Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2011 Delen Geplaatst: 4 januari 2011 omdat ik nogal veel van mijn thuisnetwerk gebruikmaak, wil ik graag mijn netwerk upgraden. Ik heb het volgende:\r\n[LIST]\r\n[*][URL=\"http://tweakers.net/pricewatch/140241/alcatel-speedtouch-780wl.html#tab:info\"]Speedtouch 780[/URL] 100mbps\r\n[*]Cat 5e kabels\r\n[*]5 computers op kabelnetwerk\r\n[/LIST] \r\nIk wil dus mijn netwerk upgraden naar 1Gbps. Hiervoor moet ik een nieuw modem/router aanschaffen. Kan ik gewoon een nieuw modem kopen, het wachtwoord via de configpagina invoeren en dan werkt hij wel? En om bij de computers ook 1Gbps te bereiken, moet ik dan ook een nieuw kabelnetwerk aanleggen? (linkje a.u.b.)\r\n\r\nIk ben dus opzoek naar een nieuw modem/router. Hebben jullie hier nog aanbevelingen bij? Het liefste een apparaat met 5 poorten(hoeft niet perse), en als het even kan een mogelijkheid om er een externe hdd op aan te sluiten om die vanaf het hele netwerk te kunnen zien. En natuurlijk 1gbps aansluitingen en een draadloze snelheid van 300mbps\r\n\r\nGroet,\r\nTristan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2011 Modem vervangen zou ik niet doen. Je moet maar afwachten of het allemaal lekker werkt en je provider verleent geen ondersteuning als het niet werkt.\n\nPersoonlijk zou ik liever een nieuwe gigabit router achter je bestaande modem hangen en deze dan (als dat mogelijk is) in de bridge-modus gooien. Je internet is toch niet sneller dan 100 Mbps, dus alles van en naar internet loopt nog over een 100 Mbps lijntje. Alle lokale verbindingen heb je dan via de nieuwe gigabit router lopen.\n\nCat5e kabels zijn in principe gewoon geschikt voor gigabit ethernet. Waar je wel op moet letten zijn de netwerkkaarten in de computers: ook dat moeten gigabit netwerkkaarten zijn anders gaat het hele feest niet door. Voor het draadloze geldt dat het wireless-N kaarten moeten zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2011 Ik zou de modem niet vervangen, deze is goed genoeg en je internet is niet sneller dan 1 Gbps.\n\nWat ik zou doen is gewoon een Gigabit switch kopen met voldoende poorten voor je netwerk. op deze switch sluit je ook je router/modem aan , aangezien je router/modem je IP\'s uitleent. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2011 [QUOTE=Amd-xP;554915]Wat ik zou doen is gewoon een Gigabit switch kopen met voldoende poorten voor je netwerk. op deze switch sluit je ook je router/modem aan , aangezien je router/modem je IP\'s uitleent.[/QUOTE]\r\nMet een switch heb je nog geen wireless-N. Moet dan weer een los accesspoint bij en dan is een router vele malen goedkoper.\r\n\r\nSowieso ook als je ooit naar kabelinternet mocht switchen. Dan krijg je een modem die geen ip-adressen uitdeelt en moet je alsnog een router kopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2011 [QUOTE=FooBar;554919]Sowieso ook als je ooit naar kabelinternet mocht switchen. Dan krijg je een modem die geen ip-adressen uitdeelt en moet je alsnog een router kopen.[/QUOTE]\r\n\r\nHoeft niet altijd. Ik zit bij UPC (en da\'s toch echt kabel) en die hebben mij een modem/router met wireless geleverd. Ligt mogelijk een beetje aan het soort abonnement wat je neemt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen