\r\n\r\nlol dat laatste snapte ik nou ook juist niet hij bedoeld waarschijnlijk een i7 is waarschijnlijk niet zo snel upgradebaar dan de i5 hij draait het om omdat je van i5 altijd nog naar i7 kan gaan. :P
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;555665]Misschien moet je toch maar eens deze benchmarks bekijken en dan met name die van de games;\r\n\r\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1947/intel-core-i7-2600k-i5-2500k-i5-2300-sandy-bridge-review[/url]\r\n\r\nLees jij dan ook welke instellingen er worden gebruikt? 1680x1050 met dx10,1!!\r\n\r\nJa dan zijn ze sneller ja. Maar schroef je alles omhoog dan werkt de Sandybridge niet meer, maar die benches hebben ze nog niet.\r\n\r\nGeen flauw idee wat je hiermee bedoelt :confused:[/QUOTE]\r\n\r\nHet is mij verteld dat er later software zou komen ofzo waardoor hij sneller wordt en taken uitwisselt met de gpu.(Weet dus niet zeker maar is mij verteld)
Link naar reactie
[QUOTE=mutybay;555707]Het is mij verteld dat er later software zou komen ofzo waardoor hij sneller wordt en taken uitwisselt met de gpu.(Weet dus niet zeker maar is mij verteld)[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet nog steeds niet precies wat je bedoelt, maar als dat het geval zou zijn voor de i7, dan is dat ook het geval voor de i5, want beide serie cpu\'s zijn op dezelfde manier opgebouwd.
Link naar reactie
Hm zoals ik al zij het is mij ook maar vertelt.\n\nZie nu dat mijn andere reactie van vanmorgen niet is doorgekomen dus bij deze nog een keer.\n\n[QUOTE=qpc;555665]Misschien moet je toch maar eens deze benchmarks bekijken en dan met name die van de games;\n\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1947/intel-core-i7-2600k-i5-2500k-i5-2300-sandy-bridge-review[/url]\n\n\n[/QUOTE]\n\nZoals je ziet wordt er gebruik gemaakt van een losse HD5870 icm alle processors.\n\nUit de benches kan je dus concluderen dat de nieuwe i7 wel degelijk gebruik maakt van zijn interne GPU als er een losse videokaart bij zit,\n\nMaar hij probleem is dat de i7 slechts Dx10,1 heeft en een max resolutie van ****x 1050.] Dus geen FULL HD wat je als gamer toch wel wilt hebben.\nEn daarnaast is het zonde van je HD5870 die niet maximaal benut wordt.\n\nHet wachten is dus op de benches waarbij alles op max is gegooid. En ik denk dat die niet veel zullen verschillen met de huidige i7\'s
Link naar reactie
[QUOTE=mutybay;555727]\r\nUit de benches kan je dus concluderen dat de nieuwe i7 wel degelijk gebruik maakt van zijn interne GPU als er een losse videokaart bij zit[/QUOTE]\r\n\r\nNiet dat dit wat uitmaakt (zie vooral de i5 2500 waar we het over hadden), maar hoe kom jij dan aan die \'conclusie\' :confused:\r\n\r\n[QUOTE]Maar hij probleem is dat de i7 slechts Dx10,1 heeft en een max resolutie van ****x 1050.] Dus geen FULL HD wat je als gamer toch wel wilt hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nNou, je maakt het verhaal al ingewikkelder en ongeloofwaardiger.... Ja, de i7 maar OOK de i5 en de i3 hebben DirectX 10.1 en geen 11.... Maar over dat Full HD sla je de plank volledig mis...\r\n\r\n[QUOTE][B][I]Het derde belangrijke nieuwtje is de ondersteuning voor HDMI 1.4 en daarmee voor 3D televisies. Hierdoor kun je met je Intel HD Graphics 2000 of 3000 machines 3D Blu-ray films afspelen en in volledige resolutie (1080p) bekijken op je TV. Ook deze nieuwe functionaliteit heeft Intel een hippe marketingnaam gegeven: InTru 3D.[/I][/B][/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]En daarnaast is het zonde van je HD5870 die niet maximaal benut wordt.[/QUOTE]\r\n\r\n:confused::confused::confused: Indien er een losse videokaart gebruikt wordt, wordt de GPU in de CPU automatisch uitgeschakeld.\r\n\r\n[QUOTE]Het wachten is dus op de benches waarbij alles op max is gegooid. En ik denk dat die niet veel zullen verschillen met de huidige i7\'s[/QUOTE]\r\n\r\nIk zou nogmaals de testen eens grondig doorlezen als ik jou was......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...