Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een computer met 2 antec 3 speed ventilators, beide blazen ze lucht naar buiten, is het niet handiger als een de lucht naar binnen blaast?\r\n\r\nmvg jelle Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Dat ligt er aan waar de ventilatoren zitten in de kast.\r\nMeestal laat je de achterzijde naar buiten blazen.\r\nAan de voorzijde wordt dan verse lucht \"ingenomen\" \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;555338]Dat ligt er aan waar de ventilatoren zitten in de kast.\r\nMeestal laat je de achterzijde naar buiten blazen.\r\nAan de voorzijde wordt dan verse lucht \"ingenomen\" \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nOke, ik heb een beetje gezocht en gekeken en heb gevonden dat als de ventilattoren boven/ achter de pc zitten dat de dat naat buiten moeten blazen en aan de voorzijde lucht erin moet zuigen. Ik heb er een aan de achterzijde en er een bovenop, ze staan op de proseccor en de videokaart (nvidia geforce gts 250) gericht. \r\n\r\nDe kast is btw een antec 300\r\n\r\nJelle Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Oke. Maar als de kast zo is afgeleverd dan is over de Airflow in de kast nagedacht en zal het ding door het \"facuum\" wat getrokken wordt door de 2 fans, erders lucht naar binnen trekken. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;555341]\"facuum\"[/QUOTE]\r\nDat is in het Nederlands gewoon vacuüm. ;)\r\n\r\nMaar inderdaad, als al je ventilatoren aan dezelfde kant van de kast zitten, dan wil je ze allemaal naar buiten laten blazen.\r\nHeb je er tegen over (aan de andere kant van de kast dus) ook nog een extra ventilator zitten, laat die dan naar binnen blazen.\r\n\r\nUiteindelijk wil je de luchtverplaatsing door de kast zo groot mogelijk hebben, daar gaat het om. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 [QUOTE=FooBar;555343]Dat is in het Nederlands gewoon vacuüm. ;)\r\n\r\nMaar inderdaad, als al je ventilatoren aan dezelfde kant van de kast zitten, dan wil je ze allemaal naar buiten laten blazen.\r\nHeb je er tegen over (aan de andere kant van de kast dus) ook nog een extra ventilator zitten, laat die dan naar binnen blazen.\r\n\r\nUiteindelijk wil je de luchtverplaatsing door de kast zo groot mogelijk hebben, daar gaat het om.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOke, maakt het ivm met het lawaai ook nog uit of je de ventilatoren op high medium of low hebt staan? ik heb ze op low staan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 inderdaad. Bij voorkeur geef je je moederbord controle over de snelheid. Heb je er geen omkijken naar en draaien de ventilatoren op de laagste snelheid op momenten dat dat kan. Hiervoor de ventilatoren uiteraard aansluiten op de daarvoor bestemde aansluiting op het moederbord en niet direct op de voeding. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 [QUOTE=FooBar;555478]inderdaad. Bij voorkeur geef je je moederbord controle over de snelheid. Heb je er geen omkijken naar en draaien de ventilatoren op de laagste snelheid op momenten dat dat kan. Hiervoor de ventilatoren uiteraard aansluiten op de daarvoor bestemde aansluiting op het moederbord en niet direct op de voeding.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOke ik zal dat eens proberne Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 [QUOTE=jelleboi;555526]Oke ik zal dat eens proberne[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk heb een ventilator voorin geplaatst en die op blazen gezet, zodat er meer luchtstromingen ontstaan maar ik kan de poort op me moederbord niet vinden waaraan ik de ventilatoren op kan aansluiten:P ik heb een asus m4n78 pro Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 De antec 300 heeft ventilatoren met een molex connector, die rechtstreeks op de voeding worden aangesloten. En die zijn niet regelbaar vanaf het moederbord, vandaar de schakelaar op de ventilator zelf.\n\nWat kan je dan wel doen:\n- Ventilatoren op low: Met de standaard onderdelen (gem. videokaart, 1 harddisk, computer niet overgeklokt) zou dat geen probleem moeten zijn.\n- Andere ventilatoren erin met moederbord connector, en speedsensor op de ventilator.\n- Fan controller in je computer plaatsen.\n\nIk zou gewoon de eerste optie kiezen. Op hogere standen maken ze teveel lawaai.\n\n- Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 [QUOTE=Marc H;555601]De antec 300 heeft ventilatoren met een molex connector, die rechtstreeks op de voeding worden aangesloten. En die zijn niet regelbaar vanaf het moederbord, vandaar de schakelaar op de ventilator zelf.\r\n\r\nWat kan je dan wel doen:\r\n- Ventilatoren op low: Met de standaard onderdelen (gem. videokaart, 1 harddisk, computer niet overgeklokt) zou dat geen probleem moeten zijn.\r\n- Andere ventilatoren erin met moederbord connector, en speedsensor op de ventilator.\r\n- Fan controller in je computer plaatsen.\r\n\r\nIk zou gewoon de eerste optie kiezen. Op hogere standen maken ze teveel lawaai.\r\n\r\n-[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nja idd, als ik hem gewoon aan heb staan voor internetten enzo dan laat ik ze op low staan maar als ik de virusscan, spybot, schijfdefragmentatie ofzo laat draaien of als ik download en ik ben weg dan zet ik ze wel op hoog anders word ie warm. \r\n\r\nIk heb nu de fan aan de achterkant weggehaald en voorin geplaatst zodat de grote bovenin de warmelucht wegzuigd en die aan de voorkant koele lucht naar binnen blaast. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Kan ik trouwens nog meer fans aansluiten op de voeding? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 [QUOTE=jelleboi;555631]ja idd, als ik hem gewoon aan heb staan voor internetten enzo dan laat ik ze op low staan maar als ik de virusscan, spybot, schijfdefragmentatie ofzo laat draaien of als ik download en ik ben weg dan zet ik ze wel op hoog anders word ie warm. \r\n\r\nIk heb nu de fan aan de achterkant weggehaald en voorin geplaatst zodat de grote bovenin de warmelucht wegzuigd en die aan de voorkant koele lucht naar binnen blaast.[/QUOTE]\r\n\r\nZo verander je wel de airflow in je kast, waardoor de warme lucht misschien niet meer op de juiste plaats wordt weggezogen. Hou dus je temp. in de gaten. (speccy)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Als er warme lucht wordt uitgezogen ,,hoef je helemaal niks in te blazen ,,door de daarvoor bedoelde openingen wordt voldoende verse(koele) lucht aangezogen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 [QUOTE=jelleboi;555634]Kan ik trouwens nog meer fans aansluiten op de voeding?[/QUOTE]\r\n\r\nzolang je nog vrije aansluitingen overhebt............. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2011 Ik lees nog nergens iets over hoge temperaturen, maar als jij er een vliegtuig van wil maken?:-)\r\n\r\nNee, het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar vraag je eerst eens de noodzaak en het nut ervan af.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 [QUOTE=dutch-online;555861]En als hij bij redelijk normaal gebruik te warm wordt,?? kan er iets anders mis zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nBij normaal gebruik word hij rond de 38 graden, na ongeveer 5 uur is dit rond de 40 graden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;555835]Ik lees nog nergens iets over hoge temperaturen, maar als jij er een vliegtuig van wil maken?:-)\r\n\r\nNee, het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar vraag je eerst eens de noodzaak en het nut ervan af.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOP zolder word het zomers heel erg warm en is een goede ventilatie met mischien waterkoeling erg handig Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Dat is ideaal koel voor een in werking zijnde CPU. Ga even googlen op maximale temperaturen voor jou cpu. Die gaan denk richting 65 of 75 graden celcius. Als hij nu 40 graden is en het is gewoon kamer temp. op zolder, zal je daar van de zomer misschien een dag met je cpu naar 50 graden stijgen. En dan ga jij hem koelen met lucht uit de kamer die een temp. heeft van 35 graden. Denk je dat dat veel meer dan 2 graden gaat schelen?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;556019]Dat is ideaal koel voor een in werking zijnde CPU. Ga even googlen op maximale temperaturen voor jou cpu. Die gaan denk richting 65 of 75 graden celcius. Als hij nu 40 graden is en het is gewoon kamer temp. op zolder, zal je daar van de zomer misschien een dag met je cpu naar 50 graden stijgen. En dan ga jij hem koelen met lucht uit de kamer die een temp. heeft van 35 graden. Denk je dat dat veel meer dan 2 graden gaat schelen?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk denk dat het wel degelijke gaat weren als je een netwerkje van waterkoelingkabels over een blazende ventilator legt en die ventilator high laat draaien, dan word de lucht eerst gekoeld Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen