Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2010 Delen Geplaatst: 16 december 2010 op de openbare bieb hier hebben ze usb ports aan een draadje, (hoe noem je zo\'n ding? het is een stecker waar je een usb in kunt steken) en nergens de optie usb veilig verwijderen. \r\n\r\nbij navraag aan een bieb medewerker ging hij het(..) mij laten zien, en trok daarbij mijn usb uit de port terwijl verkenner nog open stond met de documenten op mijn usb nog op het scherm, even later deed mijn usb het tijdelijk niet, maar nu weer wel. ik wil graag jullie mening, die optie \'hardware veilig verwijderen\' zit toch niet voor niets op veel computers, of is dat bij dit soort usb-ports anders? etc.\r\nthanx Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2010 Als de schrijfhandelingen die de PC doet met de schijf voorbij zijn is het geen probleem om de stick te verwijderen zonder \'[I]Veilig verwijderen[/I]\', maar... hoe weet je of die handelingen voorbij zijn ?\nJuist daarvoor gebruik je \'[I]Veilig verwijderen[/I]\', want dan [I]vertelt[/I] de PC je of het veilig is, dus dat de handelingen voorbij zijn.\n\nEr is nog wel een instelling welke dit flink beïnvloedt[B]:[/B]\nals je rechtsklikt op het station, en kiest voor \'[I]Eigenschappen - tab Hardware - je Usb Flash Memory USB device selecteren - Eigenschappen - Beleidsinstellingen[/I]\', dan zie je de optie \'[I]Optimaliseren voor snelle verwijdering[/I]\'.\nBij die optie wordt de schrijfcache [I]uit[/I]geschakeld voor die stick. \nDit betekent dat een schrijfactie naar die schijf nooit uitgesteld zal worden door Windows om andere belangrijkere acties op de PC voor te laten gaan, en hiermee heb je dus de stick het snelst weer ter beschikking om te verwijderen omdat Windos het schrijven zo snel mogelijk voltooit.\n\nBij de andere optie, \'[I]Optimaliseren voor prestaties[/I]\', zou Windows wel eens een aantal seconden het schrijven naar de stick kunnen uitstellen om andere processen voorrang te geven, en dan zou jij denken dat de LED op de stick je vertelt dat het schrijven afgelopen is, en de stick uittrekken terwijl dat nog niet mag.\n\nFoutief uittrekken KAN de stick (of welke schijf dan ook) beschadigen, maar dat hoeft niet.\n\n\n(Die tab \'[I]Beleidsinstellingen[/I]\' is ook via schijfbeheer te bereiken) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2010 Als de schrijfhandelingen die de PC doet met de schijf voorbij zijn is het geen probleem om de stick te verwijderen zonder \'[I]Veilig verwijderen[/I]\', maar... hoe weet je of die handelingen voorbij zijn ?\nJuist daarvoor gebruik je \'[I]Veilig verwijderen[/I]\', want dan [I]vertelt[/I] de PC je of het veilig is, dus dat de handelingen voorbij zijn.\n\nEr is nog wel een instelling welke dit flink beïnvloedt[B]:[/B]\nals je rechtsklikt op het station, en kiest voor \'[I]Eigenschappen - tab Hardware - je Usb Flash Memory USB device selecteren - Eigenschappen - Beleidsinstellingen[/I]\', dan zie je de optie \'[I]Optimaliseren voor snelle verwijdering[/I]\'.\nBij die optie wordt de schrijfcache [I]uit[/I]geschakeld voor die stick. \nDit betekent dat een schrijfactie naar die schijf nooit uitgesteld zal worden door Windows om andere belangrijkere acties op de PC voor te laten gaan, en hiermee heb je dus de stick het snelst weer ter beschikking om te verwijderen omdat Windows het schrijven zo snel mogelijk voltooit.\n\nBij de andere optie, \'[I]Optimaliseren voor prestaties[/I]\', zou Windows wel eens een aantal seconden het schrijven naar de stick kunnen uitstellen om andere processen voorrang te geven, en dan zou jij denken dat de LED op de stick je vertelt dat het schrijven afgelopen is, en de stick uittrekken terwijl dat nog niet mag.\n\nBij een stick voor gewone opslag zou ik die schrijfcache uitschakelen, voor een vast aangesloten externe harde schijf zou ik de cache juist aanzetten.\n\nFoutief uittrekken KAN de stick (of welke schijf dan ook) beschadigen, maar dat hoeft niet altijd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2010 Bedankt voor het antwoord, het is duidelijk. in dit geval ging het om de computer op de bibliotheek, en daar kan ik uiteraard de instellingen niet aanpassen, maar voor mijn eigen laptop lijkt het mij een goed idee, Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen