Ga naar inhoud

Schijfcontrole windows 7

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\n\r\nIk heb mijn Windows 7 pc opnieuw schoon geinstalleerd.\r\nDe pc loopt weer helemaal perfect.\r\n\r\nIk wilde mijn pc eens opstarten en toen begon hij plotseling een\r\nschijfcontrole uit te voeren.\r\nEr stond bij dat het ging om een consistentie controle en bestond uit 3 fases.\r\n\r\nWat wil dit betekenen? :confused:
Link naar reactie
Ho even..... Op 3/1/2011 stelt Windows vast, dat je bestandsysteem onbruikbaar is geworden en daar wil je zo aan voorbij lopen. \r\n\r\nIk zou onmiddellijk een backup maken van je belangrijke data.\r\nDaarna een uitgebreide schijfcontrole doen via de eigenschappen van je hardeschijf (beide vinkjes aanvinken) en de resultaten daarvan uitlezen in je logboeken. (Bij xp is dat in het logboek \"Toepassing\" onder de noemer \"Winlogon\") Hoe dit bij Windows 7 heet weet ik nog niet.\r\n\r\nEn nog iets!!!!! [I](Windows doet dat eens in de zoveel......)[/I]\r\n\r\nWINDOWS begint NOOIT zomaar (en zeker niet eens in de zoveel tijd) een schijfcontrole. Dan zijn er problemen vastgesteld met het bestandsysteem en moet het hersteld worden.\r\nVerwar \"schijfcontrole niet van Defragmenteren\" \r\n\r\nEn dan nog iets!!. [I](Dat lijkt me sterk dat je schijf nu al kapot gaat) [/I]\r\n\r\nHoe snel een schijf stuk gaat is niet te voorspellen. Ik koop 4 weken geleden 2 x een 2TB schijf. En vorige week was er 1 totaal onleesbaar. En die staan heel rustig te draaien in een NAS.\r\nAndere schijven gaan jaren mee. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Windows heeft niets geen melding gegeven, maar begint plotseling wel met het uitvoeren van een [B]consistentie[/B] controle.\nDe melding op de afbeelding heb ik na die tijd gevonden toen ik in de logbestanden keek, hierbij zag ik ook het eindresultaat van de controle.\nDeze luidde als volgt: \'Het bestandssysteem is gecontroleerd. Er zijn geen problemen vastgesteld.\'\n\nIk neem aan dat als het eindresultaat dan ook is dat er geen problemen zijn, dat alles dan ook goed is.\n\nToch?
Link naar reactie
Windows is bij machte om een defect geraakt bestandsysteem te herstellen. \r\nHet maakt daar normaal gesproken wel melding van in het log van de controle.\r\n\r\nAls ik zo wat google op consistentiecontrole, kom ik best veel tegen. Soms wordt een bewuste register wijziging als oorzaak gegeven van het optreden van het verschijnsel. Soms een virus, Soms een slechter wordende harde schijf. \r\nNormaal is het in elk geval niet.\r\nIk gebruik een jaar of 15 Windows en alleen 95 en 98 deden dat weleens, als je was vastgelopen, omdat er dan bestanden \"open\" waren blijven staan.\r\n\r\nKan je bij de fabrikant van je HD even zoeken op een extreem goed controle programma voor je harddisk? Die zeggen er vaak meer over dan Windows.\r\n\r\nEn doe die uitgebreide controle van de schijf vannacht. (duurt wel een uurtje of meer soms.)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Laurent;554717]Windows heeft niets geen melding gegeven, maar begint plotseling wel met het uitvoeren van een [B]consistentie[/B] controle.\nDe melding op de afbeelding heb ik na die tijd gevonden toen ik in de logbestanden keek, hierbij zag ik ook het eindresultaat van de controle.\nDeze luidde als volgt: \'Het bestandssysteem is gecontroleerd. Er zijn geen problemen vastgesteld.\'\n\nIk neem aan dat als het eindresultaat dan ook is dat er geen problemen zijn, dat alles dan ook goed is.\n\nToch?[/QUOTE]\n\nZie bovenstaande, heb dit net gewijzigd.\n\nHet is ook nog eens net sinds gisteren een nieuwe installatie.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;554732]Nee die 100Mb zou ik vanaf blijven. Die maakt win7 aan bij de installatie. \nEn ik zou ze beiden controleren, hoewel de eerdere controle moet hebben aangegeven op welk volume de consistentie controle werd uitgevoerd.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nDie onverwachte consistentie controle, controleerde het bestandssysteem op C.\n\nHij is nu klaar met controleren en zegt: \'Het bestandssysteem is gecontroleerd, er zijn geen problemen vastgesteld\'.\n\nAlleen C: gecontroleerd, dus het is allemaal nu OK?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...