Ga naar inhoud

videobewerking PC

Aanbevolen berichten

Voor een familielid ben ik op zoek naar een goede configuratie voor een bouw PC. Heb natuurlijk ook al hier op het forum het e.e.a. gelezen. Ben niet thuis in hardware en zeker niet in het combineren er van. De PC gaat gehaald worden bij Norrod.\n\nBehuizing : Cooler Master CM690II 99,95\nProcessor : Intel Core i7-950 255,--\nMoederbord : Asus P6TSE 167,98\nGeheugen: OCZ Gold XTC 6GB 87,77\nVideokaart: Asus Engts450 144,95\nWindows 7 OEM 64bit 109,95\nSSD : OCZ Vertex 2 120 GB 209,95\nHD Samsung Spinpoint F2 EcoGreen 1, 5 TB 69,95\nDVD writer: Samsung SH-S223C DVD-rewriter 22x SATA Black 21,95\n\n\nNou begrijp ik dat een combinatie met SSD en HD heel goed kan. Past dat ook op dit moederbord en de overige componenten passen die op dat moederbord? \nZit de voeding al in de behuizing?\nIs er een vergelijkbaar moederbord/behuizing met USB3.0?\nHeb ik nog een essentieel onderdeel gemist?\nHoe zit het met firewire (wordt gebruikt weet ik) en cardreader... zit dat in de behuizing of moet dat nog apart worden ingebouwd?\nWe laten hem assembleren.\nGraag jullie visie op systeem en eventuele verbeteringen. Prijsklasse niet meer dan prijzen hier boven (is al aan de hoge kant)
Link naar reactie
[QUOTE=Kavish;551082]Als Reintje aangeeft dat hij het prijskaartje nu al aan de hoge kant vindt, waarom dan die paar euro extra uitgeven voor een CPU die alleen maar 0,26 GHz hoger is geklokt?[/QUOTE]Nogal logisch, voor zo\'n processor geeft dat een significant verschil in performance. En dat voor maar een paar eurootjes meer: de i7-930 is prijstechnisch gezien niet interessant meer.\r\n[url]http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/compare,2407.html?prod%5B4475%5D=on&prod%5B4477%5D=on[/url]
Link naar reactie
Ik zou de 120 GB SSD laten vervallen, en voor een paar tientjes meer 2x 60 GB OCz Vertex 2 nemen, en dan in Raid 0. Is bijna 2x zo snel als 1 SSD van 120 GB. \n\nEn ja, dat werkt/kan op je moederbord. Ik heb zelf 4 vertexen van 30GB in mijn eigen computer zitten, en die heeft hetzelfde moederbord. \n\nGeheugen:[SIZE=3] Het moederbord ondersteund DDR3-1600 geheugen. Dus dat 1066 geheugen zou ik niet doen. Ik heb er zelf dure OCZ Platinum 1600 CL7, 3x2 GB geheugen inzitten, maar een setje[/SIZE][B][SIZE=3] [/SIZE][/B][SIZE=3]Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB Triple Kit is al een stuk sneller dan het geheugen wat jij gekozen hebt. \n[/SIZE]
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;551085]Ik zou de 120 GB SSD laten vervallen, en voor een paar tientjes meer 2x 60 GB OCz Vertex 2 nemen, en dan in Raid 0. Is bijna 2x zo snel als 1 SSD van 120 GB. \n\nEn ja, dat werkt/kan op je moederbord. Ik heb zelf 4 vertexen van 30GB in mijn eigen computer zitten, en die heeft hetzelfde moederbord. \n\nGeheugen:[SIZE=3] Het moederbord ondersteund DDR3-1600 geheugen. Dus dat 1066 geheugen zou ik niet doen. Ik heb er zelf dure OCZ Platinum 1600 CL7, 3x2 GB geheugen inzitten, maar een setje[/SIZE][B][SIZE=3] [/SIZE][/B][SIZE=3]Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB Triple Kit is al een stuk sneller dan het geheugen wat jij gekozen hebt. \n[/SIZE][/QUOTE]\n\nHij geeft niet aan te willen overklokken, dus dan gebruikt hij die extra MHz niet...\n\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;551084] De i7-930 is prijstechnisch gezien niet interessant meer.\n[url]http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/compare,2407.html?prod%5B4475%5D=on&prod%5B4477%5D=on[/url][/QUOTE]\n\nBedankt dat wist ik niet.:)
Link naar reactie
Als je een lekker snelle ssd wilt hebben zou ik voor een pci-e ssd gaan. \r\nEen pci-e ssd is wel 3 tot 4 keer sneller als een normale ssd:\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-097426[/url]\r\n\r\nIk zou zoals obi al zij ook voor een i7-950 gaan.\r\nEn dat corsair geheugensetje is niet echt bedoeld voor overklokken al hoewel je het er wel mee kunt. \r\nMaar als je echt goed wilt overklokken zou ik voor de dominator serie van corsair gaan.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;551025]Voor een familielid ben ik op zoek naar een goede configuratie voor een bouw PC. Heb natuurlijk ook al hier op het forum het e.e.a. gelezen. Ben niet thuis in hardware en zeker niet in het combineren er van. De PC gaat gehaald worden bij Norrod.\r\n\r\nBehuizing : Cooler Master CM690II 99,95\r\nProcessor : Intel Core i7-950 255,--\r\nMoederbord : Asus P6TSE 167,98\r\nGeheugen: OCZ Gold XTC 6GB 87,77\r\nVideokaart: Asus Engts450 144,95\r\nWindows 7 OEM 64bit 109,95\r\nSSD : OCZ Vertex 2 120 GB 209,95\r\nHD Samsung Spinpoint F2 EcoGreen 1, 5 TB 69,95\r\nDVD writer: Samsung SH-S223C DVD-rewriter 22x SATA Black 21,95\r\n\r\nNou begrijp ik dat een combinatie met SSD en HD heel goed kan. Past dat ook op dit moederbord en de overige componenten passen die op dat moederbord? \r\nZit de voeding al in de behuizing?\r\nIs er een vergelijkbaar moederbord/behuizing met USB3.0?\r\nHeb ik nog een essentieel onderdeel gemist?\r\nHoe zit het met firewire (wordt gebruikt weet ik) en cardreader... zit dat in de behuizing of moet dat nog apart worden ingebouwd?\r\nWe laten hem assembleren.\r\nGraag jullie visie op systeem en eventuele verbeteringen. Prijsklasse niet meer dan prijzen hier boven (is al aan de hoge kant)[/QUOTE]\r\n\r\nAls je USB 3.0 en SATA600 wilt hebben, zoek dan een moederbord met een X58A chipset.\r\nVoor het geheugen zou ik kiezen voor 1600MHz, is vaak maar een paar euro duurder.\r\nEr zit geen voeding in die kast en ook geen cardreader, maar die kun je er uiteraard wel zo inzetten. Hou er aleen wel rekening mee dat deze kast alleen 5,25\" slots (en afdekplaatjes) heeft, dus moet je natuurlijk geen 3,5\" cardreader nemen.\r\nDe kast ondersteund aan de voorzijde GEEN USB 3.0, alleen 2.0, maar aan de achterzijde heb je uiteraard wel USB 3.0 aansluitingen.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;551169]Ik zou als ik jou was even je gaan inlezen, vanaf versie 9.6.0.1014 ondersteunt de intel raid driver trim voor raid sets, behalve raid 5[/QUOTE]\r\n\r\nDat heb ik gedaan, vandaar mijn opmerking..... \r\n\r\n[url]http://www.techreport.com/discussions.x/18653[/url]\r\n[url]http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=247836&page=4[/url]\r\n[url]http://www.tomshardware.co.uk/forum/257797-14-trim-function-solid[/url]
Link naar reactie
Ben erg blij met al jullie reacties... Dank. Maar snap er al geen jota meer van. LoL. Bij Raid en Trimfuncties raak ik het spoor al bijster. Helemaal geen kennis van hardware en zeker niet die van de nieuwste generatie.\n\nIk zelf bestel bij 4 Launch (ook na hulp hier), heb daar goede ervaringen mee. Maar... heb wel eens een probleem gehad met een game PC waarvan het geluid niet goed was geassembleerd, maar kiddo wou de PC niet terugsturen met dit probleem. Ben je hem weer een poosje kwijt niet waar?. Eigenlijk is dat geluid dus nooit goed geweest van achter uit de PC... kan alleen maar voorin geplugd worden, Daar hebben we mee leren leven. Verder niks dan goeds over 4Launch.. hun hulpdesk was ook bij dit probleem prima.\n\nMijn familielid koopt voor het eerst een samengesteld PC (ervaring met HP; heb ik afgeraden) en wil dat graag via Norrod doen, omdat die in een nabijgelegen stad zit. Als er een probleem is, kunnen we er zelf mee naar Norrod. Dus... het wordt Norrod. ook al is die iets duurder.\nHier en daar had ik wat gelezen op Tweakers en hier op het forum en kom zo aan de samenstelling van de PC. \n\n\nDe bedoeling is puur een videobewerkings PC, geen gaming, en gewoon wat dagelijks gebruik op internet. Er moet goede stevige software op kunnen draaien. Er wordt nu gewerkt met Pinnacle, maar men is zich aan het oriënteren op een ander programma. Er wordt niet gedaan aan overklokken.\nEen SSD kaart had ik uitgezocht omdat dat een snelle kaart is en de toekomst. Heb begrepen dat die dan gebruikt kan worden voor de geïnstalleerde programma\'s en een gewone HD voor opslag.\nBij een nieuwe PC denk ik ook aan meegroeien in de technologie. Je wilt er ook op vooruit gaan toch?\nIk vind 1000,-- al een heel groot bedrag, dus laten we daar nu eens vanuit gaan. Kom je er daarmee? Eventueel als je de SSD kaart dan laat vervallen dan? Hoe zou een configuratie bij Norrod er dan uit zien?
Link naar reactie
(I)(I)(I)\n\nZe hebben een zoon in Eindhoven!!!!\n\nDank zover... ik kom er op terug tzt...\n\nHeb binnenkort ook weer zelf een game PC nodig en dan doe ik weer graag een beroep op jullie expertise...\n\nIk zie overigens nog geen DVD brander in het winkelmandje..\nVerder... is een videokaart van 37,50 stevig genoeg?\nen... als we de SDD kaart nu eens laten vervallen, dan scheelt dat 179,-- en dan kunnen we de configuratie verder gewoon handhaven? Kan dan later altijd nog een SSD in... of is de huidige configuratie dan overkill?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...