Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Delen Geplaatst: 8 december 2010 Mijn computer heeft de nare eigenschap ontwikkeld om bij het opstarten niet onmiddelijk een draadloze verbinding met de router te maken. De laatste paar weken moet ik de computer tussen de 2 en 4 keer opstarten alvorens dit contact wordt gemaakt. Een tweede computer (laptop) maakt zonder problemen verbinding met de router. Het lijkt wel of de computer eerst warm moet worden alvorens het draadloze contact kan worden gemaakt. Dit klinkt ongeloofwaardig. Als de computer eenmaal verbinding heeft zijn er geen proplemen meer. Ik kan ook gewoon pingen. Enig idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 [quote]De laatste paar weken moet ik de computer tussen de 2 en 4 keer opstarten alvorens dit contact wordt gemaakt.[/quote]\r\nDat is wel vaak. Heb je niet geprobeerd gewoon handmatig een verbinding te maken dan? Als dat gaat dan heb je sneller verbinding dan dat je 2 tot 4 keer de computer moet herstarten.\r\nHoe lang wacht je op een verbinding? Ik heb wel eens meegemaakt met een pc die eigenlijk te vol zat, dat het zandlopertje niet meer liep. Dat duurde 2 minuten en dan opeens liep het weer en werd pas de netwerkdriver geinitialiseerd en werkte draadloos ook.\r\nDat zou bijvoorbeeld een oorzaak kunnen zijn.\r\n\r\nZo kan het laten draaien van antispyware zoals Malwarebytes en een opruimprogramma zoals CCcleaner vaak ook al helpen de zaak wat te versnellen, alsmede eens defragmenteren.\r\n\r\nJe kunt ook proberen om te zien of er een nieuwere driver te krijgen is voor je netwerkkaart en dan de driver updaten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen