Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Delen Geplaatst: 25 december 2010 Hallo,\r\nIk heb een systeem gekocht bij mediamarkt:\r\nMEDION P7309 D DESING P3 BLACKProcessor type: Intel® Core™ i7-870 (2,93 GHz, met Turbo Boost tot 3,60 GHz 8MB Intel® Smart Cache), RAM: 4GB, Grafische kaart: ATI™ Radion® HD5450 met 512MB DDR3 geheugen, Besturingssysteem: Microsoft® Windows 7 Home Premium NL\r\n\r\nOp advies van het personeel heb ik deze kaart ebij gekocht:\r\nNvidia Geforce GTS450 1GB\r\n\r\nNu heb ik de kaart laten inbouwen en klapt de voeding eruit. Het systeem gaat helemaal niet meer aan.\r\nHet systeem was de drivers van de kaart aan het installeren en viel na ongeveer 60% installatie helemaal uit. Hierna reageerde hijnhelemaa niet meer. \r\nNa verder onderzoek bleek hier een voeding in te zitten van 400Watt en waren er bij de voeding van het MoBo 4 pinnen over die niet gevuld waren door de voeding. bovendien moest ik de nieuwe videokaart aansluiten op twee voedingsstekkers (4pins, als ook bij een HDD, alleen werden maar 3 pinnen per stekker gebruikt)\r\n\r\nKan het zijn dat de voeding te zwak is? Of ligt dit ergens anders aan. Ik heb gelezen dat medion er om bekend staat niet veel over te hebben wat betreft de voeding.\r\n\r\nDe oude videokaart was een Radeon 5450 512 Mb met passieve voeding.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp\r\n\r\nPS hier een link naar de mediamarkt site:\r\n[url]http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/P7309-D-DESING-P3-BLACK,10101,14900,158059.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 Bedankt voor de snele reactie. Ik had al zo\'n vermoeden. Ik breng hem terug met deze bevindingen erbij en laat ze dat apparaat repareren. Valt gelukkig nog binnen de garantie, zelf nog binnen de 8 dagen omruiltermijn.\r\n\r\nZal kijken wat ze ermee doen.\r\n\r\nNogmaals bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 Over de GTS450 lees ik dat deze maximaal 150 watt zou gebruiken. \nVoor de Radion® HD5450 wordt inderdaad een voeding van 400 Watt geadviseerd, omdat dit een energie zuinige kaart zou zijn. \nDus ik vermoed dat je voeding van 400 watt dat niet echt trekken kon. Je zou de mediamarkt aansprakelijk kunnen stellen denk ik.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 [QUOTE=avledder;553297]Op advies van het personeel heb ik deze kaart ebij gekocht:\r\nNvidia Geforce GTS450 1GB\r\n\r\nNa verder onderzoek bleek hier een voeding in te zitten van 400Watt[/QUOTE]Die Mediamarkt verkopers hebben echt geen flauw benul van wat ze verkopen ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 Ik ben inmiddels terug geweest en het verhaal uitgelegd. Ik heb na veel pijn en moeite een nieuwe voeding meegekregen (600watt). Ze wilden hem eerst opsturen, maar daar had ik geen zin in. Thuisgekomen ik alles weer installeren, bleek de nieuwe videkaart ook kapot door de klap waarschijnlijk. \r\nWeer terug naar mediamarkt, ter compensatie geprobeerd een betere kaart eruit te slepen of in ieder geval iets om de reiskosten te vergoeden. Wilde ze niks van weten. Aangezien het een pc voor mijn neefje is heb ik het er maar bij gelaten. De videokaart werd vervangen door een nieuwe gts450, thuis alles geïnstalleerd en het werkt.\r\n\r\nHandige tip, medion levert niet echt sterke voedingen bij hun systemen, dus voor een upgrade met bijv. een videokaart eerst ff de voeding checkun.\r\n\r\nMensen bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 [QUOTE=avledder;553468]I\r\nHandige tip, medion levert niet echt sterke voedingen bij hun systemen, dus voor een upgrade met bijv. een videokaart eerst ff de voeding checkun.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDat is niet alleen bij medion ;)\r\nBij vrijwel alle pc\'s die kant en klaar van de fabriek komen zit een voeding die genoeg is die configuratie te draaien, maar zodra je (zwaar) wilt gaan upgraden moet er bij 9 van de 10 een nieuwe voeding in... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 Het is ook verstandiger om meteen een game-PC te kopen i.p.v. een multimedia-PC te kopen en daarna er meteen een game-PC van proberen te maken ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 Ik heb deze pc niet zelf gekocht maar moest de videokaart voor mijn neefje inbouwen. Hij heeft geen verstand van dit spul en ging op het advies van de mediamarkt af.\r\n\r\nJammer dat die hem dit geadviseerd hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 En straks niet zeuren dat de boel te warm wordt. ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 ja dat an ook nog leuk zijn.....\r\nZit een goede koeler op de videokaart dus denk dat dat wel wat mee gaat vallen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 uhm..\nje hebt het wel over een Nvidia GTS450....\nde 4xx serie word nogal warm.. zelfs zonder load ;)\ndaarintegen zij de HD5xxx/6xxx een stuk koeler (en energiezuiniger) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 oke ik zal het in de gaten houden. Bedankt voor de tip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Het hele verhaal gelezen. Een slecht advies van de MediaMarkt verkoper. Echter daarna wel netjes opgelost, door ook een zwaardere voeding mee te geven.\nIk ben helemaal niet zo pro die hele grote massale bedrijven, maar vind dit gewoon wel netjes opgelost.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 MM-verkoper: \"Ik ben toch niet gek?!\"\r\nMM-klant: \"Misschien niet gek, maar wel erg dom ... !\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 MM-verkoper: \"Ik ben toch niet gek?!\"\r\nMM-klant: \"Misschien niet gek, maar wel erg dom ... !\"\r\n[QUOTE=avledder;553509]Zit een goede koeler op de videokaart dus denk dat dat wel wat mee gaat vallen...[/QUOTE]Mja, in eerste instantie wordt de videokaart wel goed gekoeld, maar de opgewarmde lucht moet dan nog wel de behuizing uit hè? :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen