Ga naar inhoud

Internet is traag.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nWeten jullie een oplossing voor mijn probleem? \r\nPagina\'s laden heel langzaam of internet explorer zegt dat hij niet reageert, Sommige schieten ineens door, andere in het geheel niet.\r\n\r\nIk heb al de virusscanner extra laten lopen, CCleaner gebruikt, spybot laten lopen. Mijn laptop is dus schoon maar toch blijft hij langzaam. Hebben jullie een idee?\r\n\r\nO,ja, hij is twee en half jaar oud, en draait op vista. Ik ben niet echt een computernerd en zou jullie dankbaar zijn als er een oplossing wordt gegeven die ik ook kan uitvoeren.
Link naar reactie
Probeer op [url]www.speedtest.nl[/url] even uit, of je down- en upload snelheid nog wel goed zijn. \r\nHoe maak je verbinding? Draadloos/bedraad? Via router of rechtstreek op het modem?\r\nHeb je je router de laatste tijd weleens gereset en opnieuw geconfigureerd?\r\nWie is je provider en wat is de max. toegezegde snelheid van je abonnement?\r\nHoe vol is je harde schijf?\r\n\r\nZo te lezen, heb je de pc/laptop aardig schoon gehouden.\r\nToch staat Vista er wel om bekend dat het na 1 of 2 jaar gebruik behoorlijk trager kan worden, waarbij een backup van persoonlijke data en een verse installatie eigenlijk de beste oplossing is.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Een antwoord op je vragen. \r\nVolgens mij zijn mijn upload en downloadsnelheid wel goed. \r\nIk heb een draadloos netwerk en hoe ik een router moet resetten? Ik haal wel eens een poosje de stekker er weer uit. Bedoel je dat?\r\nIk heb Zeelandnet als provider.\r\nIk heb nog een eenderde leeg van mijn harde schijf. Het tweede deel is maar voor een kwart vol.\r\nGeen idee hoe ik moet een verse instalatie moet doen.\r\n\r\nNu heb ik gelezen dat AVG de boel kan vertragen klopt dat?
Link naar reactie
AVG kan daar verantwoordelijk voor zijn, las ik ook.\r\nStart daartoe je Internet Explorer en ga naar het menu EXTRA en dan \"Invoegtoepassingen beheren\". Daar zal iets staan van \"AVG Watchdog\". Schakel die uit. Sluit je browser af. Start IE opnieuw op en kijk of dat helpt.\r\nMocht dat niet helpen, schakel je ze allemaal uit behalve Adobe Flash. Gaat het dan beter, dan kan je er steeds eentje weer inschakelen, tot het probleem zich weer voordoet. Dan weet je welke de oorzaak is. Wel telkens even je browser afsluiten en opnieuw aanklikken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hey Rory, je moet het volgende doen:\r\n1 - PC direct bedraad op modem aansluiten, modem daarna resetten\r\n2 - PC in veilige modus met netwerkmogelijkheden opstarten\r\n3 - Speedtest doen bv op [url]http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/[/url]\r\n4 - Resultaten hier posten inclusief welk abonnement je hebt (download en Upload snelheid)\r\n5 - eventueel de generatie van je netwerkkaart vermelden indien deze ouder als 3 jaar is (B - G of N generatie)\r\n6 - eventueel een andere PC op dezelfde manier testen\r\n\r\nBovenstaande sluit je provider als veroorzaker uit indien je PC problemen hebt.
Link naar reactie
Hoi,\n\nEen trage Internet Explorer kan diverse oorzaken hebben vaak zijn het invoegtoepassingen/toolbars of een overvolle cache. Verwijder alle tijdelijke internetbestanden (met de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie) en schakel alle onnodige invoegtoepassingen uit via Extra -> Invoegtoepassingen beheren. En schakel ook alle toolbars uit via Extra -> Werkbalken.\n\nAls niets helpt voer dan de onderstaande \"fix\" uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen.\n\n[url]http://go.microsoft.com/?linkid=9646978[/url]
Link naar reactie
Dat zwarte scherm zal veilige modus zijn. Dan start de laptop op, met zo weinig mogelijk services en programma\'s. \nAls je inderdaad hebt gekozen, voor laatste juiste sessie dan zal het probleem misschien verholpen zijn.\nDoe eens een schijfcontrole (via eigenschappen van de harde schijf, tabblad EXTRA) door beide vinkjes aan te vinken daar. Je moet daarna opnieuw opstarten, waarna de controle plaatsvindt. Lees de resultaten van de controle uit in je logboeken.\n\nNiek
Link naar reactie
Het is ook mogelijk dat de computer bij het vastlopen een systeemherstel heeft uitgevoerd en een vorig herstelpunt heeft teruggezet.\nIndien nu alles naar behoren werkt kunt u een herstelpunt maken waar u altijd naar terug kunt keren.\n\nInformatie over systeemherstel kunt u vinden op: [url]http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions#[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...