Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Delen Geplaatst: 26 december 2010 Ik heb dus een radeon hd 4250 (mobility) in m\'n laptop..256MB dedicated, alleen dan staat er met HyperMemory tot 1407MB??\r\n\r\nMijn vraag is..wat moet ik nou doen om op die 1407MB te komen, of kan dit niet? Heb wel iets gelezen op de site van AMD, en daar kwam volgens mij iets uit van: ik moet 8GB aan RAM hebben om de videokaart naar die 1407MB te pushen?..\r\n\r\nIk kom er niet meer uit of het nou kan of niet..weet iemand misschien een beetje precies hoe t zit met hypermemory? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 Een dergelijke chip gebruikt RAM geheugen als ie het nodig heeft. Kun je verder zelf niks aan instellen. Verder is 256MB al veel voor deze chip en van meer geheugen wordt ie ook echt niet sneller. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 Hmm ok thnx :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 HyperMemory wil zeggen dat de videochip toegang heeft tot het systeemgeheugen, naast het videogeheugen. Op hele goedkope chips kan het videogeheugen zelfs helemaal achterwege gelaten worden. Theoretisch gezien zou je videochip, mocht hij geheugen tekort komen, dus een deel van het systeemgeheugen kunnen gebruiken.\n\nPunt is alleen dat dat traag is, erg traag, vergeleken met het videogeheugen. Dat laatste zit namelijk rechtstreeks aan de videochip gekoppeld, terwijl het systeemgeheugen alleen via-via benaderbaar is.\nBovendien zijn alle videochips met HyperMemory eigenlijk per definitie traag - voor een snelle high-end chip is de verbinding naar het geheugen cruciaal, en dan is het systeemgeheugen gewoon niet snel genoeg. Een trage videochip is op zich geen probleem, maar die schiet er niks mee op om heel veel geheugen te hebben - dat kan hij toch niet allemaal gebruiken.\n\nIn de praktijk zal hij die 256 MB waarschijnlijk al niet vol krijgen - laat staan die 1400 MB die je er nog bij zou kunnen stoppen vanuit je systeemgeheugen. Daar komt dan tenslotte nog bij dat alles wat je \"leent\" van het systeemgeheugen, dus niet meer voor het systeem beschikbaar is. Dat is die opmerking van \"minimaal 8 GB\" voor. Als je 2 GB geheugen hebt, en je wijst dan 1400 MB daarvan toe aan je videochip, dan houd je voor de rest van je computer nog maar 600 MB over. En dan presteert je PC überhaupt al niks meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 Oke ik snap m nu :) \n\nHij leent trouwens idd 250MB van m\'n systeem..nouja, dan worden het geen echte games :p \nIk was overigens ook niet van plan om games te spelen op deze laptop, anders had ik hem natuurlijk niet gekocht..zag gewoon Splinter Cell weer bij m\'n opa liggen, en tja, vroeger toch aan verslaafd geweest haha. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen