Ga naar inhoud

Visualiseer het verkeer van elke website

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,\r\n\r\nVia internet ben ik de volgende website tegen gekomen: [URL=\"http://trafficvisualize.nl\"]Trafficvisualize.nl[/URL]\r\n\r\nHet is een website waar je van elke website het aantal bezoekers kan inzien. Deze bezoekers worden vergeleken met verschillende \'dingen\' om de grote getallen duidelijker over te laten komen.\r\n\r\nTrafficvisualize.nl in hun eigen woorden.\r\n\r\nTrafficVisualize is een gratis internet service. Hier vind je een schatting van het dagelijkse aantal bezoekers van een website. Wij proberen deze bezoekersaantallen voor u te visualiseren door het te vergelijken met landen die een vergelijkbare bevolking tellen. Verder zetten we het in perspectief door het te vergelijken met een beeld dat onze hersenen gemakkelijk kunnen begrijpen. Grote aantallen zijn duidelijker te begrijpen als dit met iets vergeleken kan worden. \r\n\r\nLink: [URL=\"http://trafficvisualize.nl\"]Trafficvisualize.nl[/URL]
Link naar reactie
Leuk, maar het klopt van geen kant.\nAls ik mijn eigen website invul, dan beweren ze 51 bezoekers per dag. In de afgelopen maand is het aantal unieke bezoekers per dat op m\'n site niet boven de 16 uit geweest.\n\nOok beweren ze dat het aantal bezochte pagina\'s per bezoek 2 is, terwijl dat in werkelijkheid in diezelfde maand gemiddeld 3,72 is.\n\nDus geen idee hoe ze aan die gegevens komen, maar ze kloppen dus totaal niet.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;551436]Leuk, maar het klopt van geen kant.\nAls ik mijn eigen website invul, dan beweren ze 51 bezoekers per dag. In de afgelopen maand is het aantal unieke bezoekers per dat op m\'n site niet boven de 16 uit geweest.\n\nOok beweren ze dat het aantal bezochte pagina\'s per bezoek 2 is, terwijl dat in werkelijkheid in diezelfde maand gemiddeld 3,72 is.\n\nDus geen idee hoe ze aan die gegevens komen, maar ze kloppen dus totaal niet.[/QUOTE]\n\nJa maar het is een schatting he, dan komt het al aardig in de buurt!
Link naar reactie
300% ernaast vind ik niet echt in de buurt eerlijk gezegd. En wat heb je aan een schatting? Als eigenaar van een website helemaal niets, en als niet eigenaar heb je dat trafficvisualize na één keer ook wel gezien.\n\nSorry dat ik zo negatief over kom, maar ik vraag me af waarom je uberhaupt zo\'n website zou willen oprichten...
Link naar reactie
[QUOTE=funkyid;551433]Trafficvisualize.nl in hun eigen woorden.\r\n\r\nTrafficVisualize is een gratis internet service. Hier vind je een schatting van het dagelijkse aantal bezoekers van een website. Wij proberen deze bezoekersaantallen voor u te visualiseren door het te vergelijken met landen die een vergelijkbare bevolking tellen. Verder zetten we het in perspectief door het te vergelijken met een beeld dat onze hersenen gemakkelijk kunnen begrijpen. Grote aantallen zijn duidelijker te begrijpen als dit met iets vergeleken kan worden.[/QUOTE]\r\n\r\nHet is geen schatting maar een volledig uit de lucht gegerepen getal.\r\nHet in \'perspectief zetten door het te vergelijken met een beeld dat onze hersenen beter kunnen begrijpen\' lukt echt als je gaat vertellen dat de (fictieve) 412.170 dagelijkse bezoekers van je site samen 52,757,760 liter water gebruiken. Dan hebben we meteen een duidelijk beeld van het geheel.\r\nEn de eerdere 51 dagelijkse bezoekers van diezelfde site is een aantal dat mijn verstand al helemaal te boven gaat......\r\nKortom: grotere onzin kom je maar weinig tegen op internet....
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;551497]300% ernaast vind ik niet echt in de buurt eerlijk gezegd. En wat heb je aan een schatting? Als eigenaar van een website helemaal niets, en als niet eigenaar heb je dat trafficvisualize na één keer ook wel gezien.\r\n\r\nSorry dat ik zo negatief over kom, maar ik vraag me af waarom je uberhaupt zo\'n website zou willen oprichten...[/QUOTE]\r\n\r\nJa relatief gezien is dat veel maar absoluut gezien niet... Het is hoe je het bekijkt. Als eigenaar van een website is het denk ik overbodig om hiernaar te kijken omdat je meestal zelf gewoon de cijfers heb en als niet eigenaar is het leuk voor een keertje ja...
Link naar reactie
[QUOTE=Melvin1;551864]Waarop baseer je dat?[/QUOTE]\r\n\r\nOp het feit dat één en dezelfde site op verschillende momenten twee totaal verschillende bezoekersaantallen gehad zou hebben. Op het eerste moment 51 (...), bij de tweede check (30 minuten later) 412.170..... Let op: we hebben het hier over [I]dagelijkse[/I] bezoekersaantallen. Die kunnen niet per half uur zo sterk wisselen. Ter info: het betrof hier mijn eigen site waarvan nauwelijks iemand het bestaan weet.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;551879]wat denk je hier van.;):rolleyes:\r\n\r\n\r\nIk had ook 51 bezoekers ??\r\nEn heb nog een paar adressen gecontroleerd\r\n\r\nsteeds 51 bezoekers \r\n\r\n\r\nEn steeds het zelfde verhaaltje erbij.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, maar ik denk dat 51 bezoekers meer overeenkomt met een schatting dan een volledig uit de lucht gegrepen getal.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;551882]Op het feit dat één en dezelfde site op verschillende momenten twee totaal verschillende bezoekersaantallen gehad zou hebben. Op het eerste moment 51 (...), bij de tweede check (30 minuten later) 412.170..... Let op: we hebben het hier over [I]dagelijkse[/I] bezoekersaantallen. Die kunnen niet per half uur zo sterk wisselen. Ter info: het betrof hier mijn eigen site waarvan nauwelijks iemand het bestaan weet.[/QUOTE]\r\n\r\nHmm, dat is wel vreemd ja:rolleyes:
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...