Ga naar inhoud

Datum printen(php)

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben nog niet zo\'n ervaren phper dus heb ik een gastenboek omgebouwd in een blog/nieuws systeem. nu wil ik de datum automatisch printen in de post.\r\nalleen dat wil nog niet echt lukken.\r\nHier is de code:\r\n[CODE]\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nNieuwtje word toegevoegd :D\r\n[/CODE]
Link naar reactie
Haal dat \"print\" eens weg uit dit:\n[B]$datum = print date(\"d-m-Y H:M\"); [/B]\n\nEn dit ook even weghalen, of er twee backslashes voor zetten:\n[B]Daarbij is dit de oude Datum invoegen(handmatig)[/B]\nen ook bij:\n[B]En deze is automatisch[/B]\n\nEn als het dan niet werkt, moet je eens vertellen wat je verwacht dat er moet gebeuren en wat er in plaats daarvan gebeurt bij het uitvoeren van het script.
Link naar reactie
[QUOTE=krythera;552928]Dit was even een korte beschrijving voor u.[/QUOTE]\r\nBeschrijvingen in PHP zetten we meestal twee slashes voor. Dan wordt \'t als commentaar gezien en kan het ook in de code blijven staan.\r\n\r\nNieuwste bericht boven lukt met het script wat je hebt alleen als je het bericht bovenaan in het bestand wegschrijft.\r\nAls je de \"a\" in fopen($uitvoerbestand,\"a\") eens vervangt door \"c\" kunnen er twee dingen gebeuren:\r\n- Het nieuwste bericht komt bovenaan en is precies wat je wil hebben;\r\n- Het nieuwste bericht komt bovenaan, maar overschrijft daarmee (een deel van) bestaande berichten.\r\n\r\nMocht dat laatste gebeuren, dan is de enige oplossing de oude posts eerst inlezen in een (tijdelijke) variabele met fread(), het nieuwe bericht aan het begin van deze variabele plaatsen en de variabele met fwrite() weer wegschrijven in het (leeg gemaakte) bestand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...