Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Delen Geplaatst: 8 december 2010 ik heb een extern schijfje 500 gig krijgt zijn voeding via een dubbele usb kabel, werkt prima.\r\nnou kom ik laatst bij iemand anders sluit hem aan krijgt voeding ( lampje brand) maar schijfje laat piepjes horen, en op de pc is de externe schijf niet te zien!\r\nIemand enig idee hoe dat kan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 Mogelijk te weinig spanning.\r\n\r\nOp de eigen PC werkt het wel (weer) ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 ja op mijn eigen pc en die van anderen is het geen enkel probleem\r\nMaar ik heb dat dingetje juist om bij anderen aan te sluiten, geweldig ding, 500 gig in zakformaat:p\r\nHoe los ik dat op bij die pc? en waarom levert die volgens jou te weinig spanning? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 Welke USB-poorten heb jij bij de bedoelde PC gebruikt - voor of achter ? En, was er meer randapparatuur op aangesloten ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 eerst voor 2 poorten, toen de achterste gepakt, probleem was identiek \nVerder zit er niks op aangesloten.\nHet die wel zo dat die pctjes vroeger werden geleverd met 512 mb geheugen, nu zit er 2 gig in, en er is een redelijke grafische kaart in is gezet. De voeding is vermoedelijk ongewijzigd gebleven daar heb ik verder niet op gelet, draait wel goed allemaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 USB 1.1 - poorten misschien ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 Heb je verleng kabels gebruikt? haal die er tussenuit dan. De mijne werkt alleen met het 30 cm kabeltje wat erbij zat.\n\nHeb je de schijf een vaste schjijfletter gegeven? Dat kan ook een oorzaak zijn.Geef hem anders een heel hoge letter. (X ofzo)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 Het is idd een oud bakje, 1.1 zou zo maar kunnen, kan zo\'n schijfje daar niet meer overweg?\nVerder gewoon het bijgeleverde usb kabeltje gebruikt, met zo\'n dubbel usb steker\nSpanning krijgt hij wel, maar de schijf zelf maakt dan kleine piepjes en word verder niet gezien door de pc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 [QUOTE=die_lange;551424]Het is idd een oud bakje, 1.1 zou zo maar kunnen, ....... [/QUOTE]\r\n\r\nUSB 1.1 lijkt me de enige logische reden van het probleem. Zie ook bijv. deze topic : [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=66375&highlight=fietsenmaker[/url]\r\n\r\nOplossing zou kunnen zijn een USB 2.0 PCI card , bijv. : [url]http://www.bol.com/nl/p/computer/sitecom-usb-2-0-pci-card-4-port-cn-029/1003004004381441/index.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 [QUOTE=Niekie30;551397]\nHeb je de schijf een vaste schjijfletter gegeven? Dat kan ook een oorzaak zijn.Geef hem anders een heel hoge letter. (X ofzo)[/QUOTE]\nEen schijfletter geven doe je in [I]Schijfbeheer[/I], maar de vraag is....: \nis die schijf in schijfbeheer te zien ?\nRechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', kies \'[I]Beheren - Schijfbeheer[/I]\'.\n\nUSB 1.1 zou niet uit mogen maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 @ Erik\r\n\r\n[QUOTE=ricky1;551439] Zie ook bijv. deze topic : [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=66375&highlight=fietsenmaker[/url][/QUOTE]\r\n\r\nRemember ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 [QUOTE=ricky1;551470]@ Erik\r\n\r\n\r\n\r\nRemember ?[/QUOTE]\r\nNee... (A)\r\n\r\nJe hebt de verkeerde link gebruikt, die link staat in die pagina die jij gaf. Dit bedoelde je:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=56223[/url] ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2010 [QUOTE=erikdenhouter;551472]Je hebt de verkeerde link gebruikt, die link staat in die pagina die jij gaf. Dit bedoelde je:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=56223[/url] ;)[/QUOTE]\r\n\r\nNee, die ging over een kortere kabel; de andere over USB 1.1.\r\n\r\nOeps..., sorry! Zie nu, dat jij daarin niet hebt gereageerd. :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 uhm vaste letter? hoe bedoel je dat?\r\nDat hangt toch gewoon af van het aantal partities die er staan?\r\nZelf heb ik er meer dan dat hij heeft.....\r\nStom maar heb idd niet bij schijfbeheer gekeken, normaal plug je dat ding in, en dan staat hij gelijk onder mijn computer, tenminste tot nog toe:)\r\n\r\nWat ik me afvraag: dat schijfje van me begon harde piepjes uit te zenden, nog nooit gehoord, ik dacht gauw er af met dat ding:^)\r\n\r\nIs het ook gewoon mogelijk dat zo\'n oud bakje doordat hij nu een redelijke grafische kaart heeft (stroom via de voeding, 512 mb) en een opgekrikt geheugen van 512 naar 2048, dat die voeding gewoon niet meer spanning kan aanleveren voor dat schijfje van me?\r\n\r\nEn wat was dat gepiep? Kon daar in die beperkte manual van dat ding ook niks over vinden...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 [QUOTE=ricky1;551439]USB 1.1 lijkt me de enige logische reden van het probleem. Zie ook bijv. deze topic : [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=66375&highlight=fietsenmaker[/url]\r\n\r\nOplossing zou kunnen zijn een USB 2.0 PCI card , bijv. : [url]http://www.bol.com/nl/p/computer/sitecom-usb-2-0-pci-card-4-port-cn-029/1003004004381441/index.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nNog een keer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 Ben ik blind?:^)\r\nDat probleem wat die fietsenmaker in dat topic heeft was mijn vraag toch niet?\r\nJij ziet dat misschien anders.....:)\r\nEn een kaartje om naar 2.0 over te gaan is ook niet een optie, omdat die pc niet van mij is, \r\nik vroeg me gewoon af wat het zou kunnen zijn, en wat dat vreemde gepiep van dat schijfje is....\r\n\r\nEr schreef ook iemand dat het dingetje wel compatibel zou moeten zijn met 1.1 dus vraag blijft waarom werkt hij dan niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 Als je zo\'n ding stoot, terwijl hij leest, schrijft, zeg maar aanstaat, kan dat genoeg zijn om hem omzeep te helpen. Ik had er pas ook één die was gaan piepen. Kon nog net de data redden, daar kon de beste man hem weggooien.\r\nDraait tie op een andere pc nog wel goed?\r\n\r\nWilde gok: Piepen door ietsje stroomgebrek?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 Heb je productomschrijving zoals merk en type ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2010 [QUOTE=die_lange;551545]En een kaartje om naar 2.0 over te gaan is ook niet een optie, omdat die pc niet van mij is, \r\nik vroeg me gewoon af wat het zou kunnen zijn, en wat dat vreemde gepiep van dat schijfje is....[/QUOTE]\r\n\r\nKreeg de indruk, dat er veel aan gelegen was om de externe schijf op de bewuste PC te laten werken.\r\nMet het installeren van een USB 2.0 PCI kaart heb ik zelf een vergelijkbaar probleem opgelost. \r\nHet gepiep zal dezelfde functie hebben als de Beep Codes in het BIOS : \'Stront aan de knikker\'!\r\n\r\nJammer, dat ik je probleem niet kon oplossen. :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2010 Tuurlijk wil ik dat graag, maar zoals gezegd die pc is niet van mij,\nDat schijfje is een iomega 500 gig, meer kon ik er niet op ontdekken\nwerkt verder prima op elke pc tot nog toe, behalve die dus.\nHeeft ook geen duw gehad, begon gelijk te piepen en was niet zichtbaar, wat dat stroom verbruik betreft , het zou best kunnen hoor, dat het de oorzaak is,\nIk vroeg me gewoon af wat jullie er van dachten te meer omdat ik er in die gebrekkige manual ook niks over kon vinden en dat nog niet eerder had meegemaakt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen