Ga naar inhoud

problemen met draadloos netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een Netgear draadloze router die prima heeft gewerkt op de experiabox van kpn.\r\nVorige week zijn wij over gegaan op Ziggo alles in 1 en heb de Netgear aangesloten op het modem van Ziggo. Eerst werkte het niet, heb toen de router helemaal gereset. 2 computers draaien er nu prima op.\r\nNu lijkt het erop alsof er maar 2 apparaten aangemeld kunnen zijn op het draadloze netwerk. Eerst konden alle draadloze apparaten gebruik maken van de wlan, maar nu hebben de andere laptop, de Ipad en mijn mobiele telefoon geen toegang tot internet, hoewel de status als verbonden wordt aangegeven.\r\nDe router is beveiligd met een password, en dat password is door alle andere apparaten ook ingegeven ter identificatie. Het standaard antwoord wanneer je met de andere apparaten probeert te internetten is geen contact met server of no response van gate way.\r\nWie weet hier raad mee? Dit is erg onhandig.\r\nHeb Netgear gebeld, de garantie is een week verstreken en ze willen me niet meer helpen....:fury:\r\nAlvast dank!!groeten Ceejee
Link naar reactie
Helemaal gereset? \r\nVoor Ziggo moet je de router helemaal terug zetten naar de fabrieksinstellingen, door het verzonken knopje aan de achterzijde een aantal seconden (zie manual router) ingedrukt te houden terwijl deze aantaat.\r\nDaarna sluit je de zaak aan. \r\nZet modem en router zonder stroom.\r\nSchakel na 30 sec. het modem in en laat dit 3 miniuten opstarten.\r\nSchakel daarna de router in en laat deze opstarten.\r\nNu zien je laptops een onbeveiligd netwerk.\r\nSluit een utp kabel aan op de router en log via een laptop in op het ding.\r\nConfigureer de wifi beveiliging met WPA/PSK TKIP en verzin een wachtwoord van minimaal 8 karakters.\r\nKijk even na of de router op DHCP staat. (Normaal is dat standaard na een reset)\r\nDan zou het gewoon moeten werken.\r\n\r\nBekend is wel dat routers, als ze heel lang aanstaan (jaren) een soort kunnen inbranden op de oude instellingen. Herhaald resetten (met het verzonken knopje) kan dit vaak oplossen.\r\nSucces\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...