Ga naar inhoud

Externe hard disk

Aanbevolen berichten

Ik heb twee externe harde schijven gekocht, de G2 portable van Samsung.\r\n640 GB Hi-speed USB. \r\nLekker makkelijk inpluggen in mijn surround systeem en gaan.\r\n\r\nNu het probleem.\r\nIk had muziek op de schijf gezet maar was niet naar mijn zin.\r\nIk dacht het makkelijkste is formateren.\r\nHet probleem is nu dat mijn harde schijf niet meer herkent wordt door mijn surround installatie. \r\nIk heb alle gegevens van de tweede harddisc die nog goed werkt één op één overgezet.\r\nMijn systeem blijft hem niet herkennen en geeft aan no SUPPORT.\r\nIk heb al op de site van Samsing gekeken maar wordt daar ook niet wijzer.\r\nIemand een idee waar het aan kan liggen en liever nog, hoe kan ik het probleem oplossen.
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=ricky1;552369]Je zou naar een handleiding kunnen zoeken : [url]http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/hard-disk-drives/external-25/HX-MU064DA/G22/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support[/url]\r\n\r\nOf, bijvoorbeeld : Productondersteuning\r\n Data back-up software converter,Auto back-up Update Tool(08 Nov, 2010)\r\n Data security software converter,Secret Zone Update Tool(08 Nov, 2010)\r\n\r\n[url]http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/hard-disk-drives/external-25/HX-MU064DA/G22/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb daar op gekeken, maar het gaat alleen over bach-up instellingen voor de Hard drive.\r\nMaar bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;552370]Hoe heb je de schijf geformatteerd? NTFS of FAT32?\r\nWaarschijnlijk kan je surround systeem niet overweg met NTFS en heb je dat wel gekozen bij formatteren. Oplossing: normaals formatteren, maar dan kiezen voor FAT32 bestandssysteem.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb geformatteerd, maar had geen keuze. Hij gaf formateren NTFS of exFAT32.\r\nAls ik probeer te formatteren op exFAT32 krijg ik de melding.\r\nKan het formatteren niet voltooien, met NTFS kan ik wel formateren.\r\nHoe kan ik kiezen voor FAT32?
Link naar reactie
Ik weet het ook niet, weer geformatteerd, maar weet niet hoe ik het bestand in FAT moet installeren.\r\n\r\nIk heb de bestanden van de goedwerkende schijf één op één gecopieerd naar de niet goed werkende schijf. Dat lukt wel, maar mijn externe harde schijf wordt nog steeds niet gelezen door mijn surround systeem en de andere wel. rara.
Link naar reactie
Kijk eens hoe die andere (wel nog werkende) harde schijf is geformatteerd. Dat kan je zien bij \"Eigenschappen\". Tenminste als je dat ding aan je pc kunt hangen.\n\nVerder zou het handig zijn, als je merk en type van je surround systeem even zou vermelden, dan kunnen we kijken welke soort formattering hij wil zou kunnen slikken. Want behalve NTFS en FAT32 zijn er ook nog bijvoorbeeld ext3 ext4. Die laatste 2 heeft Windows het weer moeilijk mee.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;552405]Kijk eens hoe die andere (wel nog werkende) harde schijf is geformatteerd. Dat kan je zien bij \"Eigenschappen\". Tenminste als je dat ding aan je pc kunt hangen.\r\n\r\nVerder zou het handig zijn, als je merk en type van je surround systeem even zou vermelden, dan kunnen we kijken welke soort formattering hij wil zou kunnen slikken. Want behalve NTFS en FAT32 zijn er ook nog bijvoorbeeld ext3 ext4. Die laatste 2 heeft Windows het weer moeilijk mee.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb al eerder geschreven dat de andere harde schijf het wel goed doet, de schijf die ik niet geformatteerd heb.\r\nDus het ligt niet aan de schijf maar aan mij.\r\nIk had hem niet moeten formatteren.\r\nTen overvloede, ik heb een sony 5.1 surround systeem, maar dit heeft niets met de externe harde schijf te maken. Hij deed het goed tot na het formatteren.
Link naar reactie
[QUOTE=Guus Geluk;552420]Ik heb al eerder geschreven dat de andere harde schijf het wel goed doet, de schijf die ik niet geformatteerd heb.\r\nDus het ligt niet aan de schijf maar aan mij.\r\nIk had hem niet moeten formatteren.\r\nTen overvloede, ik heb een sony 5.1 surround systeem, maar dit heeft niets met de externe harde schijf te maken. Hij deed het goed tot na het formatteren.[/QUOTE]\r\n\r\nLezen Guus lezen... wat ik vraag.\r\nEn in principe kan je niets fout doen met formatteren. Je kan alleen het verkeerde bestandsysteem formatteren. Dus als je goed kijkt, naar de nog werkende schijf, weet je in elk geval of dat ding FAT32, NTFS of wat dan ook staat. Dan weet je in elk geval WAT je moet kiezen met formatteren. Werk tie daarna nog niet, dan inderdaad terug naar de winkel.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Onder Windows zal de schijf zichtbaar zijn.\r\nAls ik het goed lees is exFAT32 en FAT32 niet hetzelfde, je zal dus iets moeten dan met een hulp programma.\r\nDaar zou je een partitie programma voor kunnen gebruiken\r\nBijvoorbeeld daar de free versie ophalen: [url]http://www.paragon-software.com/home/pm-express/[/url]\r\nKijk goe ddat je de goed schijf kiest en formateer hem FAT32\r\nDit kan een uurtje of langer duren.\r\nAls hij daarna nog niet wordt herkend, dan zou je ermee terug moeten gaan.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Nieke,\r\nIk heb het programma minitool partition wizard gevonden en mijn externe harde schijf aangesloten.\r\nTot dus ver geen probleem.\r\nAls is wil gaan overzetten van NTFS naar Fat32 geeft het scherm aan dat hij 384GB naar FAT32 gaat wijzigen (groene streep) en 212GB wordt aan gegeven als unallocated (grijze streep)\r\nIk heb hem zijn werk laten doen, jij had het over een uurtje, maar hij heeft heel de nacht staan te ploeteren.\r\nHij speelt nu wel muziek af maar ik misgewoon 212GB.
Link naar reactie
[QUOTE=Guus Geluk;552538]Nieke,\r\nIk heb het programma minitool partition wizard gevonden en mijn externe harde schijf aangesloten.\r\nTot dus ver geen probleem.\r\nAls is wil gaan overzetten van NTFS naar Fat32 geeft het scherm aan dat hij 384GB naar FAT32 gaat wijzigen (groene streep) en 212GB wordt aan gegeven als unallocated (grijze streep)\r\nIk heb hem zijn werk laten doen, jij had het over een uurtje, maar hij heeft heel de nacht staan te ploeteren.\r\nHij speelt nu wel muziek af maar ik misgewoon 212GB.[/QUOTE]\r\n\r\nJe hebt dus niet geformateerd, maar je bent aan het conferteren geweest, waardoor hij de data probeert te behouden. Dat kan inderdaad voor zoveel GB wel even duren.\r\nIk weet niet wat die minitool precies kan, maar de bedoeling is dat je alle partities op de schijf verwijdert.\r\nDaarna 1 nieuwe grote partitie aanmaakt en die dus met FAT32 formateert. In principe moet je ook \"snelformateren\" kunnen kiezen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Niekie30\r\n\r\nZo\'n computer geleerdheid ben ik nou i.p.v. formateren, confetteren. \r\nIk wist het bestaan hiet nog niet eens van.\r\n\r\nIk had één partitie NTFS maar als ik er Fat32 van maak knipt hij er een stuk vanaf. \r\nIk kan deze ook wel benoemen naar FAT32, maar dan krijg ik twee partities op mijn schijf.\r\nB.v. een I en een H schijf op één externe harde schijf.\r\nDat is niet wat is wil.\r\nHeb je nog andere mogelijkheden die ik kan proberen hoor ik het wel.\r\nIn ieder geval bedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...