Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Beste Computer Idee leden,\r\n\r\n\r\nZoals de titel al doet vermoeden heb ik een vraag over het aansluiten van mij PC op mijn tv.\r\n\r\nIk wil dit doen d.m.v. een HDMI kabel , alleen weet niet welke ?\r\n\r\nIk heb een paar soorten gezien waaronder ; HDMI 1.3 / HDMI 1.4 / HDMI Type A en Type C / HDMI 19 pin.\r\n\r\nKortom , ik ben letterlijk de draad kwijt met wat ik nu nodig heb.\r\n\r\nKan iemand mij vertellen wat ik moet kiezen of maakt het niet uit ?\r\n\r\n\r\nMijn videokaart : Ati Radeon 5770 HD\r\nTV : Sony Bravia KDL-52HX900\r\n\r\n\r\nBij voorbaat dank voor uw welgewaardeerde reactie(s),\r\n\r\n\r\nRichard Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Vaak word aanbevolen om een dure hdmi kabel te kopen. Als je geen speciale eisen stelt en gewoon beeld en geluid op de tv wilt krijgen dan werkt de goedkoopste kabel ook.\n\nEnige waar je dan op moet letten is de vorm van de stekker. De standaard stekker is die type A. Vrijwel alle tv\'s en grafische kaarten hebben zo\'n aansluiting. Type C wordt gebruikt op kleine draagbare apparaten. Zo heeft mijn laptop een normale type A aansluiting, maar m\'n telefoon een kleinere type C aansluiting. Zie ook bijvoorbeeld hier: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Connectors[/url]\n\nWat betreft 1.3 en 1.4: dit is het versienummer van de HDMI specificatie. De aansluitingen van de kabels is verder identiek. Als je geen 3D beelden wilt overzetten heb je genoeg aan een 1.3 kabel. 1.4 mag, want ook die werkt gewoon. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 \'\'FooBar\'\'\n\n\nHartelijk dank voor de goede uitleg !\n\nHet gaat een HDMI 1.3 Type A worden ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Lijkt me de juiste keuze.\nGraag gedaan! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2011 HDMI 1.3 is denk een prima keuze, maar zelf zou ik, gezien je tv en de opties, voor een 1.4 kabel gaan. Prijsverschil is tegenwoordig op veel sites niet zo groot en je hebt toch meer mogelijkheden. Misschien deze [url]http://www.kabelaanbieding.com/index.php?item=hdmi-1_4-ethernet-_2-meter_&action=article&group_id=10000002&aid=33&lang=NL[/url]\r\nWaar je trouwens sowieso op moet letten is dat je voor een full hdtv een high speed kabel haalt en je niet laat afzetten met een standaard speed kabel, deze kan full hdtv niet zo goed aan als high speed. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen