Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Delen Geplaatst: 17 december 2010 Ik heb op 23 november wegens een crash Windows XP opnieuw moeten installeren. Een herinstallatie van alle programma\'s en hardware die vóór die datum op mijn p.c. stonden was dan ook eveneens nodig. Nu alles achter de rug is, blijken sommige zaken toch niet optimaal te werken. Zo heb ik soms moeite met het opstarten en afsluiten van Windows. Bij het opstarten verschijnt weliswaar rechtsonder (bij de klok) het merendeel van de icoontjes, echter, de cursor (de pijl met de zandloper) blijft dan staan zonder dat er verder iets gebeurt, zodat ik ik een of een meerdere keren opnieuw moet opstarten, voordat ik gebruik kan maken van de p.c. Het langs de normale weg afsluiten lukt ook niet altijd, zodat ik dat moet doen door de aan/uit-knop in te drukken. Ook werkt \"Zoeken\" niet meer. Het venster verschijnt wel, maar bij het intikken van een te zoeken bestand of programma, \"bevriest\" het geheel en bij het dan gedwongen afsluiten verdwijnt een deel van de opstarticoontjes in de hoek rechtsonder. Nu wil ik systeemherstel gaan toepassen. Wat ik mij echter afvraag is of ik dan alle na het gekozen herstelpunt geinstalleerde programma\'s en hardware weer kwijt ben. Weet iemand het antwoord hierop? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 Alinea\'s kan op zich geen kwaad...\n\nAls je een herstelpunt kiest van [I]voor[/I] de installatie van programma\'s en drivers, dan ben je die programma\'s en drivers inderdaad kwijt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 Zoals ik het lees, is waarschijnlijk heel je win-xp versie behoorlijk beschadigd.\r\n\r\nIk heb dat ook wel eens gehad, maar toen was de enigste oplossing een verse installatie van windows-xp.\r\n\r\nZorg wel dat je nog eventueel een backup kan maken van je huidige programma\'s en data.\r\n\r\nsucces :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 Je schijf en geheugen eerst uitgebreid controleren kan ook geen kwaad...\n\nSchijf:\nRechtsklik hiervoor op het station in de Verkenner, kies \"[I]Eigenschappen - Extra - Het volume op fouten controleren - Nu controleren[/I]\".\nVink daar [I]beide [/I]mogelijkheden aan, en antwoord \"[I]Ja[/I]\" om bij de volgende opstart de schijf-controle uit te voeren.\nDaarna herstart je de PC, en zal als het goed is een volledige schijfcontrole gedaan worden, en die kan wel even duren, van een half uur tot uren, afhankelijk van de grootte van het volume.\nAls je na afloop het eindresultaat van de [I]schijfcontrole[/I] wilt lezen[B]:[/B]\nga naar [I]Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken[/I], (of type eventvwr.msc in een \"[I]Start - Uitvoeren[/I]\" tekstveld)..\nOnder \"[I]Toepassingen[/I]\" scroll je naar de datum / tijd van de boot nadat de check uitgevoerd is, en zoek de entree welke is als:\n\"[I]Informatie - [datum] - [tijd] - [B]Winlogon[/B][/I]\". \n\n\nGeheugen:\nGeheugentest op CDr branden (ISO), en daarmee de computer opstarten. Eerst in het BIOS aangeven dat je van CD/DVD wilt opstarten (\'[I]First bootdevice[/I]\')\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\n\nOf de MS Memory test:\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen