Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Delen Geplaatst: 23 december 2010 heey allemaal ik heb vandaag deze laptop besteld\r\n\r\n[url]http://www.0900-laptops.nl/laptops/3179/asus-n53jq-sz174v/[/url]\r\n\r\n\r\nHome > Laptops > Asus N53JQ-SZ174V\r\n\r\n\r\n\r\nIntel Core i7-740QM 1.73GHz, 15.6\" TFT full HD (1920x1080) Glare LED, 6144MB, 750GB 7200rpm, Blu-Ray Reader / DVD+/-RW DL, 1024MB nVidia GT425M, WLAN, BT, Windows 7 Home Premium 64-bit NL/UK, Webcam, 2 jr garantie, 2.9Kg, HDMI\r\n\r\n\r\nweten jullie waar ik de Windows XP 32 bit Drivers kan downloaden? als je 64 bit drivers kan vinden dan mag het natuurlijk ook :)\r\n\r\nik wil er graag windows XP 32 bit op draaien\r\n\r\nGroetjes Michael Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Bij Asus zijn voor dat type alleen maar drivers voor Windows 7 32 en 64 bit te halen.\nDus een installatie van Windows XP op dat ding is vragen om problemen.\nZelfs als je het probeert en je laat Microsoft zoeken naar geschikte drivers zal het nog probs geven.\nJe zou een search op Google kunnen proberen per onderdeel. Dus Chipset, Audio, Wifi etc....\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Ik denk dat je er onderhand rekening mee moet gaan houden dan Windows XP gewoon over is. We zijn inmiddels tien jaar verder, Microsoft heeft zelf al besloten dat Windows XP zo onderhand aan pensioen toe is, veel nieuwe technieken worden door XP al niet meer ondersteund. Ik zou lekker bij Win7 blijven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Je zou hier eens kunnen kijken :\r\n\r\n[url]http://driverpacks.net/driverpacks[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 hoezo is windows XP over en uit windows7 is net als windows vista maar dan een beetje aan gepast er is niet eens een normale op volger voor Windows XP en wat mag er volgens jou niet werken dan op windows XP\r\n\r\nalles werkr toch met windows XP zelfs blueray kijken kan windows XP nog en internet ook\r\n\r\nhoezo zijn er dan allen nog drivers voor windows 7? ik geloof er echt helemaal niets van\r\n\r\nen windows 7 is veel sloomer dan windows XP dus wat heeft het dan voor zin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 [QUOTE=dutch-online;553201]windows 7 is veel sloomer dan windows XP \r\n\r\ndat is echt onzin\r\n\r\nEn nieuwe laptops zijn meestal op W 7 gebouwd , dus XP drivers zijn echt niet altijd te vinden[/QUOTE]\r\n\r\nnou de systeem eisen zijn anders wel vorst hoger\r\n\r\nWindows XP :cpu 233 MHz of hoger 128 MB ram of meer 1,5 GB hardeschijf videokaart maakt niets uit\r\n\r\nWindows 7 : cpu 1000 Mhz of hoger 1024 MB ram of hoger 16 GB hardeschijf (echt belagelijk voor worden ) een videokaart van 128 MB met wdm driver \r\n\r\nbeweer jij nou dat echt windows 7 sneller is is helemaal niet waar omdat de systeem eisen hoger zijn dan win XP Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Je kunt, voordat je Win7 verwijdert, eens kijken met bijv. Everest welke hardware er zoal in dat apparaat zit en dan bij de fabrikant van deze hardware (dus niet van de laptop) op zoek gaan naar drivers. Is mij tot nu toe altijd nog gelukt, op een paar (minder belangrijke) apparaten na. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 ik denk ook wel dat het gaat lukken klopt vet je wil vertellen want voor sommige dingen zijjn denk geen drivers voor\r\n\r\nwant de webcam ga ik niet gebruiken en bluetuut ook niet dus\r\n\r\n\r\nals het geluid maar werkt en het beeld dan is het goed :)\r\nweet niet of er chipset driver nodig zijn maar denk het niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 en me Symantec Corperate Edition 8,1 uit 2002 werkt er ook niet eens op heb ik gehoord:o Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 Chipsetdrivers zijn wel nodig, anders werken video en audio niet goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2010 [QUOTE=rollercoaster;553200]hoezo is windows XP over en uit windows7 is net als windows vista maar dan een beetje aan gepast er is niet eens een normale op volger voor Windows XP en wat mag er volgens jou niet werken dan op windows XP\r\n\r\nalles werkr toch met windows XP zelfs blueray kijken kan windows XP nog en internet ook\r\n\r\nhoezo zijn er dan allen nog drivers voor windows 7? ik geloof er echt helemaal niets van\r\n\r\nen windows 7 is veel sloomer dan windows XP dus wat heeft het dan voor zin[/QUOTE]\r\n\r\nTry it zou ik zeggen, maar zoek dan drivers per onderdeel, dan heb je een kans. Ik zou eerst wel recover dvd\'s draaien van Windows 7 op dat ding, dan kan je altijd nog terug.\r\n\r\nEn over sneller of niet: \r\nOp mijn systeem draait 7 behoorlijk sneller dan XP.\r\n\r\nOver de minimale eisen: \r\nToen XP 10 jaar geleden geboren werd, zal het best op die minimale eisen gedraaid hebben. Probeer het nu uit op een dergelijk systeem en zet er XP inclusief alle service packs en updates. Ook het huidige XP wil nu minimaal een P4 met 1 Gb geheugen om een beetje lekker te draaien. \r\nIk hoor wel graag hoe het afloopt.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2010 ik hoop echt dat er een kans is dat hoor je nog van me natuurlijk maar de laptop komt pas over 2 weken en door de sneeuw ben ik bang dat het nog wat langer kan duren helaas miss :(\r\n\r\nmaar bedankt voor de tips natuurlijk (niet voor de mensen die win XP aan het af kraken zijnzo als altijd)\r\n\r\ndus we zien wel :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2010 Wil XP niet afkraken; heb er vele jaren mee gewerkt en vind/vond het een prettig OS. Maar de tijd gaat wel verder. Microsoft ook: \"Op 30 juni 2008 stopt Microsoft met de distributie van Windows XP als een zelfstandig product\". Dat is dus al enige tijd terug. \nDaarnaast stoppen ze, stapsgewijs, ook met ondersteuning. [url]http://support.microsoft.com/lifecycle/?C2=1173[/url] \n\nJe koopt een nieuwe laptop, waarom dan niet ook een nieuw OS proberen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2010 Ik zou windows 7 blijven gebruiken dat was ook het eerste wat ik zei voor dat ik een nieuwe kocht ik zet hem terug naar XP, maar al met al heb ik dat ook niet gedaan Windows 7 bevalt me super.\r\n\r\nP.S; Windows XP is voorbij als je die installeert krijg je alleen de updates die je nog achter loopt zoals services packs dus.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nFringbutton Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2010 Niks mis met XP en het wordt nog steeds verkocht en geupdated.\nAlleen met nieuwere laptops met een geïnstalleerd systeem als win7 zit je vaak moeilijk met geschikte drivers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2010 Is xp downgrade mogelijk ?\n\nPS voor de deskundigen zijn dit de goede drivers ?\n\n[url]http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Embedded+Components+and+Flash+Memory&ProductLine=Embedded+Chipsets&ProductProduct=Mobile+Intel%C2%AE+HM55+Express+Chipset[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 [QUOTE=Macfan;553301]Trouwens, in plaats van eigenwijs zitten kloten met een verouderd OS, kun je beter luisteren naar ons advies.... Laat Windows 7 er gewoon op staan![/QUOTE]\r\n\r\nTS kan een goede reden hebben om met XP te willen werken. Mogelijk heeft hij soft- en/of hardware die onder W7 niet werkt. Je mag een advies geven, maar als TS daar niet naar luistert geeft het geen pas om te blijven drammen en het doen voorkomen of hij dom (bezig) is. Stop met hem advies te geven of help hem om zijn doel te bereiken maar kraak hem niet af. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 [QUOTE=Soundwave;553285]Is xp downgrade mogelijk ?\n\nPS voor de deskundigen zijn dit de goede drivers ?\n\n[url]http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Embedded+Components+and+Flash+Memory&ProductLine=Embedded+Chipsets&ProductProduct=Mobile+Intel%C2%AE+HM55+Express+Chipset[/url][/QUOTE]\n\nHet ding heeft een HM55 chipset dus dat zou moeten lukken.\nDan heb je LAN, Grafics, Storage en Chipset drivers alvast voor XP\nZit je misschien nog met een missing Wlan, als één van de belangrijkste.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 ik zeg zomaar iets maar bij ons op school(ict) draaien ze altijd eerst gewoon in virtual machine of pakt hij dan nog de drivers van windows 7 zeker? :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2010 [QUOTE=Macfan;553312]Daar heb je uiteraard gelijk in. Ik hoopte gewoon dat de boodschap over zou komen. En ik kraak hem uiteraard niet af! Maar goed, vergeet niet, Soundwave, je kan XP natuurlijk ook emuleren in Virtualbox of VirtualPC. Is denk ik een betere oplossing![/QUOTE]\n\nAls het een gebruikte laptop was zou ik het proberen.\nAangezien het een nieuwe is w7 erop laten staan i.v.m de garantie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen