Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Delen Geplaatst: 23 december 2010 Hele leuke optie om je site te versnellen, maar wat zijn toch die opties? Ik ha verwacht dat dit allemaal automatisch zou worden gedaan, maar blijkbaar niet.\r\n\r\nWanneer ik een artikel aanmaak of in de widget zelf op het pijltje klik, dan zie ik een aantal opties;\r\n\r\n- Expire in .. seconds (standaard leeg) left empty means no cache\r\n- Auto expire when these things changed: Category, Comment etc..\r\n\r\n\r\nWat in godsnaam is wat en waarom moet je al die dingen instellen.... die beschrijvingen zijn geen fluit waard, met \"automatisch dit en dat\"... of zie ik het verkeerd?\r\n\r\n\r\nBVD Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 triepok,\n \nEr is een [URL=\"http://nl.forums.wordpress.org/\"]Nederlandstalig Wordpress forum[/URL] en een [URL=\"http://wordpress.org/support/\"]Engelstalig Wordpress forum[/URL]. Is het niet handiger om daar eerst eens te kijken en vragen te stellen? Daar zijn veel meer mensen actief die veel weten over Wordpress en de plugins/themes etc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Je zal het goed bedoelen, maar..\r\n\r\nHet Computeridee Forum is een uitstekende plek voor me....\r\nHet zoeksysteem van WP is werkelijk belachelijk..... en kan dus niet vinden wat ik zoek...\r\nOmslachtige en oppervlakkige uitleg daar en op 10-tallen andere sites, doet me hier posten....\r\nEn ik mag toch op zijn minst hier ook een antwoord, gerelateerd aan het onderwerp verwachten....\r\n\r\nEn zo zijn er tal van redenen waarom ik hier, al dan niet [B]ook[/B], posts plaats..\r\n\r\nDus aan je reactie heb ik niks. Een forum is er om te helpen en antwoord te geven, niet om door te verwijzen. Tenzij deze website aangeeft dat er geen Wordpress gerelateerde vragen mogen worden gesteld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 De tip die geeft is juist makkelijk.\nDat je niet makkelijk kan zoeken op dat forum van WP kan ook liggen aan het feit dat je verkeerde zoekwoorden gebruikt.\n\nMaar de Wordpress vragen mag je hier stellen, alleen in het WP forum zitten meer mensen die je kunnen helpen dan hier. Dat is alles wat hij bedoeld.\nDus doorverwijzen naar een ander forum is ook een manier van helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Kbautr. Heb je zelf wel eens proberen te zoeken op dat forum met die zoekfunctie daar?\r\nJe vindt makkelijker je antwoord als je in het Nederlands met Google zoekt evt. voorzien van +wordpres+nl dan dat je op dat forum zelf gaat zoeken.\r\n\r\nKijk effe in die andere post, daar staat ook aangegeven hoe dat zit met die meer mensen die daar zitten. Vele handen maken alleen licht werk als ze ook meedoen.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 Ok, maar niemand weet hoe die plugin ingesteld moet worden? Zelfs op de eigenaar zijn site zelf wordt geen woord gesproken over de instellingen...alleen maar hoe geweldig zijn plugin is...\r\n\r\nVragen als wat de instellingen moeten zijn en wat de consequenties/uitwerking zijn, of een vraag als: wanneer er wordt gecached, krijgt de bezoeker dan wel de nieuwste versie van de pagina\'s? Of is dat alleen afhankelijk van zijn internet-instellingen...\r\n\r\nIk kan door blijven gaan met het zoeken van een antwoord op deze schijnbaar enige vraag in de wereld over deze plugin, maar antwoord zal ik niet krijgen. Het lijkt alsof iedereen direct weet wat ze moeten instellen voor de beste resultaten..... of ze gaan er allemaal vanuit dat het standaard wel prima werkt..... wellicht ben ik wel iets te nieuwsgierig naar de mogelijkheden..\r\n\r\nAfijn, ik wacht af... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Jammer genoeg is dat vaker het geval bij plugins. Ik had er ook eentje over muziek, stond een handleiding bij die niet klopte. Maker ook niet meer te bereiken.\r\n\r\nMisschien dat hij bij anderen wel standaard werkt. Wat ik ervan begrijp is dat het een tooltje is wat het een of ander cached. Het is me echter niet bekend wat hij precies cached.\r\nMisschien reeds opgevraagde pagina\'s. Maar dat versnellen daarvan zal eigenlijk alleen werken als je site ook drukker bezocht is want dan heeft cachen ook enigszins zin.\r\nTenzij er veel geupdate wrodt, dan is het weer beter om het niet te doen, want dan ziet men niet snel genoeg de vernieuwingen, als het om realtime content gaat zoals een forum bijv.\r\n\r\n[quote] Expire in .. seconds (standaard leeg) left empty means no cache[/quote]\r\nVertaling:\r\nVerloopt in ... seconden (standaard leeg), als je dit leeg laat betekent dit geen cache oftewel cache uitgeschakeld.\r\n\r\n[quote]- Auto expire when these things changed: Category, Comment etc..[/quote]\r\nDeze vind ik persoonlijk handiger.\r\nVerloopt automatisch als de volgende dingen wijzigen: Categorie, Commentaar/Antwoorden etc.\r\n\r\nAls je die optie activeert vindt er dus caching van de pagina\'s plaats, hetgeen opgevraagde pagina\'s wat sneller aan de bezoeker kan leveren bij pagina\'s die veel opgevraagd worden.\r\nIn dit geval wordt de cache automatisch ververst als er een wijziging wordt aangebracht in een van de genoemde dingen of als iemand een comment geeft.\r\n\r\nBen je daarmee geholpen?\r\n\r\n\r\n\r\n- Auto expire when these things changed: Category, Comment etc.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Ja inderdaad, bedankt!!\r\n\r\nHet heeft dus inderdaad te maken met bezoek (het nut) en verversing wat je kan instellen. Daar ging het me om. Want als er regelmatig iets veranderd wil ik graag dat men de nieuwe versie ziet...\r\n\r\nJe bent bij deze erg bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen