Ga naar inhoud

Krakend geluid MSI notebook

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken heb ik last van een soort kraakje elke sec (geen regelmatig patroon) tijdens het afspelen van muziek.\r\nHet gaat om een MSI VX600 notebook met een Realtek ALC888 geluidskaart. Ik heb bij realtek al de nieuwste drivers gehaald en geïnstalleerd. Helaas gaat hij hiermee nog erger kraken.\r\nDe standaard drivers van windows 7 werken op dit moment nog het best (maar niet helemaal goed).\r\n\r\nHet maakt overigens niet uit of ik muziek luister via de ingebouwde speakers of via een headset oid. Speakers zijn dus niet defect.\r\n\r\nWie weet wat ik hieraan kan doen?!\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Heb je, toen je de drivers probeerde te updaten, wel de oude verwijderd? Zo niet, probeer dit dan eens te doen en installeer daarna de nieuwe.\r\n\r\nHet kan misschien zo zijn dat je te weinig interngeheugen hebt waardoor op een gegeven moment je geheugen volraakt en dat je dus problemen met onder andere je geluid kunt krijgen. CPU kan ook een rol spelen.\r\n\r\nAnders zet je geluidskaart eens in een ander Slot.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
[QUOTE=thamaster;555560]Ik heb niet vermeld dat ik de oude driver eerst heb verwijder, maar dit heb ik wel gedaan!\r\n\r\nZal het nog eens proberen.\r\n\r\nander slot is helaas niet mogelijk! ;)[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem :(\r\n\r\nIemand nog een idee ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...