Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Delen Geplaatst: 30 december 2010 Hallo,\r\n\r\nIk weet dat windows 7 een verteller heeft, maar ik wil die stem van microsoft anna(united states) graag in het nederlands zodat ik spraakherkenning kan doen zodat ik de pc niet met toetsen hoef te bedienen, of dat ze dingen voor leest dat ik niet hoef te lezen, weten jullie een link, of waar die stem te downloaden is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2010 De verteller van Win7 leest alleen dingen voor. Nederlandse stem heb ik een tijd geleden een keer naar gezocht, maar niks gevonden. Mocht je zelf willen zoeken, dan moet je een stem zoeken die volgens SAPI 5 werkt ([url]http://en.wikipedia.org/wiki/Speech_Application_Programming_Interface[/url])\n\nVoor spraakherkenning heb je een apart onderdeel, maar daarvoor is geen Nederlands beschikbaar. Je moet zelfs Windows in een andere taal hebben om bijvoorbeeld Engels, Frans of Duits te kunnen gebruiken.\nDus toch maar aparte software zoals NaturallySpeaking? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2010 Ja, maar het is jammer dat dat het niet mogelijk is, maar ik heb me ook de pleurus gezocht op het web dus, heb ik het maar laten vervagen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen