Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Delen Geplaatst: 20 december 2010 Mijn CD/DVD station heeft kuren.Pas na herhaald op de \"open\"-knop drukken gaat de lade open.\r\nEen groter probleem is, dat als ik een CD ( MP3, JPG, Audio, Handleiding-CD) wil afspelen, na enige seconden de computer opnieuw opgstart wordt. Dit gaat zo maar door. Het CD/DVD statio is hierdoor onbruikbaar geworden.\r\nIk heb niet in de BIOS zitten rommelen, daar kan m.i. het probleen niet in zitten.\r\nMijn PC draait onder Windows XP (SP3).\r\nHet CD/DVD-station is een IDE\\CDROMAOPEN_DUW1616/ARR.\r\nWie weet raad? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 kijk eens of je de drivers kunt updaten of herstellen..\r\n\r\nof terug zetten met oude drivers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 Het niet open gaan als je op de knop drukt, duidt al op een technisch mankement. Je kan, door heel voorzichtig met wat teflon (spuitbus) te spuiten, kijken op dat probleem oplosbaar is.\nAan de andere kant. Een gloednieuwe cd/dvd writer kost nog geen 25 euro. Ik vraag me dan ook af, of je erg veel moeite moet willen doen.\n\nMaster/Slave bij IDE:\nHeb je de (IDE) cd/dvd speler niet pas aan een andere kabel gehangen? Hierdoor kan de dipswitch verkeerd staan. (Master/Slave op een IDE kabel.) \nAls het een SATA speler is, dan heb je natuurlijk geen dipswiches.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [QUOTE=Niekie30;552714]Als het een SATA speler is, dan heb je natuurlijk geen dipswiches.Niek[/QUOTE]\r\n\r\nBij IDE ook niet, alleen jumpertjes ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 Apparaat uit- en weer inschakelen na herstart helpt niet.\r\nIk heb even een originele audio-CD geplaatst. De CD startte automatisch op, en direct daarna werd de PC weer opnieuw opgestart.\r\nIk heb niet aan de kabels of dipswitches gezeten.\r\nDe aansluitkabels heb ik nog niet bekeken; daarvoor moet ik de PC open maken en daar ben ik nog niet aan toe. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [QUOTE=qpc;552726]Bij IDE ook niet, alleen jumpertjes ;)[/QUOTE]\r\n\r\nJa oke...... geef het beestje een naampje.... Ik elk geval heb ik er altijd een pincet voor nodig.:-)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2010 Ik kan bij de eigenschappen van de CDRom het \"automatisch opstarten\" nergens vinden. Ik zocht naar \"Bericht bij Automatisch invoegen uit zetten\" toepassen\". Bestaat dit nog bij Windows XP, of gaat dit nu anders? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2010 Bedankt Mac fan voor je reactie.\r\nIk heb zonet het volgende gedaan:\r\nBij \"Systeeminfouten\" het vinkje weggehaald bij: \"Computer na een fout automatisch opnieuw opstarten\"\r\nOriginele audio-CD afgespeeld met Windows Media Player; gaat goed.\r\nDezelfde CD met Windows Media Player proberen te rippen. Proces stopt en computer start opnieuw op, zonder enige foutmelding. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen