Ga naar inhoud
  • 0

door "mij" is mail gestuurd

Anoniem2

Vraag

Van mijn e-mailadres (gmail) is een e-mail gestuurd naar adressen waar ik ooit een mail naar heb gestuurd. Ze staan niet allemaal in het adresboek.\nEr staat:\nI bought some items from a commercial site, because of the unique\nchannel of purchases,\nproduct prices unexpected, I think you can go to see: elesales.com ,\nhigh-quality products can also attract you.\n\nHet lijkt wel of mijn g-mail account het heeft verstuurd.\n\nIk krijg namelijk mijn e-mail in mijn outlook. Als ik via webmail een mail verstuur, krijg ik die altijd in mijn inbox van Outlook. Nu dus ook.\n\nWie weet hoe dit kan ??
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[QUOTE=Obelix71;553670]Als het verstuurd is naar bekenden van jou, dan zal vermoedelijk je account gekraakt zijn.[/QUOTE]\n\nBedankt voor je antwoord.\nDat lijkt mij stug, want het is ook gestuurd naar hele oude e-mailadressen, die ik niet meer in mijn adresboek heb staan. Daar heb ik wel ooit een e-mail naar gestuurd, dus zullen die nog in mijn verzonden items staan.\n\nIk ging net naar g-mail en heb heel veel oude verzonden berichten weggehaald. Even daarna ging ik weer naar google, ik kon niet inloggen op mijn i-googlepagina. Ik kreeg de melding: \n\"We hebben ongewone activiteit gedetecteerd in uw account. Geef uw telefoonnummer hieronder op om de toegang tot uw account onmiddellijk te herstellen.\" Dat heb ik gedaan, ik moest mijn wachtwoord veranderen. Heb ik uiteraard ook gedaan. Ik hoop dus dat het nu opgelost is.\nOf die ongewone activiteit nu is dat die mailtjes verstuurd is, of omdat ik zoveel mail heb verwijderd, dat weet ik niet. Ik kreeg de melding pas na de laatste activiteit.
Link naar reactie
  • 0
Inderdaad gekraakt lijkt me. Zorg er voor dat het nieuwe wachtwoord een sterk wachtwoord is, dus met hoofdletters, kleine letters en cijfers door elkaar. Om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd.\n\nWat je moet weten is dat de online-gmail een apart adresboek bijhoudt, los van je adresboek in Outlook. Daarin kunnen dus nog oude adressen zijn opgeslagen. Wat ook nog kan is dat al je oude mail nog gewoon beschikbaar is in je online-gmail, ook de mail die je in Outlook al lang hebt weggegooid. Dat afhankelijk van hoe verschillende instellingen zijn gemaakt.\n\nDus gekraakt is heel goed mogelijk, dus ook om aan die \"oude\" adressen te komen. Log voor de lol eens in op je online-gmail en kijk wat je daar nog allemaal terug kunt vinden.
Link naar reactie
  • 0
Klinkt mij meer als een besmetting van je eigen computer. Ik zou mijn thuis-computer(s) maar eens een grondige scan geven. Het kan ook zijn dat in je vriendenkring iemand besmet is geraakt, maar check eerst maar eens zelf.\nVirusscanner updaten en scannen.\nOf een andere scanner erbij nemen, zoals bijv.\n- [url]http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-download[/url],\n- [url]http://free.avg.com/[/url],\n- [url]http://www.freedrweb.com/[/url]\nStephan
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=StephanP;553744]Klinkt mij meer als een besmetting van je eigen computer.[/QUOTE]\r\n\r\nDat leek mij in eerste instantie ook, maar omdat ook mensen zijn ge-emaild die [I]niet meer[/I] in het adresboek op de computer staan, lijkt me dit redelijk uitgesloten.\r\n\r\nDe computer scannen op virussen is overigens nooit een slecht idee. \"een andere scanner erbij nemen\" is dan weer geen goed idee. Twee virusscanners op één computer kunnen elkaar gaan bijten met de grootste ellende als gevolg. Mocht je je eigen virusscanner niet vertrouwen, verwijder deze dan eerst voordat je een andere probeert.
Link naar reactie
  • 0
Beste Ellen,\n\nhet is spam!\ndus gooi die berichten maar weg en maak je prullenbak ook maar gelijk leeg niet de berichten openen. Anders heb je ook spam in je computer.\nIk gebruik ook gmail, \nen ik verander 1x in zoveelste tijd mijn geheime antwoord en mijn wachtwoord.\nGooi dat berichten voortaan weg want dat is spam kun je niks aan doen!!\n\nIk hoop dat ik je hierbij voldoende heb geholpen heb.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=b.andringa;553754]\r\nhet is spam!\r\ndus gooi die berichten maar weg en maak je prullenbak ook maar gelijk leeg niet de berichten openen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nUit jouw reactie maak ik op dat je het idee hebt dat ze berichten heeft ontvangen?! TS geeft aan dat er berichten zijn [b]verstuurd[/b] vanuit haar g-mailadres:[QUOTE=ellen;553657]Van mijn e-mailadres (gmail) is een e-mail gestuurd naar adressen waar ik ooit een mail naar heb gestuurd. [/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=b.andringa;553754]\r\nAnders heb je ook spam in je computer.\r\n[/QUOTE]\r\nSpam op de computer?! Denk dat je malware en/of virus bedoeld?
Link naar reactie
  • 0
Ik denk ook dat je gmail account gekraakt is, en daar vandaan dit soort spam verstuurd wordt. Via de server van gmail dus, door een gekraakt (gevonden, afgelezen whatever) wachtwoord. Niet vanaf je PC dus, hoewel het wachtwoord wel vanaf je PC gelezen zou kunnen zijn.\n\nIk ontving van een bekende het volgende bericht wat dezelfde strekking heeft:\n\"[I]Today, I received my Christmas gift, a discount company, and the\nservice is very warm,\nyou can also go to see: [I]blablabla[/I].com , really very convenient[/I]\".\n\nDeze persoon had inmiddels ook een email van de provider ontvangen met de vraag het wachtwoord (en ook de herinneringsvraag) te vernieuwen.\n\nHier heb je info van gmail zelf\n[url]http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=50200#[/url]\n[url]http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hlrm=en&answer=50270[/url]
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Aladin;555934]Krijg regelmatig links door en na aanklikken wordt gevraagd om je email wachtwoord...\n\nDat doe ik ook nooit. Ik klik niet eens op de links, dus ik weet niet eens dat er een wachtwoord gevraagd word. :) Ik ben uiterst voorzichtig. Al heel wat pc\'s van anderen virus en trojan vrijgemaakt, dus ik weet wat ik wel en niet kan doen.\nMaar je hebt gelijk, daar gaat het wel vaak fout. Met het klikken op een link kan het al fout gaan. Dan hoef je niet eens je ww in te vullen, dat zien ze dan vanzelf op je pc.\n\nAls dit het geval was geweest had Google geen vreemde activiteit uit China geconstateerd. Helaas pas een dag of zo later, helaas. Niet dezelfde dag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...