Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Delen Geplaatst: 19 december 2010 heb hier al geruime tijd een draadloze printer samsung ML-2525W.\r\nprinter gebeurde via ons draadloos netwerk.\r\nplots wou printen niet meer lukken, niet alleen vanaf één computer, maar ook vanaf de andere computer (printer is niet verbonden met usb kabel, dus alle printen is draadloos)\r\n\r\nhet lukt maar niet om de printer opnieuw via ons netwerk aan de praat te krijgen (met usb kabel werkt het wel perfect, via wlan niet)\r\nonze router is een sitecom wireless 300N XR router (modelaanduiding = WL-303 v1 001)\r\ndeze al gereset, enz, wil allemaal niet baten.\r\n\r\nhet rare is nu, zet ik de router op onbeveiligd, dan wil de printer nog wel verbinding maken, het blauwe wlan lampje op de printer licht op en het lukt om draadloos te printen.\r\nmaar eenmaal de beveiliging van de router opnieuw aangezet, dan lukt het niet meer.\r\nde netwerkkey al tientallen keren opnieuw gecontroleerd, die is correct.\r\niemand een idee? er werden geen wijzigingen aan te router gedaan op het moment dat de printer plots zijn kuren is beginnen krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 o ja, op beide pc\'s is het OS windows 7, 64 bit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 Zoals je het beschrijft zou het gewoon moeten werken.\nDenk er wel aan, dat de netwerkkey hoofdletter gevoelig is. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 het netwerkkey zelfs als geknipt en geplakt vanuit mijn instelpagina van de router, \nwil maar niet lukken\nzou het kunnen dat er iets stuk is in de printer waardoor de wlan alleen nog onbeveiligde verbindingen kan maken en zodra hij een beveiligde verbinding moet maken hij het laat afweten.\ndat is de enige zinnige verklaring die ik nog kan bedenken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 Hmm Ik heb een draadloze Canon printer, maar ik moet de key teken voor teken invoeren op de display van de printer, dus kopieren gaat dan niet.\nMaar probeer eens vanaf de printer je netwerk te zoeken met de display en daar de key in te voeren.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 printer heeft geen display\nheb key niet alleen via knippen en plakken ingevoer, dook manueel\n\nnet bij iemand getracht op zijn beveiligd netwerk te gaan, daar vind de printer zelfs zijn netwerk niet, hoewel het wel te zien is via onze laptops\nhet enige \"netwerk\" dat we zien is airportthru, maar dat is blijkbaar van de samsung printer zelf Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 De printer kan een wat slechtere ontvangst hebben natuurlijk. \r\nMaar kan je kritisch kijken naar de beveiligings methode.\r\nHij ziet wel onbeveiligde netwerken kennelijk.\r\nMogelijk ligt het aan de manier van instelling van de beveiliging. Wep of WPA/PSK?\r\nIk kan me niet voorstellen dat er maar en stukje van de wifi kaart stuk is, zodat beveiligde netwerken niet meer gezien worden.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2010 bon, het eindresultaat:\nblijven proberen, mijn beveiliging staat normaal op WPA2(AES) \nook gewoon WPA(TKIP) getest, dat heeft heel even wel gewerkt, maar daarna niet meer.\nhad printer dan eens aangesloten op een ander netwerk, simpeler beveiligd, daar werkte de printer wel.\nmaar hier thuis, zonder beveiliging wel, met wpa of wpa2 wou het niet lukken.\n\nvan miserie dan een andere printer (identiek type wel te verstaan) gaan halen (er waren meerdere gezamelijk aangekocht) en die doet het dus wel op mijn netwerk, beveiliging op WPA2(AES).\nzal dus toch iets hardware matig zijn dat de geest heeft gelaten.\n\n\nter info, de oude printer zal de netwerken wel degelijk maar wou maar geen beveiligde verbinding tot stand brengen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2010 Oke jammer, dat het met de originele printer niet kon worden opgelost.\r\nLeuk dat je het resultaat toch even laat weten, zodat iedereen hiervan kan leren.\r\n\r\nEnne een goed uiteinde en alvast de beste wensen voor 2011\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen