Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2011 Delen Geplaatst: 4 januari 2011 Heeft iemand ervaring met Norman Security Pro, mijn huidige pakket is bijna verlopen en zoek iets anders Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2011 Ik gebruik het gratis AVG al een jaar of 7 of 8. i.c. met een antispam en antivirus filter bij m\'n provider. Werk fantastisch en nog nooit een virus besmetting gehad. De pc hangt ongeveer 8 uur per dag aan het net en er wordt heel veel gesurfd. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Norman komt geloof ik niet zo heel goed uit de laatste tests, zou ik dus niet doen.\n\nZelf gebruik ik nu het gratis Microsoft Security Essentials en afgaande op de tests geeft die prima bescherming. Programma werkt heel eenvoudig: je hebt een optie om te updaten en een optie om te scannen en dan heb je het afgezien van een paar geavanceerde instellingen zo\'n beetje gehad.\nFirewall zit er echter niet bij. De gemiddelde internettert zal genoeg hebben aan de Windows Firewall, zeker als je daarbij ook nog een hardwarematige firewall in je modem of router hebt ingeschakeld. Wil je meer controle over de firewall, installeer dan een andere, zoals bijvoorbeeld de gratis Comodo firewall. In begin wat lastig om hoogte te krijgen van de juiste instelling, maar de tip is om de instelling \"veilig\" te kiezen en dan vraagt \'ie netjes bij ieder programma dat op internet wil.\n\nMaar als je toch liever een betaald internet security pakket wil: uit de PCM van december herinner ik me dat Norton als beste product uit de test kwam en Panda als beste koop. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Ikzelf gebruik al een paar jaar de gratis versie van avira.Bevalt me zeer goed en komt ook redelijk tot goed uit de testen. Alhoewel ik in het begin wat mijn twijfels bij MSE had ben ik nu ook wel om en als er mensen zijn die me vragen naar een beveiliging raad ik deze ook wel aan. Weet niet hoe het trouwens met de nieuwe versie van norman is, maar ik was laatst bij iemand om zijn computer na te kijken en het viel me op dat norman zeer veel processen had lopen. Weet zo niet meer welke versie dat was.\nEigenlijk is het niet nodig voor een normale internet gebruiker om een betaald pakket aan te schaffen. De gratis varianten zijn minstens gelijkwaardig. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Ach in feite zijn er in principe geen slechte Anti Virussen.\r\nIk gebruik zoals Niekie al jaren AVG met bijbehorende progamma\'s.\r\nWeinig problemen. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Ja ik!!\n\nIk gebruik al enige jaren Norman en ben er (ondanks de soms negatieve tests) tevreden over. \n- laag geheugengebruik\n- knap in te stellen firewall\n- duidelijke meldingen als iets niet vertrouwd wordt door Norman\n- duidelijke GUI\n\nwat de tests betrefd hangt het volgens mij af wie en hoe er getest wordt en denk ik dat er net als Diskman over wat betrefd slechte AntiVir programma\'s. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Norman scoort slecht in elke test.\nNorman detecteert maar de helft van de malware die andere bekende anti-virus programma\'s detecteren.\n\nZie bijvoorbeeld dit resultaat van [URL=\"http://www.virusbtn.com/vb100/rap-index.xml\"]Virus Bulletin[/URL];\n\n[IMG]http://www.virusbtn.com/vb100/RAP/RAP-quadrant-Jun-Dec10-600.jpg[/IMG]\n\nDe resultaten in bovenstaande afbeelding verschillen na elke test wel een paar procent, maar het is wel heel erg duidelijk dat Norman gewoon een beroerde prestatie levert m.b.t. het detecteren van malware wanneer je dit vergelijkt met de andere bekende AV\'s. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2011 ctrlaltdelete moet ik gelijk geven het bedrijf waar ik werk heeft eens een onderzoek gedaan\r\nnaar de meeste Anti Virus progamma\'s uit de test kwam Norman vrij laag uit de bus.\r\nHet is belangrijk als je kiest voor een anti virus progamma wat de voor en nadelen zijn.\r\nEn wat het allemaal kan en niet kan. Quote Link naar reactie
Vraag
Anoniem2
Link naar reactie
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen