Ga naar inhoud
  • 0

anti virus action

Anoniem2

Vraag

Ik vermoed dat ik een virus of worm heb op mijn pc. Ik bezit een pentium 4, 2 ghz geheugen, windows xp. \r\nMet het downloaden via nieuwsgroepen is volgens mij antivirus action geinstalleerd. Ik heb dit nog snel kunnen zien voordat mijn pc down ging. \r\nik heb allerlei antispyware geprobeerd zonder resultaat (oa super antispyware, malwarebytes). Mijn antivirus (NormaN) is volgens mij plat gelegd, start niet meer op.\r\nGoogle Chrome doet niks meer. IE doet het nog wel. \r\n\r\nMet het opstarten krijg ik soms alleen mijn bureaublad zonder werkbalk en bureaublad iconen. Mijn systeemherstel bestanden zijn allemaal verwijderd. Ik heb geen herstelpunten meer.\r\n\r\nWie heeft er nog een suggestie om mijn pc weer virus/worm vrij te kunnen maken?\r\n\r\ngroeten\r\nSjors
Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Een Pentium 4 begrijp ik, maar 2ghz geheugen is me vreemd. je zal 2 GB bedoelen.\r\nMaar goed het virus probleem:\r\n\r\nJe kan proberen om op te starten in \"veilige modus\". Dat doe je door vlak voor het starten van Windows (dus vlak na het aanzetten van de pc en de witte letters op zwart beeld) een aantal keren op F8 te drukken, tot je een scherm krijgt met 3 keuzes bovenaan.\r\nKies daar: Opstarten in Veilige modus met netwerk ondersteuning.\r\nSurf dan even naar: [url]http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html[/url] en scan je pc online.\r\nGoede kans dat het virus verwijderd wordt.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 0
Norman is niet zo\'n beste antivirus. Als je het systeem weer op orde krijgt kun je beter een andere antivirus gaan gebruiken.\n\nAls je alleen het bureablad ziet, start dan taakbeheer (ctrl+alt+delete) en ga naar het eerste tabblad \"Toepassingen\" \nKlik rechtsonder op \"Nieuwe taak...\"\nTyp dan; [B]explorer[/B] en druk op Enter.\nGrote kans dat je de pictogrammen en taakbalk weer te zien krijgt.\n\nScan het systeem eens met de [URL=\"http://www.emsisoft.nl/eek/\"]Emsisoft Energency Kit scanner[/URL].
Link naar reactie
  • 0
Ik heb mijn computer zowel met bitdefender als emisoft emergency kit gescand. Die vonden inderdaad wat wormen met hoog risico. Deze heb ik verwijderd. \r\nAlleen mijn pc reageert nog apart. Norman start niet op met het opstarten van de pc. Tevens kan ik alleen via IE op internet. Google Chrome nog steeds niet. Ook niet na herinstalatie. \r\nSoms krijg ik een grafisch ander menubalk. Het is dan net of ik in veilige modus ben opgestart. \r\n\r\nIk vermoed dat er nog andere problemen spelen maar weet niet goed wat. Ik denk nog steeds aan een virus. \r\nzijn er nog andere opties of mogelijkheden?\r\n\r\nps. ik zie dat ik dit bericht in een verkeerde forum heb neergezet. Moet eigelijk bij beveiliging.\r\nHoe kan ik dat regelen?
Link naar reactie
  • 0
Ik heb en krijg mijn systeem nog steeds niet op orde. Het wordt alleen maar erger. Internet is alleen met IE mogelijk. Waarbij IE zichzelf soms zichzelf afsluit. Wachtwoorden invullen zorgt er ook voor dat IE soms stopt. Het systeem afsluiten of laten opstarten kan vaak alleen nog maar met een harde stop (aan en uit knop). Ik had ook op aanraden van Anacho Prevx gebruikt, maar deze start iedere keer vanzelf op. Kan dit ook niet meer verwijderen, niet via unistall maar ook niet via Config>software verwijderen.\r\n\r\nUit pure frustatie dacht ik maar opnieuw windows te installeren. Dat kan bij mij via Clarity. Ik kan dan kiezen voor C repair, C opnieuw installeren of alles opnieuw installeren. Bij de 1e twee opties geeft Clarity aan dat ik dit niet kan omdat er geen partities aanwezig zijn. Kies ik voor alles dan wordt opnieuw WIndows gestart. \r\nToen maar geprobeerd Windows opnieuw te installeren. Geprobeerd de C schijf te formateren. Maar dan krijg ik te zien dat dit niet kan omdat de schijf al in gebruik is. \r\n\r\nDe frustraties spelen hoogtij bij mij! Wie heeft er goede raad?
Link naar reactie
  • 0
Ik ken Clarity niet, maar goed.\nAls je Windows opnieuw wilt installeren, zal je: \nOf van cd/dvd moeten opstarten\nOf in het menu waar je het over hebt vroeg genoeg de juiste keuze moeten maken.\nMaar gezien de foutmeldingen vermoed ik toch, dat je harde schijf het heeft begeven.\nKan je met een Windows cd \"Opstart herstel\" uitvoeren?\nDan wel met een opstartbare Live cd een schijfcontrole? (Google op BartPE)\n\nNiek
Link naar reactie
  • 0
[quote=Macfan;552652]Een herinstallatie lijkt me de enige oplossing, gezien de situatie.[/quote]\nNiet de moed zo snel opgeven,\nje kan nl nog je PC eens goed laten screenen door de zeer capabele mensen van [URL=\"http://www.nucia.eu/forum/\"]Nucia(Klik)\n[/URL] Registreer je daar en klik dan op de link \"Een nieuwe vraag stellen \" boven aan de pagina, lees even de info door en alles wordt vanzelf duidelijk over HJT logs en hoe die te plaatsen.\nProbeer het eerst eens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...