Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Delen Geplaatst: 24 december 2010 Hallo allemaal...\r\n\r\nIk heb feitelijk 2 problemen...\r\n1- mijn draadloosnetwerk kan ik niet meer zien, wat voorheen wel zo was.\r\n2- mijn netbook wil niet meer in de thuisgroep, wat voorheen even gewerkt heeft!\r\n\r\nik heb net een netgear wdr3700 neergezet.\r\nbetreft 2 windows 7 computers.\r\n\r\nIk heb via de host computer w7 prof. in de netgear een netwerk met ssid aangemaakt.\r\nDit werd aanvankelijk werdt keurig uitgezonden.\r\nmijn Asus 1218N netbook met w7 home zag het keurig en in het begin heb ik even draadloos verbinding gehad maar bij de nieuwe opstart was dat weer weg. en wilde niet meer connecten.\r\nUiteindelijk aan t pielen geweest met de thuisgroep instellingen en nu zie ik ineens het draadloos netwerk niet meer terug in de lijst. Hoe krijg ik dit terug?\r\n-Thuisgroep heb ik meerdere malen opnieuw ingesteld.\r\n-Router ook.\r\n-Bedraad is er geen probleem!\r\n-IP 192.168.1.* in netbook zelfs handmatig een keer ingesteld omdat ik in ipconfig geen ip zag.\r\n-Ik heb zelfs de sleutel van de netwerken hetzelfde gemaakt als het wachtwoord van de thuisgroep.\r\n-netwerknaam = X en thuisgroep naam is gewoon thuisgroep want een andere optie heb ik daar niet. \r\n- Alles SSID heb ik op broadcast staan.\r\n\r\nWie kan me helpen ik ben al dagen bezig!!\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken...als ik hier uitkom ga ik een stepbystep schrijven want die is niet te vinden :).\r\n\r\ngroeten\r\nHens Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Is de MAC-filtering op de router uitgeschakeld? Als die aan staat, worden \"onbekende\" computers (dus met een niet geregistreerd MAC-adres) niet tot het draadloze netwerk toegelaten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2010 Zie eerst in dat \"Thuisgroepen\" iets van Windows is en dat een draadloos Netwerk iets is dat tussen je pc en de router de communicatie verzorgt.\n\nReset de router terug naar fabriekswaarden, door de verzonken knop aan de achterzijde een aantal seconden in te drukken. (zie manual).\nZorg (tijdelijk) voor een bedrade verbinding tussen pc en router.\n\nStel daarna je router in op DHCP (Dit is isp afhankelijk, maar meestal is dat de juiste instelling. Informeer anders bij je ISP )\n\nGa naar de Wirlessettings van je router, geef daar je netwerk een naam en stel daar een WPA/PSK - TKIP beveiliging in met een ww, van minimaal 8 karakters. (Zet je SSID NIET HIDE)\nKijk daarna of je pc\'s/laptop het netwerk kunnen vinden en jij via de[B] Windows wirles configuration [/B]verbinding kunt maken met de router. \n\nAls dat goed draait kan je met een Windows thuisgroep beginnen op de Windows pc\'s. Dit staat in feite los van je router configuratie.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2010 Is dit nog gelukt?\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen