Ik heb afgelopen week de stap maar eens gemaakt, en ben van XP over gegaan op Windows 7.\nEen hele verademing, ik denk niet dat ik hier spijt van ga krijgen.\nToch ben ik na zo`n frisse nieuwe installatie wat meer over de veiligheid na gaan denken.\nIk heb een hele simpele configuratie:\n1 pc, bekabeld verbonden met de router/modem van Tele2.\n\nIk heb geen 3rd party-firewall opgezet, omdat die van Windows 7 mij geavanceerd genoeg is.\nAlleen doet hij niks! Ik kan nieuwe programma`s installeren wat ik wil, en die kunnen gewoon contact maken met internet.\n\nVraag 1:\n[I]Hoe stel ik de firewall zo in dat bij elk programma gevraagd wordt of hij contact met internet mag maken?[/I]\n\nVerder wil ik, aangezien ik hier maar 1 PC heb en dus ook met niemand mijn bestanden wil delen, alle overbodige netwerkservices uitschakelen. Ik zie bij de services onder andere DHCP client, DNS client, Extensible Autentication Protocol,\nIP helper, NETBIOS helper, en weet ik het wat allemaal nog meer.\n\nVraag 2:\n[I]Welke services zijn nodig om te kunnen internetten en kan ik dan de rest van de netwerkservices gewoon uitschakelen?[/I]\n\nEn de laatste vraag 3:\n[I]Ik heb mijn netwerklocatie op openbaar gezet, klopt het dat er dus geen binnenkomende verbindingen kunnen worden gemaakt?[/I]\n\nAlvast bedankt!
Vraag
Anoniem2
Link naar reactie
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen