Ga naar inhoud
  • 0

Welke beveiliging heb je daadwerkelijk nodig?

Anoniem2

Vraag

Welke beveiliging heb je ( minimaal ) daadwerkelijk nodig ?\r\n\r\nIk heb Vista met standaard Defender (is dat alleen voldoende? )\r\nDaarbij heb ik AGV free edition en Ad Aware, waarbij ik het vermoeden heb dat ze de boel flink vertragen tijdens het internetten.\r\nZou Microsoft Security Essentials 2.0 een goede alternatief zijn voor de boven genoemde ?\r\n \r\nDe vraag is dus wat heb je minimaal nodig aan beveiliging software om een beetje veilig ( vlot ) te werken\r\n\r\nbvdank voor de input
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Windows Defender houdt alleen zaken als spyware tegen, maar geen virussen. AVG houdt wel weer virussen tegen, en waarschijnlijk ook spyware. Ad-aware doet eigenlijk hetzelfde als Windows Defender, dus zou je als overbodig of juist als aanvulling kunnen beschouwen.\n\nMicrosoft Security Essentials houdt virussen en spyware tegen, dus kan als alternatief voor al het bovengenoemde dienen. In de tests doet Security Essentials het beter dan AVG, dus persoonlijk zou ik inzetten op Security Essentials en de rest weg laten. Sterker nog, daar ga ik zelf op inzetten zodra op 25 december m\'n abonnement op McAfee verloopt.\n\nWat je er verder nog wel bij moet nemen is een firewall. De Windows Firewall is op zich best prima, dus zorg dat die in ieder geval aan staat als je geen andere firewall hebt.\n\nConcreet wat je nodig hebt is een product of een combinatie van producten die bescherming biedt tegen virussen, spyware en andere malware en een firewall. Heb je dat niet, dan zal trouwens het Windows Beveiligingscentrum aan de bel trekken.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=FooBar;553032]Hitman pro geeft denk ik geen realtime bescherming? En dat het daarom niet wordt aangegeven mogelijk...\r\n\r\nMaar je moet niet twee virusscanners of twee firewalls hebben. Twee antispyware programma\'s kan echter prima, zolang ze niet beide realtime bescherming geven, want dan kunnen ze elkaar bijten.[/QUOTE]\r\n\r\n:confused: Wat is nou weer realtime bescherming! :-S
Link naar reactie
  • 0
Realtime = momenteel/continue. In dit geval scannen zo gauw iets benaderd wort (downloaden, in de verkenner, bij openen) zoals een virusscanner.\r\nUit het woordenboek (via Google gevonden, kun jij ook):\r\nRealtime = Echte tijd, wanneer iets realtime gebeurt dan gebeurt het op dit moment \r\n\r\nNiet-realtime = Niet echte tijd, dus pas als er een handeling plaats vindt, bijv. alleen als je handmatig gaat scannen.\r\n\r\nAls je de gratis versie van Malware bytes neemt, dan kan deze wel malware van je systeem verwijderen als je ermee scant. Dat moet je handmatig doen, updaten overigens ook.\r\nDe betaalde versie biedt automatische updates en ook realtime bescherming.\r\n\r\nOhja, je spreekt over minimaal. Dan zou ik beginnen met windows defender uit te schakelen, die vertraagt enorm.\r\nKiep er dan AVG af en zet er ofwel anti-vir op, ofwel (beter) de reeds genoemde Microsoft Security Essentials.\r\n\r\nDeze biedt namelijk bescherming tegen virussen en malware dus eigenlijk een alles in 1 programma wat windows defender een beetje overbodig maakt.\r\nEn je firewall aanzetten.\r\nEN EEN WACHTWOORD OP JE ACCOUNTS MET ADMIN RECHTEN!!!\r\nIets wat velen zo ongemakkelijk vinden, maar toch het nodige tegen houdt. Er bestaan trouwens truukjes om automatisch te laten inloggen zonder dat je steeds je wachtwoord hoeft in te vullen. Dus voor het gemak hoeft men het niet te laten.
Link naar reactie
  • 0
Sinds ik het door de faqman als goed aangegeven Rising Antivirus in een van de Computeridee\'s gebruik ik die uiteraard wel de betaalde versie die doet net iets meer dan de freeware, voordien gebruikte ik achtereenvolgend AVG,Anti vir, mc Afee, Norton en nog een paar betaalde antivirus producten en had ik steeds last van virussen en nu met Rising Antivirus niet meer dus, naast een Rising Antivirus gebruik ik Advanced SystemCare en SUPERAntiSpyware Professional en kan ik de computer goed schoon houden, natuurlijk staat de firewall aan van Windows 7 en de firewall in de modemrouter. Ik spit namelijk graag rond op het internet en dan het liefst op site\'s waar een waarschuwing gegeven word.\n\nIk gebruik Fire Fox met de Ghostry, Adblock plus, Google sharing disabled en better privacy Adons aan, en natuurlijk alleen Cookies die ik zelf in mijn uitzonderingen lijst heb staan verder alle cookies blokkeren.\n\nOja een wachtwoord op de admin en een account voor mijzelf met een wachtwoord zonder admin rechten.
Link naar reactie
  • 0
[quote=stroke33;553042]Sinds ik het door de faqman als goed aangegeven Rising Antivirus in een van de Computeridee\'s ...[/quote]\n \nDaar maakt de FAQman dan een flinke fout.\nRising is ronduit slecht in het detecteren van malware. Rising is zelfs nog slechter dan Norman. Als FAQman mag je zo\'n slecht product niet adviseren.\n \n[quote=stroke33;553042]...voordien gebruikte ik achtereenvolgend AVG,Anti vir, mc Afee, Norton en nog een paar betaalde antivirus producten en had ik steeds last van virussen en nu met Rising Antivirus niet meer [/quote]\n \nRising Antivirus detecteert gewoon een heleboel malware niet die de andere scanners wél detecteren. Dat Rising nu niets detecteert op jouw systeem betekent dus niet dat er geen malware actief is. Het wil alleen maar zeggen dat Rising gewoon geen malware detecteert op jouw systeem.\n \nHier een afbeelding van de [URL=\"http://www.virusbtn.com/vb100/rap-index.xml\"]VB RAP[/URL] tests van Virus Bulletin waarop zeer duidelijk te zien is hoe dramatisch slecht Rising presteert t.o.v. andere AV producten;\n \n[IMG]http://www.virusbtn.com/vb100/RAP/RAP-quadrant-Jun-Dec10-600.jpg[/IMG]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...