Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Delen Geplaatst: 23 december 2010 hoi,\r\n\r\nMijn computer maakt sinds een tijdje al een raar geluid, bij opstarten, bureaublad als ik niks doe, surfen, maar vooral bij gamen hoor je het erg. Alsof er iemand zit te stofzuigen hierzo.:neutral:\r\n\r\nAan wat kan het liggen? Zelf denk ik de ventilator van mijn videokaart, want tijdens het gamen hoor je het geluid echt erg. En als ik stop met gamen, dan hoor je al een stuk minder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2010 Kan ook de ventilator van de processor zijn, want ook die draait tijdens gamen meestal op volle toeren.\n\nWaarschijnlijk heb je een hoop stof in je computer en is het probleem weer opgelost als je de binnenkant eens schoonmaakt.\n\nAls je met een echte stofzuiger aan de slag gaat, hou dan enige afstand tot de hardware, om \"overspringen\" van statische elektriciteit te voorkomen.\nJe kunt ook met perslucht de boel uitblazen (verkrijgbaar in spuitbussen bij de computerwinkel) en dan daarna de kamer stofzuigen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Sorry dat ik niks terug schreef, maar ik was weg naar men familie met kerst. Maar ik heb wel de binnenkant schoongemaakt met een stofzuiger. Het geluid is wel ietsjes minder, maar ik hoor het nog steeds best hard tijdens het gamen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Heb je de heatsinks ook schoongemaakt? Kun je het beste doen met een kwastje of een busje perslucht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2010 Als de lagers uit een koelvin lopen, blijven ze meestal herrie maken, ook als je schoonmaakt. \nJe kan (voorzichtig) uittesten welke fan de herrie veroorzaakt door licht met een (ik doe dan een vinger, maar doe anders de achterzijde van een balpen) op het centrum van de draaiende fan te drukken. Vermindert de herrie in toeren, dan weet je dat het die ventilator is. (en steek dat ding NIET tussen de rotor bladen)\nNou kan je meestal niet gemakkelijk bij de fan van de videokaart, maar als je bij alle andere fans geen verschil hoort, zou die het uiteindelijk moeten zijn.\n\nEn kijk ook even met een zaklamp, door de ventilator naar het koelblok, want daar zit het vaak verstopt.\n\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Sorry dat weer niets van me liet weten, ik was het helemaal vergeten. \n\nMaar ik ga het straks wel ff proberen welke fan het is. Alleen sinds vandaag hoor ik 2 geluiden tegelijk. 1tje die ik al sinds weken hoor (die niet zo irritant is, en die ik al eerder lietweten), maar ook 1tje die ERG irritant is. Als ik men PC even omhoog duw, dan verdwijnt die erge geluid. Ik geloof dat het ergens linksboven achter mijn PC is waar het geluid vandaan komt.\n\nMaar als ik weet welke fans het zijn, wat moet ik dan doen? Desnoods een nieuwe fan zoeken ofzo? Ik weet niet zoveel van deze dingen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 De herie makende fans zo mogelijk los schroeven/los maken en naar de lokale computerboer passende vervangers halen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=xrikux;556901] Ik geloof dat het ergens linksboven achter mijn PC is waar het geluid vandaan komt.\r\n Ik weet niet zoveel van deze dingen.[/QUOTE]\r\n\r\nDe voeding dus.\r\n\r\nLaat er iemand naar kijken met verstand van zaken ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Zie Niek.\r\n\r\nHet gebeurd vooral tijdens het gamen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen