Ga naar inhoud

Advies over systeem voor videobewerken

Aanbevolen berichten

Hoi!\r\n\r\nIk ben nieuw hier op het forum en dit is mijn eerste post. Ik wil aan video bewerking gaan doen en daarom ben ik op zoek naar een nieuw systeem. Mijn huidige systeem is een Medion PC MT7 en is ongeveer 6 jaar oud. Ik heb een digitale camera welke filmt in full hd (avchd). Nu heb ik een systeem op het oog, maar ik wil graag weten of dit inderdaad geschikt is voor videobewerking. Het is een reeds geassembleerd systeem. Verder houd ik er ook wel van om een game te spelen op de computer, zoals bothers in arms (road to hill 30), call of duty, medal of honor, etc. Dat moet het nieuwe systeem ook probleemloos aankunnen. \r\n\r\nDit is het systeem:\r\n\r\nR3.4 AANBIEDING Intel i5 760 Quad met Windows 7 \r\nPrijs: €699,00 (incl. 19 % btw) \r\n\r\nWij hebben voor u een zeer scherpe aanbieding van een prima kwaliteit systeem met Intels nieuwe Socket 1156 I5 processor. \r\n\r\nMet dit systeem kunt u genieten van de snelheid van de modernste Intel processors. Perfect systeem voor bijvoorbeeld videobewerking of andere zwaardere toepassingen of gewoon als u een vlotte computer wilt. \r\n\r\nSpecificaties Intel I5 aanbieding. \r\nIntel Core i5 760 2.8 (Tot 3.33Ghz TB) 8mb S1156 processor met koeler\r\nASUS Asus H55 type ATX moederbord met Intel H55 chipset.\r\nVIA VT1828S 8-Channel High Definition Audio CODEC\r\nLAN aansluiting voor internet modem/netwerk (Gigabit).\r\nKaartlezer voor o.a. SD/CF/MS etc\r\n4Gb (2x2Gb) Kingston geheugen 1333 DDR3\r\nSamsung HD 1Tb S-ATA2 harde schijf 7200rpm.\r\nDVD brander 22x +/- Dual Layer SATA\r\nXFX 5570 ATI 1Tb videokaart\r\nBehuizing met 420W voeding 8 x USB achter (waarvan 2 x USB 3.0) en 2 x voor Windows 7 Home Premium 64b incl. OEM DVD\r\n\r\n2 jaar garantie op hardware defecten\r\n\r\nAlle advies is welkom! \r\n\r\nPS: ik vraag mij of of mijn monitor geschikt is voor beelden in full hd. Ik heb een IIyama Prolite E2201W 22\" kleuren lcd monitor. Deze ondersteunt resoluties tot1680 x 1050.
Link naar reactie
Videobewerken moet wel gaan. Hoewel als je serieus veel in HD wilt bewerken zou ik voor wat meer werkgeheugen gaan.\n\nGrafische kaart moet voor videobewerken in HD genoeg zijn, maar is wel aan de krappe kant, zeker ook voor gamen. Wil je moderne games in hoge kwaliteit spelen, kies dan een wat zwaardere grafische kaart.\n\nMonitor is niet geschikt voor full HD. Full HD heeft 1080 pixels in de hoogte, je monitor net wat minder. Hoewel je er zonder meer in HD opgenomen beelden op weer kunt geven, zal dit 1 op 1 zijn (maar altijd iets verkleind).\n\nOf de aanbieding van de computer echt zo scherp is betwijfel ik. Zo op het eerste gezicht lijkt het een normale prijs voor een samengestelde pc met die specificaties. Mogelijk kan iets vergelijkbaars elders goedkoper, of kun je elders voor hetzelfde geld net een zwaardere videokaart nemen.\n\nWellicht kan hier iemand iets voor je samenstellen wat helemaal is afgestemd op je wensen. Wat wil je maximaal uitgeven (met en/of zonder nieuwe monitor)?
Link naar reactie
Ik wil rond de €800 uitgeven voor een systeem zonder monitor. Misschien is het inderdaad verstandig om te wachten op de nieuwe Sandy Bridge processors. Bijv. de Intel Core i5-2300\r\nMaar misschien is mijn budget van rond de €800 dan niet voldoende? \r\n\r\nWelke systeem zou ik dan samen kunnen stellen (rekening houdend met de nieuwe Intel Core i5-2300)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...