Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2010 Delen Geplaatst: 18 december 2010 Heb net een nieuwe ACER AT 2356 in gebruik.\n\nMaar nu kom ik even niet uit 2 dingen.\nUiteraard niet zeggen dat ik de handleiding moet lezen, want dat doe ik uiteraard als eerste.\nHet staat er gewoon niet in, zal iets combi zijn.\n\n1.\nIk heb steeds - slechthorenden - ondertiteling bij tv gebruik. (van Teletekst)\nMet Subtitle (op ab) kun je dat wel uit zetten, maar als je later weer naar een andere zender gaat is het weer terug, heel vervelend.\nHet is toch achterlijk als je dat steeds bij elke verandering van zender moet uitzetten.\n---\nGeavanceerd - Toegankelijkheid - Type ondertiteling staat op Normaal\n\n\n2.\nIk wil de naam veranderen van de zenders.\nOp zich geen probleem natuurlijk, maar ik wil bijv. een spatie, dus niet RTL7 maar RTL 7 .\nIn de handleiding zeggen ze dat 2x klikken op 0 een spatie is.\nBij mij krijg je dan RTL_7.\nIk noem een spatie een kleine tussenruimte.\nVreemd, want de zenders die automatisch gevonden worden bij het in gebruik nemen, hebben bij sommige zenders wel een gewone spatie, dus RTL 7.\nKan het nu wel of niet zonder streepje?\n\n1x klikken op 0 geeft RTL07\n\nIk gebruik hem analoog voor tv.\n\nIemand een tip? :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2010 In de handleiding op blz 17 staat:\n\n1Druk op de Menu -toets om het OSD te openen.\n2 Gebruik de richtingsknoppen om Geavanceerd te selecteren in het OSD. Navigeer vervolgens naar de functie die u wilt aanpassen.\n3 Het menu Geavanceerd kan worden gebruikt voor het wijzigen van Ouderlijk toezicht, Geavanceerde beeldaanpassing, SCART,[B] Voorkeursondertiteling[/B] en andere belangrijke instellingen.\n\nIn de handleiding op blz 25 staat dat 1 x drukken op 0 de spatie geeft. (en niet 2 keer)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2010 Heb je een Acer Niek?\nDenk het niet want daar heb ik uiteraard ook alles door zitten pluizen, maar het blijft maar terug komen.\nBlz. 17.\n\nEn blz. 25 moet ik toch echt 2x op de 0 klikken anders komt er RTL07 ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2010 [QUOTE=burgkop;552515]Heb je een Acer Niek?\r\nDenk het niet want daar heb ik uiteraard ook alles door zitten pluizen, maar het blijft maar terug komen.\r\nBlz. 17.\r\n\r\nEn blz. 25 moet ik toch echt 2x op de 0 klikken anders komt er RTL07 ;)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb wel een Acer monitor (prachtig HD ding van 24 inch), maar de TV is al eeuwen van Philips. \r\nMaar ik heb de handleiding even bekeken van jou tv. \r\nJe moet iets over het hoofd zien, zeker wat die ondertiteling betreft. \r\n\r\nIk had ooit een klein digitaal kastje van de kabel en daar zat het ook zo lekker verstopt, dat ik altijd m\'n zoon vroeg om het er even af te mikken, als iemand het weer had ingesteld.:-)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2010 Heeft iemand misschien een emailadres van Acer Benelux?\nWat een ellende daar op die site om een bericht neer te zetten.\nSerienummer invullen gaat wel, maar zodra je het SNID nummer ingeeft, wat moet voor een nieuw apparaat, gaat het serienummer weer weg en vraagt ie even later weer om het serienummer.\nVul je weer in, gaat het SNID nummer weer weg.\nWil je een aankoopdatum invullen, gaat niet, welke combinatie ik ook doe, het is geen geldige aankoopdatum. Eergisteren.\nEn via het kalendertje invullen ook al niet goed.\nWat een vreselijk klantonvriendelijk gedoe daar.\nJe kunt wel weer bellen naar een Callcenter.\nNou, echt niet.\nEen goed begin met ACER, maar niet heus :mad: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 Heb je hier iets aan ? [B]Juridisch Loket[/B] : [url]http://www.juridischloket.nl/overhetjuridischloket/nieuws/Pages/UitspraakEuropeeshofontevredenklantenvanwebshopsookgeldterug.aspx[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 [quote=ricky1;552524]Heb je hier iets aan ? [B]Juridisch Loket[/B] : [URL]http://www.juridischloket.nl/overhetjuridischloket/nieuws/Pages/UitspraakEuropeeshofontevredenklantenvanwebshopsookgeldterug.aspx[/URL][/quote]\nNee, heb ik niets aan want het is geen web aankoop.\nHet gaat om de bereikbaarheid.\nGewoon even een berichtje sturen naar Acer.:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 [quote=dutch-online;552530]...\ngaat het serienummer weer weg en vraagt ie even later weer om het serienummer\n\nligt dat niet aan je browser instellingen. :(;)8-)[/quote]\nZou kunnen, heb het geprobeerd met Firefox en IE.\nNormaal kan ik wel van alles online invullen.:D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2010 Inmiddels heel wat instellingen nog eens nagelopen, maar helaas het blijft terug komen, die ondertiteling voor gehoorgestoorden.\nHeel iri.\nZal wel weer iets heel stoms zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [QUOTE=burgkop;552523]Heeft iemand misschien een emailadres van Acer Benelux?\r\nWat een ellende daar op die site om een bericht neer te zetten.\r\nSerienummer invullen gaat wel, maar zodra je het SNID nummer ingeeft, wat moet voor een nieuw apparaat, gaat het serienummer weer weg en vraagt ie even later weer om het serienummer.\r\nVul je weer in, gaat het SNID nummer weer weg.\r\nWil je een aankoopdatum invullen, gaat niet, welke combinatie ik ook doe, het is geen geldige aankoopdatum. Eergisteren.\r\nEn via het kalendertje invullen ook al niet goed.\r\nWat een vreselijk klantonvriendelijk gedoe daar.\r\nJe kunt wel weer bellen naar een Callcenter.\r\nNou, echt niet.\r\nEen goed begin met ACER, maar niet heus :mad:[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb wel een telefoonnummer van ze voor je:Acer 073 6459645 of 0032 78150023 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 Hmmm Ik heb 2,5 jaar geleden op diezelfde site een laptop aangemeld en had geen enkel probleem. Alles ging perfect.\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [quote=Niekie30;552619]Hmmm Ik heb 2,5 jaar geleden op diezelfde site een laptop aangemeld en had geen enkel probleem. Alles ging perfect.\nNiek[/quote]\nHet aanmelden heb ik ook gedaan, gelijk. :D\nMaar een daadwerkelijk bericht achterlaten ging bij mij zoals omschreven. \nKan het eventueel van de week nog eens proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [quote=pietnoe;552618]Ik heb wel een telefoonnummer van ze voor je:Acer 073 6459645 of 0032 78150023[/quote]\nBedankt voor het nummer, ga ik proberen als ik er in de winkel niet uit kom. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 Inderdaad weer heel stom.\nIn de winkel wisten ze het in eerste instantie ook niet (S&F) maar er liep een mannetje die het wel wist.\nHet staat dus niet in de handleiding.\nHij vond het overigens net als ik erg onlogisch, want je zou toch denken dat het deze instelling was:\n\n-- Geavanceerd - Toegankelijkheid - Type ondertiteling staat op Normaal - de andere keus is ( \"slecht horend\" ) -- \n\nDaar moet je dus niet zijn.\n\nJe moet gewoon de ondertiteling uitzetten, die stond uiteraard op NL, logisch toch, als Nederlander? (je kunt kiezen uit een hele meuk talen.\n\nDat is dus opgelost.\nSpatie met streepje nog niet, maar ach, daar maak ik mij nu niet meer druk om.\n\nBedankt weer allemaal voor het meedenken. :D:p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [QUOTE]....maar er liep een mannetje die het wel wist.[/QUOTE]\n\nVisitekaartjes uitgewisseld ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [quote=ricky1;552755]Visitekaartjes uitgewisseld ?[/quote]\nHeb ik niet :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [I]Je moet gewoon de ondertiteling uitzetten, die stond [B]uiteraard[/B] op NL, logisch toch, als Nederlander? (je kunt kiezen uit een hele meuk talen.[/I]\r\n\r\nIk vraag me dan af wie hem op NL heeft gezet?\r\nIk bedoel, je gaat als gebruiker toch niet al instellingen aanpassen en wijzigen, zonder eens te bekijken hoe het ding werkt?\r\nOf zouden ze dat af fabriek al gedaan hebben?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [quote=Niekie30;552772][I]Je moet gewoon de ondertiteling uitzetten, die stond [B]uiteraard[/B] op NL, logisch toch, als Nederlander? (je kunt kiezen uit een hele meuk talen.[/I]\n\nIk vraag me dan af wie hem op NL heeft gezet?\nIk bedoel, je gaat als gebruiker toch niet al instellingen aanpassen en wijzigen, zonder eens te bekijken hoe het ding werkt?\nOf zouden ze dat af fabriek al gedaan hebben?\n\nNiek[/quote]Het eerste welkomst scherm vraagt welke taal je wilt hebben.\nNu weet ik niet of daar gelijk gevraagd wordt welke taal je wilt hebben in de ondertitels, heb ik geen foto van gemaakt.\nIn iedergeval ben ik niet in het menu geweest om dat te veranderen.\nKan uiteraard gecombineerd zijn met het welkomst scherm.\nWant zodra je iets verder aanklikt dat de zenders auto gezocht moeten worden gaat hij lopen.\nAls dat na een paar minuten klaar is opent de eerste zender automatisch (ned 1) met gelijk die ondertitels erin.\nAls je het eenmaal weet is het makkelijk.\nMooi beeldje overigens en dat voor 207 euri.\nIk heb een schurft aan zwart pianolak, maar wat dat smalle randje betreft hebben wij er net geen last van, reflecterende lampen.\nHet scherm zelf is mat.\nDe Samsung die ik eens te leen had had grotere zwarte oppervlakken dus daar hadden wij wel last van reflectie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 Het blijven vreemde dingen en vooral soms lastig met instellen, maar inderdaad, geven de huidige tv\'s een prachtig helder en scherp beeld. Zelf kijk ik een philips full HD met een digitale Humax ervoor. Een echt fantastisch beeld, zeker toen ik hem een jaar geleden van scart afhaalde en hem aansloot met een hdmi kabel. \r\nIedereen heeft het over dan over dat Ambilight van Philips. Het zit er wel op, maar ik gebruik het niet of wienig. Als je niet uitkijkt is je hele kamer groen verlicht als je een potje voetbal kijkt:-)\r\n\r\nVeel plezier met de Acer!!\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2010 [quote=Niekie30;552779]Het blijven vreemde dingen en vooral soms lastig met instellen, maar inderdaad, geven de huidige tv\'s een prachtig helder en scherp beeld. Zelf kijk ik een philips full HD met een digitale Humax ervoor. Een echt fantastisch beeld, zeker toen ik hem een jaar geleden van scart afhaalde en hem aansloot met een hdmi kabel. \nIedereen heeft het over dan over dat Ambilight van Philips. Het zit er wel op, maar ik gebruik het niet of wienig. Als je niet uitkijkt is je hele kamer groen verlicht als je een potje voetbal kijkt:-)\n\nVeel plezier met de Acer!!\n\nNiek[/quote]\nIk zit hier analoog.\nHeb wel een schoteltje van 60 cm voor mij, die was tijdelijk bedoeld en 80cm voor moeders, maar die gebruikt hem nooit.\nWij hebben in het verleden ieder een eigen set aangeschaft omdat ik steeds ruzie had over rekeningen bij UPC.\nDaar wilde ik weg omdat ik honderden euro\'s teveel had betaald.\n\nUiteindelijk is het wel goed gekomen en is het terug betaald , dus de satontvangers zijn extra.\nHeb nog een spiksplinternieuwe in de schuur staan van 1.20m. met nieuwe rotor, heeft nog nooit buiten gestaan, komt er allemaal niet van om te plaatsen.\nZonde he.\n\nEr is tegenwoordig zoveel te zien op tv zodat je tijd te kort komt.:D:D:D\n\nAmbilight is wel leuk om te zien, maar om het steeds te gebruiken lijkt mij erg irritant, ik vind knipperende kerstverlichting al niet ideaal ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen