Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Delen Geplaatst: 15 december 2010 hallo, \r\nsorry, bedankt voor de feedback, hoop het is zo duidelijker. mijn usb hub was kapot, en omdat het ook niet goed werkte met een toetsenbord en muis op een usb hub heb ik een ding gekocht om usb ports toe te voegen, maar ik weet niet hoe het ding heet, dat staat er staat niet op. Alleen maar \'add usb 2.0 and fire wire ports\'. Merk Sweex. dus eerste vraag is hoe zo\'n ding heet?\r\n\r\nVolgens de verkoper kan ik ook het beste een andere usb hub aanschaffen, omdat ik anders de kans loop dat een poort beschadigd, en dan zou mijn computer kapot gaan. Dat snap ik niet, kan iemand dat uitleggen? iedereen doet toch direct zijn usb in de laptob/pc? ik gebruik altijd \"veilig hardware verwijderen\" . volgens de verkoper kon er iets van het plastic gaan slijten. dit ding wat ik nu gekocht heb was ook maar e19,- dus als ik die gebruik om de usb in en uit te halen, dan valt het ook wel mee? \r\n\r\nik heb er geen zin in dat ik door mijn eigen koppigheid een advies van een ervaren betrouwbare verkoper te negeren iets kapot maak, dus vandaar mijn vraag ondanks dat het logisch lijkt, dus als iemand het uit kan leggen zou fijn zijn. \r\n\r\nHet gaat overigens om een dell latitude d600, windows xp. En dan nog over voeding: als ik dit apparaat alleen voor de usb gebruik, klopt het dat ik dan geen extra voeding nodig heb, en als ik een muis/toetsenbord er op aansluit wel?\r\nThanx, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2010 Maak eens wat alinea\'s; dit nodigt niet uit om te lezen en dat ga ik dus ook niet doen. Als je er een leesbaarder geheel van maakt wil ik nog wel eens een poging wagen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2010 heb het aangepast, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2010 Stuk beter!\n\nZo\'n ding heet waarschijnlijk een \"PCI insteekkaart\". Helemaal zeker kan ik dat niet uit je omschrijving halen. Moest je computer open om \'t erin te krijgen?\n\nZolang je die defecte hub maar niet meer gebruikt is alles goed. De verkoper heeft waarschijnlijk gedacht dat je nog steeds een hub wilde gebruiken, en in dat geval moet je de defecte hub inderdaad vervangen door een nieuwe. Heb je door die insteekkaart echter genoeg usb-poorten, dan is een hub uiteraard niet meer nodig\n\nDat van die voeding kan ik niet echt volgen: muis en toetsenbord zijn toch ook usb? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2010 [quote=FooBar;552213]Dat van die voeding kan ik niet echt volgen: muis en toetsenbord zijn toch ook usb?[/quote]\n\nIk vermoed dat dit gaat over het feit dat je twee types USB poort hebt - ééntje die een aangesloten apparaat van voldoende stroom kan voorzien om daarop te kunnen werken, en één die dat niet doet.\n\nExterne harde schijven, bijvoorbeeld, trekken hun stroom doorgaans uit de USB poort zelf, maar dan moet dat wel een \"powered\" USB poort zijn. Dit feitje wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld je telefoon vanaf een USB poort op te kunnen laden.\nNormaliter zijn USB poorten in PC\'s inderdaad gewoon powered, maar als je dan via een hub gaat werken, kan dat wel eens voor problemen zorgen. Vooral als je er veel apparaten op aansluit, waarvan er dan één of meer een powered USB poort nodig hebben, dan kan het gebeuren dat je USB poort niet genoeg stroom levert - wat in extreme gevallen zelfs voor een doorgebrande poort kan zorgen.\n\nDaarvoor zijn er dus USB hubs met extra voeding - zodat je geen problemen krijgt met apparaten die hun voeding uit de USB poort halen. Hang je er alleen zaken als muizen, kaartlezertjes of USB sticks aan, dan zal dat niet nodig zijn. Hang je er een harde schijf aan, of meerdere schijven, dan kan het het overwegen waard zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2010 dank voor de uitleg, ik hoefde de pc niet te openen, maar kon het ding er aan de zijkant in een gleuf insteken, het heeft een plat lang deel dat in de laptop gaat. ik heb nu mijn toetsenbord en muis in de gewone usb port, en doe mijn usb stick in dat ding Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2010 Oh, laptop. Dat had je nog niet verteld (of ik heb er overheen gelezen).\nIn dat geval is het geen pci insteekkaart maar een PC card. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2010 Is er sprake van zoiets : [B]2 Port USB 2.0 & 2 Port FireWire PC Card[/B] ?\r\n[url]http://www.sweex.com/nl/assortiment/connectivity/pci-cards/PU054[/url]\r\n\r\n\"En dan nog over voeding: als ik dit apparaat alleen voor de usb gebruik, klopt het dat ik dan geen extra voeding nodig heb, en als ik een muis/toetsenbord er op aansluit wel\"?\r\n\r\nIn dit geval heb je geen extra voeding nodig.\r\n\r\nZie ook : [url]https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/ExpressCard[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 ja, dat klopt, dat is hem, raar dat ze zo\'n ding niet gewoon een naam geven Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 [QUOTE=iemand85;552338]ja, dat klopt, dat is hem, raar dat ze zo\'n ding niet gewoon een naam geven[/QUOTE]\r\n\r\nHad je misschien de verpakking moeten bewaren ? :)\r\nMogelijk kun je de productbeschrijving ook in Apparaatbeheer terugvinden.\r\n\r\nBen je tevreden over de prestaties van de kaart ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 [QUOTE=ricky1;552336]In dit geval heb je geen extra voeding nodig.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar zie ook bericht # 5 van [B]JohnL[/B]. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 [QUOTE=iemand85;552338]raar dat ze zo\'n ding niet gewoon een naam geven[/QUOTE]\r\nHet heeft toch een naam: \"2 Port USB 2.0 & 2 Port FireWire PC Card\"\r\nHoeveel meer naam wil je hebben? ;)\r\nToegegeven, het is een technische benaming, maar als ik zoiets lees weet ik precies wat voor iets het is.\r\n\r\nDe voeding voor dat ding komt vanuit je laptop Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 ja, foutje, bedacht het later ook Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2010 [QUOTE=ricky1;552339]Ben je tevreden over de prestaties van de kaart ?[/QUOTE]\r\n\r\nZal anderen ook vast interesseren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2010 het is een late reactie, maar beter laat dan nooit, ik ben tevreden met de prestaties van de kaart, volgens de verkoper had die ook een veel grotere capaciteit, weet ook niet of ik ergens kan vinden wat voor kaart het is, dus dan denk ik ook niet dat iemand er iets aan heeft. sorry dat het zo lang duurde met antwoorden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2010 [QUOTE]weet ook niet of ik ergens kan vinden wat voor kaart het is, [/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=ricky1;552336]Is er sprake van zoiets : [B]2 Port USB 2.0 & 2 Port FireWire PC Card[/B] ?\r\n[url]http://www.sweex.com/nl/assortiment/connectivity/pci-cards/PU054[/url]\r\n\r\n\"En dan nog over voeding: als ik dit apparaat alleen voor de usb gebruik, klopt het dat ik dan geen extra voeding nodig heb, en als ik een muis/toetsenbord er op aansluit wel\"?\r\n\r\nIn dit geval heb je geen extra voeding nodig.\r\n\r\nZie ook : [url]https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/ExpressCard[/url][/QUOTE]\r\n\r\nWat wilde je nog meer weten dan ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2010 ik bedoelde: in je eerdere bericht schreef je dat het anderen zou intereseren of mijn nieuwe kaart werkte. dat snapte ik niet helemaal, maar mij leek dat je er niets aan zou hebben als je niet weet wat voor kaart het is. mijn dingen werken weer, maar na alle hulp wou ik geen vragen onbeantwoord laten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen