Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Delen Geplaatst: 20 december 2010 Beste forumleden,\r\n\r\nBij ons thuis hebben wij een pc staan met daarop windows 7. Deze pc staat vaak voor een lange tijd aan zonder dat iemand dat in de gaten heeft. Is er iets te maken/programmeren/downloaden zodat de computer na 15 minuten inactiviteit zichzelf afsluit?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nRubenK Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 Als je genoegen wilt nemen met de slaapstand (stand-by) of sluimerstand (hibernate), dan ben je ver genoeg: dat kan Win7 helemaal zelf.\n\nOpen de instellingen voor energiebeheer en stel daar in na hoeveel minuten de computer in de slaapstand of in de sluimerstand moet gaan. In beide gevallen blijven openstaande programma\'s \"onthouden\" voor de volgende keer dat je de computer aan zet. Dus mocht er nog iets open staan ben je dat niet kwijt, wat wel het geval zou zijn als de computer zichzelf uitschakelt.\n\nSlaapstand: computer gaat uit, maar werkgeheugen blijft onder spanning staan. Gebruikt nog enige stroom (maar in ieder geval een stuk minder) en bij een stroomstoring ben je wat nog open staat alsnog kwijt.\n\nSluimerstand: werkgeheugen wordt naar de vaste schijf geschreven en computer gaat helemaal uit. Gebruikt geen stroom meer en bij aanzetten wordt het wat open stond weer van de vaste schijf naar het werkgeheugen geschreven.\n\nSluimerstand heeft mijn persoonlijke voorkeur. Het duurt iets langer om op te starten ten opzichte van de slaapstand (maar nog steeds korter dan helemaal vanaf niks opstarten!). Is verder net zo energiezuinig als normaal afsluiten en bij een stroomstoring is er niks aan de hand. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2010 [COLOR=\"Silver\"]Geweldig! \nPrecies wat ik zocht.\n\nHier kan een slotje op.[/COLOR]\n\nOf toch niet helemaal. Ik kan instellen na hoeveel tijd de pc in slaapstand gaat, maar ik heb geen optie tot het instellen van een sluimerstand...\n\nHelp? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2010 Mogelijk is de sluimerstand op je computer uitgeschakeld. Hier wordt uitgelegd hoe weer in te schakelen: [url]http://www.vandersluijs.nl/2009/11/13/sluimerstand-hibernate-aanzetten-in-windows-7/[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen