Ga naar inhoud

Acer laptop opstartproblemen, hoe op te lossen (Aspire V17nitro)?


RobH

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een ongeveer 1,5 jaar oude Acer Aspire V17, en sinds kort heeft mijn laptop opstartproblemen. Wanneer ik hem opstart krijg ik eerst een zwart scherm, wat soms tot wel 2/3 minuten kan duren voordat het Acer opstartscherm tevoorschijn komt. Dit was voorheen niet en ik wil dit graag opgelost hebben. Iemand die me hiermee kan helpen? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Dag RobH, Bedankt voor je vraag. Het opstartscherm: is dat het scherm dat vlak na het BIOS verschijnt, of bedoel je het aanmeldscherm van Windows zelf? Er zijn diverse oorzaken waardoor het langer kan duren voordat een computer is opgestart. Soms probeert een computer bijvoorbeeld op te starten vanaf een dvd, cd of usb-stick, omdat in de BIOS staat aangegeven dat er eerst gezocht moet worden naar een bootdisk of bootable usb. In de BIOS kun je de startvolgorde aanpassen: bijvoorbeeld eerst de dvd-speler, dan een usb-stick en vervolgens de ssd of harde schijf met het besturingssysteem. Controleer eerst even in de BIOS (meestal te bereiken via de F2-toets) wat de opstartvolgorde is van de computer. Op zich kan een pc ook meteen een usb-station of een dvd-station negeren als er geen boot-informatie op staat, maar als een cd, dvd of usb-stick corrupt is, kan het langer duren voordat deze informatie wordt uitgelezen. Een goede tip is dan ook om eerst even al je aangesloten usb-sticks los te koppelen en cd's of dvd's uit je drive te halen om te zien of dat helpt in de opstartsnelheid van je computer.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...