Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Delen Geplaatst: 7 december 2010 hallo, ik heb een sony cdr-hc19e camcorder gekocht.\r\nnu wil ik die op mijn laptop aansluiten met een firewire kabel (IEEE 1394)\r\ndus heb ik een firewire kabel gekocht (4 pins)\r\nlaptop aan gezet en de camcorder aangezet, toen de kabel ertussen gedaan.\r\nmaar vervolgens gebeurt er helemaal niks!!!!\r\ngeen piepje of signaaltje dat er iets is aangesloten, kortom helemaal niks.\r\nheb al vele settings geprobeerd met de camcorder, maar niks helpt.\r\nusb kabel er tussen gemonteerd, en toen werd er nieuwe hardware gevonden.\r\ntijdens het zoeken naar stuurprogramma\'s geeft hij een melding dat er geen stuurprogramma\'s gevonden kunnen worden.\r\nhoe kom ik nu aan drivers voor win VISTA?????\r\nheb al gemaild en gebeld met sony maar daar kom ik totaal niet verder mee.\r\ndie zeggen dat je nooit iets ziet als je een firewire kabel aansluit op de camcorder, maar dat je pas wat kan zien als je movie maker opgestart hebt, ( NIET DUS )\r\ntevens herkent mijn HDD recorder de camcorder ook niet met i-Link kabel.\r\n\r\nandere (JVC ) camcorder geprobeerd met usb en met fire wire kabel en voilla, alles werkt perfect drivers worden gevonden en geinstalleerd .\r\n\r\nook wordt deze JVC herkend op mijn HDD recorder\r\n\r\nhoe is dit nu toch mogelijk???\r\nik wordt er helemaal niet goed van.\r\nals ik vervolgens drivers wil downloaden van de sony site vragen ze om een cd code.\r\ndie heb ik dus niet omdat er nooit een cd bij deze camcorder gezeten heeft.\r\n\r\nwie weet er nog een oplossing om mijn sony camcorder met i-Link aan de praat te krijgen???\r\n\r\ngrt flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Ik heb er geen ervaring mee maar wel even mee gezocht en volgens mij heb je deze nodig:\n[url]http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_en_GB&f=usbdrven_vista[/url]\n\nOnderaan de pagina vink je aan dat je de voorwaarden hebt gelezen en klik je op Accept. Dit zal de download starten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 Voor Ilink-firewire zijn geen drivers nodig ,,die zijn en volgens mij ook niet.\nPc aanzetten ,,kamera aansluiten via firewire ,aanzetten en op afspelen zetten. Dan pas je montage/capture prg opstarten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 werkt dus allamaal niet\r\nusb apparaat kan ik niets mee, is wel geinstalleerd maar ik kan hem nergens vinden in verkenner.\r\ntevens herkent mijn movie maker programma hem niet\r\nmet fire wire kabel krijg ik totaal geen contact met de pc terwijl de jvc camera gelijk reageerd.\r\n\r\ngoede raad aan iedereen, koop nooooooiiiiit een sony product, want je gaat het schip in \r\n\r\ngrt flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2010 [QUOTE=flipjetiel;551232]koop nooooooiiiiit een sony product[/QUOTE]\r\nWat een onzin. Heb jij toevallig iets van sony dat niet meteen werkt (wat net zo goed aan je computer kan liggen) en is opeens alles van sony slecht.\r\nIk begrijp je ongenoegen, maar dit is wel erg kort door de bocht.\r\n\r\nNeem eerst de handleiding even door om te zien of je iets speciaals moet instellen. En probeer dan eens op een andere computer om te zien of het nu aan de camera of aan je computer ligt. En dan kijken we dan wel weer verder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 hoi,\r\nik heb nog meer apparaten van sony gehad die niet echt compatible waren met de computer of HDD recorder.\r\nhet apparaat opzich is niks mis mee, enkel kun je hem niet aansluiten op de pc\r\nen ja ik heb de hele handleiding door genomen en verschillende dingen geprobeerd.\r\nzelfs van een oudere camera ook de handleiding doorgelezen om de verschillen te zien in menu\'s\r\nmaar er komt gewoon geen signaal uit de firewire kabel.\r\nheb gister weer heel de avond zitten zoeken en proberen maar niks helpt er.\r\ndenk dat ik het zo maar laat of ik koop wat anders.\r\nkijk trouwens ook maar eens op een site met reviews, (ben echt niet de enigste die klaagt)\r\n\r\nbedankt voor jullie reactie\'s\r\ngrt flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2010 Ik heb 2 sony kamera\'s die perfect werken ,via de firewire.\n \nAls het aansluiten met de firewire op een HDD recorder niet werkt ,,dan ligt het aan het kabeltje ,,of de firewire uitgang van de kamera is defect.\nGa dan gewoon met de kamera terug naar de winkel !!! Dat is de enige oplossing. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen