Ga naar inhoud

Computer spookt

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag dames/heren van het forum.\r\n\r\nIk zit met het volgende probleem, 4 dagen geleden is mijn voeding doorgebrand, vervolgens heb ik er een nieuwe 730W voeding ingezet.\r\nMaar sindsdien als ik een grafisch intensief spel start valt mijn hele computer uit en gaat niet meer aan tot ik de voeding geheel ontlaad, uit eigen onderzoek weet ik dat de voeding spanning blijft geven (handig een webcam met led-lampen), ik heb tevens het geheugen, de cpu en de grafische kaart getest op problemen.\r\nMaar nu komt het spook gedeelte als mijn computer gedurende 14 uur aanstaat en ik probeer dan een grafisch intensief spel dan werkt hij wel normaal, en dan kan ik ook benchmarken wat ik wil maar dan keert deze storing niet terug.\r\n\r\ninfo grafische kaart : evga geforce GTX260, GPU temp komt niet hoger dan 70 graden celcius.\r\nProcessor : amd phenom 9750 quad core, cpu temp komt niet hoger dan 50 graden\r\nGeheugen : 2x OCZ 2GB \r\nMoederboard : MSI K9A2 Neo\r\n\r\nGraag hoor ik jullie gedachten hierover
Link naar reactie
Niek,\r\n\r\nHierbij plaats ik even de link naar mijn grafische kaart en mijn PSU, heb gedaan als je sugereerde de spanning op beide 12v aansluitingen doorgemeten beide kloppen.\r\n\r\nGrafische kaart : [url]http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=896-P3-1255-AR&family=GeForce[/url] 200 Series Family&sw=\r\n\r\nPSU : [url]http://www.techsolo.net/site/product.php?lang=en&do=show&product_id=229&&class_id=37[/url]\r\n\r\nMaar het vreemde is dus dat als mijn computer al geruime tijd aanstaat dat deze dan geen problemen ondervind.\r\n\r\nIk heb gebenchmarked met de benchmark van lost planet 2 dx9 versie, als mijn computer net aanstaat valt deze 1 a 2 minuten in de benchmark uit, als de computer al ruim 14 uur aanstaat heb ik dezelfde benchmark 8x na elkaar uitgevoerd zonder uitval.
Link naar reactie
Vreemd. De voeding zal zeker zwaar genoeg zijn. De kwaliteit ervan weet ik niet.\nHeb je al in je logboeken naar foutmeldingen gezocht? (Rechtsklik Deze Computer en dan \"Beheren\") \n\nMet zoeken op Google vond ik wel deze: [url]http://forum.i3d.net/software/78104-pc-start-opnieuw-op.html[/url]. Maar ja, ik had zitten zoeken op de voeding en dan is het logisch dat je één tegen komt met zo\'n probleem.\n\nNiek
Link naar reactie
In de logboeken wordt alleen maar een onverwachte uitschakeling van het systeem vermeld, er worden geen oorzaken voor genoemd.\r\nMisschien handig te vermelden dat ikzelf als IT\'er heb gewerkt, dat is tevens ook de reden waarom ik dit probleem zo vreemd vind.\r\nIk heb in ieder geval vastgesteld dat het niet hitte gerelateerd is, het geheugen heb ik met memtest, en SiSoft Sandra getest, de processort met 3dmark advantage en SiSoft Sandra, net als de grafische kaart met die 2 + Lost Planet 2 en Just Cause 2 (lost planet voor dx9, en Just Cause voor dx10).\r\n\r\nIs mijn pc voor reparatie aanbieden een optie of denk je dat die jongens waarschijnlijk net zulke grote vraagtekens hebben als wij?\r\n\r\nEen storing op een usb poort kan misschien ook de oorzaak zijn, ik heb er een webcam, 2 externe HDD\'s en een muis aanhangen wat is jou gedachte hierover?\r\n\r\nJeff
Link naar reactie
Ja, maar wel vreemd, dat het verschijnsel zich pas voordeed, na een weggefikte voeding. \r\nIk heb inderdaad wel eerder 2 pc\'s (in 5 jaar en ongeveer 600 pc\'s) te repareren gehad, die met een BSOD struikelden over een Webcam op USB, dus het is het proberen waard. \r\nMaar ja gewoon stilvallen en ook niet meer opgang komen tot je voeding \"ontladen\"is, lijkt toch veel meer op een warmte probleem, wat het dus niet is, zoals je gecontroleerd hebt. Bovendien kan hij lang draaien wel goed aan, dus kan het gewoon geen warmte zijn. \r\nIk zou met webcam beginnen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Nee geen BSOD\'s, heb nu mijn webcam verwijdert eens zien wat ie doet, wat me nu overigens ook opviel is dat tijdens het opstarten er een tussenpoos van ongeveer 1 minuut is tussen de boot-screen en de windows load-screen, hierin werkt ook de toetsenbord en muis niet.\r\n\r\nKleine update, de webcam is niet het probleem heb ik zojuist ontdekt, heb nu ook 1 van de externe hdd\'s afgekoppelt.\r\n\r\nUpate op de update, ik mag nu veilig vaststellen dat het niet aan de rand-apparatuur ligt.\r\nIk vreed dat toen mijn vorige PSU de geest gaf, hij toch mijn grafische kaart heeft beschadigt, want voor normaal gebruik werkt deze nog wel, maar zodra er meer van gevraagt wordt dan valt de pc uit, het blijft vreemd dat als de pc uren \"warm draait\" het probleem er niet is....
Link naar reactie
Een bios update is eigenlijk wel het laatste waaraan ik me wil wagen, en tevens ik draai win7 ultimate 64 bits en ik weet dus niet of het met die OS mogelijk is.\r\n\r\nIk zal zo de bios updaten op hoop van zegen\r\n\r\nHeb net met everest mijn system bekeken er viel me iets vreemds op aan mijn processor,\r\nKern 1 wordt 0% gebruikt terwijl de 3 andere kernen een percentage van 11 tot 31 hebben
Link naar reactie
[QUOTE=Jeffw79;552691]..... en tevens ik draai win7 ultimate 64 bits en ik weet dus niet of het met die OS mogelijk is.[/QUOTE]\r\n\r\nDat was me ontgaan, of niet eerder vermeld.\r\nInderdaad : \"OS requires Windows® 98SE/ME/2000/XP/Vista/7 32bit.\"\r\n\r\nOndertussen duimen we voor je. \r\n\r\nVoortaan Slaapstand gebruiken is misschien ook een optie. :)
Link naar reactie
Nou mijn Bios is succesvol geupdate, dat heeft dus gelukkig wel gewerkt, maar nu maakt het blijkbaar niet uit of mijn computer \"opgewarmd\" is of niet, hij knalt er gewoon uit met benchmarken, ik ga zo gewoon ieder onderdeel individueel belasten via sisandra, dat had ik de vorige keer ook gedaan na het \"opwarmen\" en dan kijk ik weer wat er gebeurt misschien dat sisandra een bepaald onderdeel prikkelt waardoor de uitval teniet wordt gedaan...\r\n\r\nIk weet dat dit vergezocht is...
Link naar reactie
ik moet even kijken of ik nog ergens een oude 500W heb liggen, mijn pc funcioneert normaal, tot ik een game (maakt overigens niet uit wat voor grafische intensiteit) start die een eigen interface gebruikt (dus vrijwel iedere andere game behalve de windows standaard games) dan valt mijn systeem uit, wat lijkt op een failsafe, want de spanning valt niet compleet weg gezien het feit dat de led lampen van mijn webcam blijven werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...