Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2011 Delen Geplaatst: 6 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nhier een vraagje waar ik al enige tijd mee rondloop. Ik wil het liefst op mijn TV boven ook digitaal kunnen kijken. Beneden staat een UPC mediabox. Het liefst zou ik zonder aanschaf van een tweede box het signaal naar boven splitten, en onafhankelijk van elkaar bedienen.(I)\r\nHeeft hier iemand ervaring mee en / of ideeën over?\r\n\r\nalvast bedankt voor je antwoord!\r\n\r\nJesper Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2011 HDMI splitsen is lastig, omdat er communicatie in twee richtingen is. Als dan twee tv\'s tegelijkertijd met de mediabox gaan staan praten, dan zal deze daarvan overspannen raken.\n\nEr zijn wel oplossingen in de vorm van een hdmi splitter (zie bijvoorbeeld [url]http://hdmisplitter.nl/[/url]), die er voor zorgt dat op elk moment maar één verbinding actief is. Dus kijk je of beneden tv, of boven, maar niet tegelijkertijd, ook niet tegelijkertijd naar dezelfde zender. Geen idee wat die dingen kosten, maar eigenlijk is het een luxe manier van zelf een kabeltje aan de achterkant van de mediabox ompluggen.\n\nWaar je ook op moet letten is kabellengte. Voor HDMI maximaal 15 meter, maar zelfs dan zou je storingen kunnen krijgen vanwege de grote lengte. Alternatief zou zijn het signaal draadloos over te zenden, maar dan moet je daar dus weer iets voor aanschaffen.\n\nTot slot nog één opmerking. Met één mediabox kun je nooit tegelijkertijd twee verschillende zenders kijken. Er zit immers maar één tuner in. Apparaten die ook kunnen opnemen hebben twee tuners, waardoor je wel tijdens het kijken een andere zender kunt opnemen, maar de meeste (zo niet alle) hebben niet de mogelijkheid om die tweede tuner rechtstreeks aan een tweede tv te koppelen.\n\nHopelijk kun je hier wat mee, maar als het er op aan komt is de aanschaf van een tweede mediabox zonder meer de meest praktische oplossing. En waarschijnlijk net zo duur als alle apparatuur die je nodig hebt om je bestaande box te delen (en dan werkt het niet hoe je zou willen). Eventueel zou je ook naar tweedehands aanbod kunnen kijken. Hoef je bij UPC alleen nog een extra smartcard aan te schaffen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2011 upc mediabox hdmi splitten werkt niet word niet ondersteund Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen