Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Delen Geplaatst: 28 december 2010 [FONT=Verdana][SIZE=2]Hallo,\n\n[/SIZE][/FONT][FONT=Verdana][SIZE=2]Ik heb vandaag een HDMI kabel gekocht en deze op PC naar TV aangesloten alleen krijg ik nog geen beeld, (natuurlijk) staat de TV op het goede HDMI kanaal. Ook via beeldscherm instellingen detecteert hij de HDMI kabel niet.\nIs er iemand die mij kan helpen?\n\nSpecs:\nComputer: Acer Aspire M3710 (is desktop)\nVideokaart: ATI Radeon HD 3800\nTV: Sony Bravia 40EX402\n\nAlvast bedankt,\n\nMyUtd4Life\n[/SIZE][/FONT] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Hmmmm de blauwe FN toets en dan iets in de buurt van F5 of F6 (schakelen naar extern beeldscherm) al geprobeerd?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Sorry maar waar vind ik deze FN toets? Want op m\'n toetsenbord zie ik hem niet staan:o Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Oeps Ik zit te denken dat je een laptop hebt, maar je hebt het over een pc. Sorry.\nJa dan zal je vermoedelijk bij de instellingen van je videokaart moeten zijn.\nAls je rechtklikt op je bureaublad krijg je in het contextmenu vermoedelijk een keuze met iets van ATI. Daar zal je mogelijk de oplossing vinden.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Het probleem is nog niet opgelost, mijn drivers heb ik gecontroleerd en deze waren up-to-date. Of moet ik hiervoor een extra update downloaden?\n\nOok heb ik in het ATI Catalyst Control Center gekeken, en daar kwam ik het volgende tegen (zie bijlage) maar dit veranderde echter nog niks.\n\n17:48 edit: Beeld is inmiddels gelukt doordat ik de HDMI ingeplugd heb met een HDMI / DVI adapter. Ik moet nog wel even kijken naar het geluid maar denk dat dat wel lukt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Geluid gaat niet via DVI, dus dat zul je met een aparte kabel vanaf de geluidskaart naar de tv moeten doorgeven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Sorry dat ik je moet verbeteren, maar het geluid (het is dus gelukt) kan wel hiermee moet je standaard programma veranderen naar HDMI out.\n\nEn het is geen DVI kabel maar zo\'n DVI - HDMI adapter (zoals de naam wordt beschreven op site van ATI) als deze:\n[IMG]http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2007/05/14/48499.jpg[/IMG] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2010 Ehm, ja. Ik zat met zuiver DVI in m\'n hoofd.\n\nMet zo\'n adapter en bijbehorende grafische kaart lukt \'t inderdaad wel, omdat dat een \"hack\" is ten opzichte van de officiele DVI-standaard. Die adapter werkt dan ook niet zomaar op alle grafische kaarten.\n\nMaar waar het om gaat is dat je toch geluid hebt, top! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen